[seti] SETI gaat echt extreem traag...

Pagina: 1
Acties:

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
SETI gaat dus zoals in topic titel vermeld EXTREEM traag! Dit betekend op het moment 43% in 6uur :( Voor specs zie link in me sig. Maar hoe kan ik dit veranderen? En BTW waar kan ik de CLI versie downloaden :? De link in de faq is zoals ik het zie redelijk dood :'(

Wie kan mij helpen :?

PV: 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: (Open)Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

Verwijderd

sinds wanneer is dit probleem.
of ben je er pas mee begonnen en heb je gelijk dit probleem.

kijk even of er op de achtergrond niet iets draait wat je cpu cycles opslokt

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/unix.html
Hier kun je de CLI downloaden
kiezen: winnt i386

• SiNTeK
Ben waarschijnlijk het nieuwe lid uit de hitparade van 24-04-2002...

Maar hij doet er echt zwaar lang over... Het enige dat draaide was LCDSmartie maar slokt dat echt zoveel van je CPU op? Zal toch niet?

Maar even over die CLI versie van SETI@Home, is die nog ergens te downloaden? In de faq staat dat die sneller gaat...

• SiNTeK
Op donderdag 25 april 2002 10:27 schreef ViPeR098 het volgende:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/unix.html
Hier kun je de CLI downloaden
kiezen: winnt i386
Okee! Ga meteen downen... >:)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:28 schreef SiNTeK het volgende:
Ben waarschijnlijk het nieuwe lid uit de hitparade van 24-04-2002...

Maar hij doet er echt zwaar lang over... Het enige dat draaide was LCDSmartie maar slokt dat echt zoveel van je CPU op? Zal toch niet?

Maar even over die CLI versie van SETI@Home, is die nog ergens te downloaden? In de faq staat dat die sneller gaat...
LCDSmartie zal het probleem niet zijn,
Misschien dat iemand leuk een hiiden koetje op je pc heeft gezet, Wat is de propcessor belasting als je de cli uit heb staan. :?

Misschien dat iemand hier even die ene site met seti bench marks op kan zetten, ik weet hem niet meer.

• SiNTeK
Op donderdag 25 april 2002 10:32 schreef Fritzz het volgende:

[..]

LCDSmartie zal het probleem niet zijn,
Misschien dat iemand leuk een hiiden koetje op je pc heeft gezet, Wat is de propcessor belasting als je de cli uit heb staan. :?
Hidden koetje? Nah! CPU= 0% - 5% Daartussen dus...

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:48 schreef SiNTeK het volgende:

[..]

Hidden koetje? Nah! CPU= 0% - 5% Daartussen dus...
hmmz vreemd, misschien dat 1 van de seti experts hier zijn licht op wil laten schijnen

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op donderdag 25 april 2002 10:11 schreef SiNTeK het volgende:
SETI gaat dus zoals in topic titel vermeld EXTREEM traag! Dit betekend op het moment 43% in 6uur :( Voor specs zie link in me sig. Maar hoe kan ik dit veranderen? En BTW waar kan ik de CLI versie downloaden :? De link in de faq is zoals ik het zie redelijk dood :'(

Vreemd verschijnsel. Zo'n rappe Athlon doet er normaliter 3,5-4 uur over afhankelijk van de instellingen en uitgaande can de CLI-versie (D'r zal niet zo heel erg veel verschil zijn tussen een Ahtlon 2000+ en m'n Ahtlon 1900+). Uitgaande van je prestatie is je vette Athlon met de grafische cliënt not zo snel als mijn oude opgevoerde Celly op 525 MHz.

Kuuke

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 25 april 2002 10:11 schreef SiNTeK het volgende:

Misschien moet je even afwachten tot je een stuk of 10 units met de cli-versie heb gedaan. Dan kan je op basis van de gemiddelde snelheid wat meer zeggen...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• _Evert_
  • Laatst online: 05-05 09:18
Heb je bij de GUI wel "screen on blank after 0 minutes" aangevinkt? Anders ga je leuk de screensaver zien, maar gaat het crunchen ongeveer half zo snel.
Jaja, die graphics kosten een hele hoop cpu rondjes.

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op donderdag 25 april 2002 11:36 schreef Mobster het volgende:

[..]

Misschien moet je even afwachten tot je een stuk of 10 units met de cli-versie heb gedaan. Dan kan je op basis van de gemiddelde snelheid wat meer zeggen...
Onwaarschijnlijk. De CLI-versie draait redelijk constant (uitgaande van een normale belasting). Je zal aan de eerste paar WU's genoeg hebben om de rest te voorspellen. Zeker in deze situatie heb je snel genoeg in de gaten wat de eindtijd gaat worden. je moet wel de gehele WU afwachten: in het begin lijkt het ontzettend snel te gaan.

Zoals al eerder opgemerkt: zet de screensaver uit. Dat scheelt geweldig :7

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Gebruikt je client als ie draait wel tegen de 100% van je cpu? Mijn koetje had tijdje geleden het probleem dat ie wel alles van de processor gebruikte, maar dat ie niet volle snelheid ging, terwijl er verder niks aanstond.
Ik dacht dat het aan de koe lag, maar als jij nu hetzelfde hebt met een andere client begin ik te twijfelen.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op donderdag 25 april 2002 12:30 schreef Kuuke het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk. De CLI-versie draait redelijk constant (uitgaande van een normale belasting). Je zal aan de eerste paar WU's genoeg hebben om de rest te voorspellen.
Vergeet niet dat de crunchtijden afhankelijk zijn van de AR (= angle rate) van een WU. Een WU kan een erg hoge of een erg lage AR hebben. Allemaal met bijbehorende tijden, de ene heel snel, de ander heel langzaam.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als je de cli-versie gebruikt zal je er omgeveer 3:20 gemiddeld over moeten doen. idd is dit afhankelijk van de AR van de wu, maar dit is toch wel een tijd die je moet kunnen hebben na een blokje of 25. :)

Van klussen krijg je grijze haren

Pagina: 1