Toon posts:

Internet delen / Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb nu een netwerk met 3 puters, en ik heb dus een hub, nu heb ik de chello kabel in de uplink van de hub geknalt omdat ik niet 1 pc draaiende wil hebben om op de andere te kunnen internetten.

Ik heb nu dus 3 ip adressen, dit mag imo officieel niet, maar komen ze hier snel achter? En wat zouden dan de consequenties voor mij zijn?

ps: Ik woon in een gebied waar ik zeer waarschijnlijk de enige in de straat ben die kabel heeft.

Greetz,

Roland

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:19
Ik dacht dat dat helemaal niet werkte? :?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-08 15:46

rammes

koekebakker 1e klas

vaag ik dacht ook dat dat niet kon

Ik zou het doen!

Verwijderd

Hmm lijkt me ook sterk dat dat kan. Je hebt zeker geen internet op die pc's?

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Misschien een tijdelijk fout....
Snel jongens, allemaal zo veel mogelijk computers aan chello hangen nu het nog kan. :) :) :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik denk niet dat dit de bedoeling is :P

Je kunt beter internet aan 1 pc'tje hangen en dan die verbinden met de hub en het internet delen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Het is inderdaad mogelijk. Ik heb het ook wel eens geprobeerd. Toch is het illegaal, en denk ik dat ze er heus wel achter komen op de lange termijn. Daarom heb ik een servertje staan die dit soort dingen regelt, een stuk eerlijker :).

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

zie faq.(hmm, deze reply was ook ruimteverspillend, ach ja)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Op donderdag 25 april 2002 08:54 schreef Ro2 het volgende:
....
omdat ik niet 1 pc draaiende wil hebben om op de andere te kunnen internetten
...
Op donderdag 25 april 2002 09:49 schreef Kjev het volgende:
.....
Daarom heb ik een servertje staan die dit soort dingen regelt, een stuk eerlijker :).
Hij wil dus geen server....
Dan moet je een router kopen (of toch server natuurlijk..,)

• Enforcer
  • Niet online
Sommige modems in bepaalde regio's kunnen dit wel (dus meerdere ip's op 1 modem) .. andere weer niet (voor die regio's moet je meestal een APS procedure opvolgen).

Ze komen er niet zo snel achter, maar de kans dat ze erachter komen is wel aanwezig, en wat evt. de gevolgen/consequenties daarvan zijn dat kom je alleen maar te weten door het gewoon zo te laten staan en chello ineens aan de bel trekt.

En dit is dus tevens 1 van de redenen waarom chello dit soort gebruikers probeert te weren omdat je gewoon 3 ip adressen reserveerd op het kabelmodem.

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:19

BreeeZe

Devt

Ik zou niet te lang 3 ip adressen blijven trekken, je heb kans dat ze er wel achter komen, en dan maatregelen treffen. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat werkt jah... totdat ze erachter komen (en dat komen ze echt wel, is het niet na 1 dag dan wel naar 2 dagen)

Oplossing: koop een cable router

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Of je kan een oude pc inrichten als router, wekt perfect, ik gebruik hier zelf een nt4 bak voor met daarop winroute.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:04 schreef Walm het volgende:
Of je kan een oude pc inrichten als router, wekt perfect, ik gebruik hier zelf een nt4 bak voor met daarop winroute.
hij zegt net dat hij geen pc draaiende wil hebben en dus impliciet dat hij niet via een bak wil routen

• AMDFreak
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Koop dan gewoon een router voor 150,-

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57

Tjark

DON'T PANIC

't schijnt wel te kunnen, maar moe(s)t je geen 10 oud hollandsche florijnen per extra ip adres dokken dan officieel?

Dus als je het nu zo houdt en ze komen er na een jaar achter dan zullen ze misschien uit hun logfiles kunnen halen dat die ip's al een jaar bezet zijn en kun je met terugwerkende kracht alsnog dokken...

Koop een kabelrouter of maak een servertje, ben je iig van het gedonder af.

*insert signature here

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 26 april 2002 10:31 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
't schijnt wel te kunnen, maar moe(s)t je geen 10 oud hollandsche florijnen per extra ip adres dokken dan officieel?
Misschien bij zakelijke abonnementen, maar voor particuliere abonnementen kan zoiets niet. Je krijgt één IP-adres, waar je één computer op aansluit - zo simpel is het :).

• Obruut
  • Laatst online: 13-08 08:19
die 10 guldens is bij @home, niet Chello

Ik blijf erbij dat het niet mogelijk is..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Pagina: 1