Toon posts:

Smoothwall + virusscan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een smoothwall router draaien.
Nou vroeg ik me af of daar ook een virus scanner voor bestaat. Zodat die alles scan wat binnenkomt. of kan ik beter gewoon mijn clients beveiligingen met een virusscanner.

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Van die router weet ik niet, maar het lijkt me toch altijd verstandig die clients een virusscanner op te zetten...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Een router laat gewoon data door. Een virus scanner voor iets dergelijks bestaat gewoon niet. Je moet gewoon op iedere client er achter een virus scanner installeren.

http://www.xbmcfreak.nl/

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Er bestaat wel zoiets al Norton AntiVirus for Firewalls. Smoothwall is by the way routersoftware en niet zo'n kastje... Maar welk OS is het voor bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 10:40 schreef ViPeR098 het volgende:
Er bestaat wel zoiets al Norton AntiVirus for Firewalls. Smoothwall is by the way routersoftware en niet zo'n kastje... Maar welk OS is het voor bedoelt?
Ik heb dus smoothwall (linux) en een suse 7.0 er achter en daaraan allemaal clients op XP

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

dan kan je beter een Console virusscanner draaien op die Suse box?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Een router laat gewoon data door. Een virus scanner voor iets dergelijks bestaat gewoon niet. Je moet gewoon op iedere client er achter een virus scanner installeren.
Maar smoothwall is ook een proxy, en deze zou in principe wel kunnen scannen op viri...
Pagina: 1