Toon posts:

DHCP werkt wel met ME maar niet met 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik reserveringen om steeds dezelfde IP-adressen weg te geven aan dezelfde werkstations. Maar toch geeft NT willekeurige IP-nummers weg aan de win 98 werkstations. Er is één werkstation dat ME draait, en deze krijgt WEL 't juiste IP-adres! Wat doe ik fout? Thanx!

Verwijderd

Heb je ook WINS draaien?
Vallen de uitgegeven ip-adressen in jouw DHCP-range of in de 192.168.x.x range?
Krijgen de W98 clients elke keer een ander adres, of steeds hetzelfde verkeerde adres?

Verwijderd

Topicstarter
WINS draait, de IP-adressen zitten in de 192.168.xxx.xxx range, de WIN98 clients krijgen steeds hetzelfde adres, verkeerde adres. Ik kan niet alle clients nalopen om instellingen te veranderen, dus 't liefst los ik dit vanaf de server op. Maar hoe kan 't dat één ME client WEL 't goeie adres krijgt en de andere WIN98 clients steeds dezelfde, verkeerde? Toch geen toeval he? En nog belangrijker: hoe zorg ik ervoor dat de WIN98 clients DIE adressen krijgen die ik wil dat ze krijgen (via reservations)?
THaNx

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
misschien heb je een tikfout gemaakt in de MAC-adressen van de win98 machines :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Dacht 't niet he :)

• ScuL
dan zit dat toegewezen IP vast in de client.. heb ik ook wel eens gehad.. op de server stond alles goed en ik kon het er niet uit krijgen :)

toen ben ik een beetje gaan klooien (dwz, kabel eruit en windows zelf een IP laten toewijzen, dan krijg je zo'n vreemd 169.x.x.x IP).. en toen er weer in en toen sprong ie terug :)

vergeet ook niet de history van de DHCP server te resetten soms wil ie daardoor ook nog wel eens een oud IP terug geven als een PC met het identieke MAC-adres weer opnieuw aanmeldt.. :{

duidelijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle clients zijn geconfigureerd dat ze een IP-adres dynamisch toegewezen moeten krijgen. Als ik op de server reservations maak, en alles staat goed ingesteld zou dit toch moeten werken? Of ben ik nou gek? |:(
Waarom werkt 't dan wel bij ME?
Ennuh, wat bedoel je met de history van de DHCP-server resetten? Hoe doe ik dat dan?

• ScuL
Op donderdag 25 april 2002 11:05 schreef drokzie het volgende:
Alle clients zijn geconfigureerd dat ze een IP-adres dynamisch toegewezen moeten krijgen. Als ik op de server reservations maak, en alles staat goed ingesteld zou dit toch moeten werken? Of ben ik nou gek? |:(
Waarom werkt 't dan wel bij ME?
Ennuh, wat bedoel je met de history van de DHCP-server resetten? Hoe doe ik dat dan?
ik weet niet precies of en hoe dit bij NT gaat..
.. heb zelf namelijk alleen met WinRoute DHCP en met Linux DHCPd gewerkt.. in principe is een DHCP-server resetbaar, dat wil zeggen als je je history van 'ooit' uitgedeelde leases weer schoonveegt, weet ie niet meer welke IP's er ooit waren toegekend aan bepaalde MAC-adressen -> zo voorkom je dat de foute PC's opnieuw hetzelfde foute IP krijgen :) dat het bij ME wel werkt is toeval; die PC zit gewoon toevallig op het goeie adres.. denk ik :+

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:22

BeaM-R

Powerrrrr

Ik geloof dat pas vanaf Win98SE DHCP ingebakken zit. Draai je toevallig First Edition?

Maar dat weet ik niet zeker :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 25 april 2002 18:55 schreef BeaM-R het volgende:
Ik geloof dat pas vanaf Win98SE DHCP ingebakken zit. Draai je toevallig First Edition?

Maar dat weet ik niet zeker :)
dhcp zit al sinds de tcp/ip protocol stack voor ms-dos ingebakken.... (1991)

dat is dus het probleem niet,

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1