Toon posts:

XP aanmelden in een domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een testnetwerk met 6 pc's (NT 4 (zonder servicepacks), Win 95, Win 98, Win ME, Win 2000 pro en Win XP pro)maar ik kan Win XP pro niet aanmelden bij het domein wel bij een werkgroep. Als ik aan probeer te melden op het domein krijg ik een foutmelding dat de domaincontroller niet gereed is of dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord fout zijn. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen.
BvD

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je hebt nt4 draaien zonder servicepacks?,

ik wil niet als een 'wiseass' overkomen maar lijkt het je niet verstandig om sp6a eens te installeren? het zou me overigens ook niks verbazen als dit een absolute MUST is om winxp in een netwerkdomain te krijgen wat draait onder nt4

(kheb vaak genoeg winxp in een domain gehongen, alleen draaiden deze servers allemaal met sp6a, dus of het zonder die sp's ook werkt kan ik niet echt zeggen)

overigen die nt4 pc's zoals je zegt, dat zijn dan toch wel NT4 servers? (pdc/bdc?)

A wise man's life is based around fuck you

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op donderdag 25 april 2002 09:21 schreef zwelgje het volgende:
overigen die nt4 pc's zoals je zegt, dat zijn dan toch wel NT4 servers? (pdc/bdc?)
:+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me, het betreft inderdaad een NT 4 server.
De reden waarom geen servicepack is geinstalleeerd is dat het een testnetwerk is om software te testen. Servicepacks zijn voorlopig weggelaten i.v.m. het bepalen van de minimale systeemeisen.

Verwijderd

Gezien het feit dat je wel een w2k pro bak in het domein hebt hangen weet je blijkbaar wel dat je een computeraccount voor de XP/W2K bakken moet aanmaken op de server.

Dat klopt?

• Zwelgje
Op donderdag 25 april 2002 09:28 schreef MajinBuu het volgende:
Het spijt me, het betreft inderdaad een NT 4 server.
De reden waarom geen servicepack is geinstalleeerd is dat het een testnetwerk is om software te testen. Servicepacks zijn voorlopig weggelaten i.v.m. het bepalen van de minimale systeemeisen.
je bent er ook van op de hoogte dat er veel applicatie's zijn welke simpelweg niet werken zonder een servicepack voor nt4?

Verwijderd

Zit je niet gewoon aan je maximale aantal clients? Als je Exchange oid draait, telt dat ook als een client en met een standaard NT4 licentie heb je 5 clients max.

Verwijderd

moet je niet bij je client voor microsoft netwerken: aanmelden bij nt domein aanvinken???

• Zwelgje
Op donderdag 25 april 2002 10:11 schreef Marsmellow het volgende:
moet je niet bij je client voor microsoft netwerken: aanmelden bij nt domein aanvinken???
das alleen voor onder win9x, niet bij winxp.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Neem aan dat je die XP-bak wel aan het domein hebt toegevoegd?
Pagina: 1