Toon posts:

[WIN XP] Printen naar WIN98 oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na bijna 3 maanden zoekwerk eindelijk met een amerikaan in contact gekomen die probleem verholpen heeft. *D

Probleem: netwerkprinten van Win XP naar Win98SE op een Epson Stylus 800 printer (gedeeld op de Win98SE aangesloten op USB) werkte niet. Crashende programma's, niet werkende eigenschappen en zelfs crashende win xp printercomponenten.

Oplossing: printer toevoegen als localport met de sharenaam (bijvoorbeeld: host/epson880 ) en de zogenaamde "LanMan Port" verwijderen uit de poortenlijst.

Net even een snelle zoektocht door Dejanews gedaan, dit moet in meer gevallen de oplossing zijn. De amerikaan had een HP Laserjet 4p op de win98se bak staan.

Hoop dat meer mensen hier wat aan hebben.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Het probleem komt mij niet bekend voor, maar thx for sh@ring :)

Verwijderd

Kun je niet gewoon iets met "net use LPT2 //server/printer"of werkt dat alleen met printers met een ip adres??

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Bedankt voor de mededeling. Ik gebruik het niet vaak, maar ik heb er inderdaad ook een crash mee gehad en een printer die erg gek ging doen. Ik dacht "verdiep ik me nog wel eens in", maar ik zie dat jij dat al gedaann hebt. Bedankt. =)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik heb die stylus ook.. en ik heb een canon bjc 4200. die heb ik nu maar aan mijn win98 gehangen.. printen vanaf winxp naar die win98 bak ging nooit erg goed nee.. maar ik ga het een keer proberen :)

Verwijderd

Hm, misschien heb ik ook wel wat aan die tip, want ik heb al sinds dat ik win XP heb datzelfde probleem. Ik had nog een oplossing gevonden voor trage xp - 98 netwerken (misschien dat dit ook het trage printen oplost) op www.xp-erience.org --> Xp guides --> Networking --> Fix your Slow XP and 98 Network

Misschien dat dit een andere oplossing is voor mensen waar het Xp - 98 netwerk traag is. Want bij mij was niet alleen het printen traag, ook het hele netwerk wilde niet echt lekker. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 17:52 schreef MrBart het volgende:
Kun je niet gewoon iets met "net use LPT2 //server/printer"of werkt dat alleen met printers met een ip adres??
Voor de lol heb ik een keer netwerkdrivers voor de Epson op de pc gezet die printen naar IP-adres mogelijk maken. Met de standaard drivers is dit echter niet mogelijk.
Of dit nu met LPT aangesloten printers wel kan, geen idee. Maar met USB zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 09:41 schreef bierschuur het volgende:
[..]
Misschien dat dit een andere oplossing is voor mensen waar het Xp - 98 netwerk traag is. Want bij mij was niet alleen het printen traag, ook het hele netwerk wilde niet echt lekker. :(
De tip ken ik en ook al uitgevoerd. Netwerk browsen gaat na het verwijderen van die register sleutel bij mij nu op acceptabele snelheid.
Tussen haakjes: snelheid win98se naar de xp is wel gewoon snel.

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Probleem heb ik ook, maar wat als ik de tip uitvoer en winXP zegt; port already exists???

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Geweldig! Dit zocht ik wellicht!
Win98se pc met all in one HP printer voor verwend joch, ouders via netwerk met XP laptoppie werken nu via bestandsoverdracht en dan via die pc printen.......
Krijg met standaard installatie routine (en nieuwste drivers) fout op usb poort....

Echter:
"Oplossing: printer toevoegen als localport met de sharenaam (bijvoorbeeld: host/epson880 ) en de zogenaamde "LanMan Port" verwijderen uit de poortenlijst."

Op welke PC printer als localport toevoegen?
Welke PC met daarop (zie regel hierboven) alleen als localport, of op beide pc's?
Welke PC de lanmanpoort verwijderen, allebij? 98 of de xp?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:02
Tja... en een jaar later schopt * tafkaw dit topic even omhoog...

Ik heb vanavond al gezocht, maar nog steeds heb ik het hier niet lekker voor elkaar:

ClientPC: WinXp
ServerPC: Win98 met Canon Multipass MPC 190C

Ook hier gaat het lekker, alleen het printen gaat supertraag. Aangezien ik alleen dit kan vinden als "mogelijke oplossing" vroeg ik me af of iemand ook wist hoe dit precies moet. Kan iemand hier een stap voor stap oplossing voor maken, want zoals het in de TS staat is niet duidelijk voor mij... (zelfde probleem als notsonewbie)
Pagina: 1