[Spam-mail] jakkes 500 mails !!

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik keek net in mijn hotmail ibox : 536 junk-mails !!
allemaal van dezelfde afzender :(

djeezes, heeft nog iemand dit meegemaakt vandaag ?

verdomde spam :(

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
536 van dezelfde zender? :D

ff checken :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 09:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Stuk voor stuk replyen!

• Dieter
hehe, dan bennik wel een weekje bezig ;)

• Marv
Op donderdag 25 april 2002 09:15 schreef Marv het volgende:
ff checken :P
Ik heb alleen deze:
Cash Advance, Get $500 By Tomorrow

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Dieter
Op donderdag 25 april 2002 09:17 schreef Marv het volgende:

[..]

Ik heb alleen deze:
[..]
gelukzak :)
dan heeft iemand me iets gelapt waarschijnlijk ...

Verwijderd

Afgelopen weekend is het betreurenswaardige moment aangebroken dat mijn privé mailadres op spamlijsten terecht is gekomen.

Ik probeer niks te replyen en hoop dat ze op een gegeven moment niks meer sturen, maar ik zie het somber in. :(

• Dieter
Op donderdag 25 april 2002 09:19 schreef Ghoster het volgende:
Afgelopen weekend is het betreurenswaardige moment aangebroken dat mijn privé mailadres op spamlijsten terecht is gekomen.

Ik probeer niks te replyen en hoop dat ze op een gegeven moment niks meer sturen, maar ik zie het somber in. :(
join the club ...
spam sucks

• Marv
Het zal die personen vrij weinig interesseren of jij iets terugstuurt.... volgens mij wordt op 99% van die mailtjes niets teruggestuurd :)

• Dieter
zouden die spam-servers ook spam naar elkaar sturen ? :)
vandaar dat internet zo traag gaat soms misschien ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 23:16
Op donderdag 25 april 2002 09:21 schreef Marv het volgende:

[..]

Het zal die personen vrij weinig interesseren of jij iets terugstuurt.... volgens mij wordt op 99% van die mailtjes niets teruggestuurd :)
Het gaat die personen het er helemaal niet om of jij wat terug stuurt. Ze krijgen gewoon betaald voor elk mailtje dat verstuurtd/geopend word. Erg slimme zet maar wel irritant

Verwijderd

Ik zat erover te denken om een eigen mailserver op te gaan zetten en dan gaan blocken met ORBZ of zo. Weet iemand of dat behoorlijk werkt?

Het enige probleem is dat ik geen 99,99% uptime heb. Wel boven 99%, maar KPN laat het wel eens afweten.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:12

Gerco

Professional Newbie

Mijn prive adres is inmiddels ook op spam-lijsten terecht gekomen. Na bijna een jaar zonder problemen begint nu de spam binnen te druppelen.

Gelukkig heb ik 2 maanden geleden mijn mailserver geconfigged om eerst te checken bij ordb of de afzender een bekende spam server is, zo ja, dan dropt 'ie gelijk de mail.

Dat heeft erg geholpen, nu ontvang ik hooguit 1 keer per maand spam, tegenover een stuk of 3-4 elke dag VOOR ik de mailserver reconfigde.

Dus iedereen met een mailserver: aanmelden bij ordb of een soortgelijke dienst!

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:32
Bij mij is het nog erger: ik krijg spam omdat webspiders mijn mailadres op een forum gevonden hadden... Kennelijk was ik het eerste adres dat ze konden vinden want ik werd gelijk gezien als webmaster van het forum... Krijg ik gelijk allemaal van die spam of ik echt niet in 28727483 search engines opgenomen wil worden voor maar $10... :(

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Reageren op spam levert niet nog meer spam op volgens webwereld.nl laatst :)

• Dieter
Op donderdag 25 april 2002 09:29 schreef Gerco het volgende:
Mijn prive adres is inmiddels ook op spam-lijsten terecht gekomen. Na bijna een jaar zonder problemen begint nu de spam binnen te druppelen.

Gelukkig heb ik 2 maanden geleden mijn mailserver geconfigged om eerst te checken bij ordb of de afzender een bekende spam server is, zo ja, dan dropt 'ie gelijk de mail.

Dat heeft erg geholpen, nu ontvang ik hooguit 1 keer per maand spam, tegenover een stuk of 3-4 elke dag VOOR ik de mailserver reconfigde.

Dus iedereen met een mailserver: aanmelden bij ordb of een soortgelijke dienst!
cool en hoe weten die juist of het een spamserver is ? of zijn er niet zoveel spamservers en gebruiken de meesten dezelfde ?

Verwijderd

Dat is volgens mij dus gebeurd met de contactadressen (ook die van mij) van de studentenvereniging waarvan ik de site host. Deze staan nu in een aparte directory die een robots.txt met
code:
1
2
User agent: *
Disallow: /contact

Volgens mij moet dat helpen, of niet?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
mja en na dit nieuws: http://www.tweakers.net/nieuws/21545
zullen we wel nog meer krijgen

ik heb iig alle mail waar fw en fwd in voorkomen auto laten deleten op mijn server. maargoed.. spam zuigt

• LAN
  • Niet online

LAN

Ik krijg ook in ene spam de laatste tijd, eerste keer sinds 3 jaar. Nu staat er onderaan dat mailtje, "this emailaddress was purchased" van een of andere lijst, en daarna een referentienummer.

Wat moet ik daar van denken?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 09:43 schreef Dieter het volgende:

[..]

cool en hoe weten die juist of het een spamserver is ? of zijn er niet zoveel spamservers en gebruiken de meesten dezelfde ?
Ze gebruiken open relay servers om anoniem te blijven. Open relay betekent dat je mail kan versturen via die server terwijl deze niet van jou of jouw provider is. De lijsten testen op open relays en die komen op een blacklist, IP based.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 25 april 2002 09:47 schreef LAN het volgende:
Wat moet ik daar van denken?
Dat je mailadres gewoon letterlijk verkocht is :o
http://70194581.com/ dat soort sites :{

• Marv
Op donderdag 25 april 2002 09:50 schreef DR het volgende:
Kun je dat zomaar...... is daar geld mee te verdienen dan? >:)

• LAN
  • Niet online

LAN

Op donderdag 25 april 2002 09:50 schreef DR het volgende:

[..]

http://70194581.com/ dat soort sites :{
Mag dat zomaar? Klaarblijkelijk wel. Hmm, even de hakbijl uit het vet halen.

• Dieter
Op donderdag 25 april 2002 09:48 schreef Ghoster het volgende:
Ze gebruiken open relay servers om anoniem te blijven. Open relay betekent dat je mail kan versturen via die server terwijl deze niet van jou of jouw provider is. De lijsten testen op open relays en die komen op een blacklist, IP based.
hey ! bedankt voor de toelichting, nu weet ik ook hoe zoiets werkt ...

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 15:16
Op donderdag 25 april 2002 09:16 schreef MAZZA het volgende:
Stuk voor stuk replyen!
idd, hard terugpakken O+

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
half jaar geleden ook gehad.... GEK wordt je ervan.... Gelijk in de block list natuurlijk maarja...de volgende keer gebruiken ze weer een ander adres

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Dieter
Op donderdag 25 april 2002 09:52 schreef LAN het volgende:
Mag dat zomaar? Klaarblijkelijk wel. Hmm, even de hakbijl uit het vet halen.
damn, CD's met e-mail adressen te koop ... djeezes, waar zij we toch mee bezig :(

• bbrother
  • Niet online
wat kan ik :r op dat SPAM zeg bah.

eerst had ik voor msn een @hotmail.com adres, waar nix anders dan spam terecht kwam, nou ik dacht, neem ik een msn adres op me eigen domain, ging 2 weken goed, nu begint de spam owk te komen.. "block sender" werkt volgens mij niet meer, dus ik zoek eigenlijk nog een goeie oplossing, eerder in dit topic is wel wat genoemd, maar ik draai geen eigen mailserver, iemand anders met een goeie oplossing tegen deze zooi?

wat ik net tegen kwam:

]www.MickeyandtheBois.com

You said you wanted to know about where I'm living now... Well, I recently moved in with a few of my friends at a custom built mansion with tons and TONS of live cameras all over the house

is verstuurt naar bbrother@*

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 09:52 schreef Dieter het volgende:

[..]

hey ! bedankt voor de toelichting, nu weet ik ook hoe zoiets werkt ...
Staat in hun FAQ hoor. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik ben toch zo blij dat ik er geen last van heb op mijn adres, ik krijg enkel mailtjes van mensen die ik ken en wat nieuwsbrieven
* TERW_DAN klopt af

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb in mijn hotmail ongeveer 1200 junkmails per week. Ik doe er ook niet veel meer aan. Kijk eens in de maand even in hotmail en dan zien ik dat mijn mailbox volloopt (mailtjes van de hotmail beheerders)

http://www.hroling.nl

• Peertje
  • Niet online
Waren het er geen 538? Zoja, zou het best een reclame stunt geweest kunnen zijn ;)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

vooghel

Cunning linguist

Op donderdag 25 april 2002 09:16 schreef MAZZA het volgende:
Stuk voor stuk replyen!
Vrij zinloos; of het mailadres bestaat niet, of het is al direct volgelopen door alle 'bounces', of het is van een arme stakker die er niets mee te maken heeft en door de spammer wordt genaaid (gebeurt nogal vaak bij actieve antispammers).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik had er vanmorgen ook 370 dezelfde mailtjes in m'n bulk-mail-bak van Hotmail :( van ene mary_*nogwat*@msn.com..

toen maar compleet alle mail van msn.com in de kill-filter gezet van hotmail.. :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
Move > [forum=4]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

We grappig, had drie weken terug een hotmailadres aangemaakt, dacht dat ik die wel ging gebruiken. Nu drie weken later kijk ik: 570 mailtjes, allemaal spam, allemaal van andere personen... En dan heb ik het adres nog nooit ergens neergezet, alleen ik ken hem... :D

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Gebruik gewoon Incredimail Xe, rechtermuisknop, block sender.

K L A A R

w00t

Verwijderd

Volgens mij maken spammers ook gewoon random adressen aan. Alles van AAAAA@hotmail.com tot en met ZZZZZ@hotmail.com, bijvoorbeeld. Alleen heb ik inmiddels al bijna twee jaar een hotmail account met een naam in de vorm:

aaaa_bbbbbbbb@hotmail.com

en die is tot op heden spam-vrij gebleven. Bij hotmail is de truuk dus vooral om een beetje ingewikkelde loginnaam (in dit geval met underscore) te kiezen.

Ook mijn throwaway account dat ik heb gecreeerd met behulp van deze site blijft nu al geruime tijd spam vrij. Die site maakt automatisch accounts van de vorm X####### aan, met cijfers op de plaats van de #'s. Ook dat schijnt dus aardig te werken en als ie toch volloopt dan heb je zó weer een nieuwe aangemaakt.
Robbie007
Gebruik gewoon Incredimail Xe, rechtermuisknop, block sender.

K L A A R
LOL, geloof je dat echt? Ook de 'sender' wordt vaak per spam bericht random gegenereerd. Zo kun je lang bezig blijven. :P

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Nog meer SPAMleed, ik heb er 763 mailtjes van dezelfde in mijn hotmail, ik wist niet eens dat ik er zoveel aan kon...
misschien is dit dan toch een oplossing [topic=477013/1/25]

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 15:38 schreef MORA het volgende:

LOL, geloof je dat echt? Ook de 'sender' wordt vaak per spam bericht random gegenereerd. Zo kun je lang bezig blijven. :P
als ik zie dat telkens de zelfde afzender is blokeer ik hem werkt wel krijg nu 1 per week

Verwijderd

Je kunt proberen om met een progje zo'n mail undeliverable message terug te sturen, helpt soms :)

Verwijderd

de-emotie-man:
als ik zie dat telkens de zelfde afzender is blokeer ik hem werkt wel krijg nu 1 per week
Nouja, alle kleine beetjes helpen, da's waar. :)

• DutchCommando
  • Laatst online: 20:12
Mailbomben wil ook wel es helpen. Ok, het is niet netjes. Maar! Helpen doet het vaak wel!
Pagina: 1