Toon posts:

Kan Samba op Linux dienen als domeinserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op de frontpage het volgende bericht: Samba fileserver presteert beter dan Windows 2000.

Nou vroeg ik me af, kan de Linux/Samba-combo gebruikt worden als domeinserver? Op dit moment gebruik ik nog NT4 Server om mn domein te regelen, maar ik loop nu tegen de max van mn clients aan (kheb een licentie voor 5 clients) en wil dus uitbreiden. Maar misschien kan ik ook overstappen op Linux/Samba, dat is een stuk goedkoper en sneller.

Ik wil dus de huidige loginprocedure op mn clients behouden, en rechten toekennen per user etc zoals dat nu met mn NT4 domein het geval is. Kan dat met Linux/Samba?

Verwijderd

Dat kan zeker, lees maar eens wat faq's op www.samba.org, staat het redelijk uitgelegd, en hier op GoT komen ook wel wat voorbeelden voorbij

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Net een artikel op ibm.com, over alles
http://linuxtoday.com/news_story.php3?ltsn=2002-04-24-015-26-NW-HL-SV

Je moet je wel even gratis registreren

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 09:29 schreef easydisk het volgende:
Net een artikel op ibm.com, over alles
http://linuxtoday.com/news_story.php3?ltsn=2002-04-24-015-26-NW-HL-SV

Je moet je wel even gratis registreren
Hey thnx! Das handy :)

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 17:43
Voor zover ik weet werkt dit prima met de diverse Win9x varianten. Maar bij W2K en XP clients heeft Microsoft het SMB protocol weer eens her en der wat aangepast, waardoor Samba als domeinserver met de nieuwe Windows-smaken moeilijk aan de praat te krijgen is.

Ben geen Samba-guru, dus correct me if I'm wrong graag!

Verwijderd

het werkt allemaal wel tot op zekere hoogte.
profiles/user scripts werkte gewoon. Ook op windows2000 machines.

(zelfs het rechten toekennen via de rechtermuistoets onder windhoos werkte bij mij gedeeltelijk)

Als bovenstaande genoeg is dan zou ik overstappen. Wil je toch volledige functinaliteit behouden dan vrees ik dat jij je ntserver moet uitbreidden.
Pagina: 1