Windows met 2 muisaanwijzers

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 22:51
Zoals het onderwerp al zegt wil ik graag 2 muizen op mijn pc aansluiten, zadat ik 2 muisaanwijzers op mijn beeld zien en los van elkaar kan gebruiken. Dit in verband met aantal progs waarvan ik denk dat ze met 2 muizen beter werken, zoals BPM studio profi 4 zal nog beter functioneren met 2 muizen.

Bestaan hier progs voor om dit te realiseren of ben ik de enige die hier ooit aan heeft gedacht

The one, the only, the original ICW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45195

Zul je een mobo moeten vinden die twee muispoorten heeft en die heb ik nog nooit gezien. Bovendien wat moet je met twee muizen? Ik zelf kan echt alleen maar met m'n rechterhand m'n muis vasthouden. Met links ook wel een beetje maar dat werkt niet echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Hoezo geen 2 muispoorten? Je hebt toch een PS/2 en een COM poort.

Ik heb ook een glidepad en een draadloze muis tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan er meerdere op aan sluiten maar meerdere pointers :? Geen idee, lijkt mee sterk...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 10:10

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Volgens mij krijg je dan gewoon twee muizen waarmee je dezelfde pointer kunt gaan besturen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Op donderdag 25 april 2002 09:11 schreef Hans.Solo het volgende:
Volgens mij krijg je dan gewoon twee muizen waarmee je dezelfde pointer kunt gaan besturen...
ik denk dat de topicstar daarom ook vraagt of er programma's bestaan die er 2 pointers van kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Laatst online: 02-06 08:58
ik heb het zo:

1 muis op de PS/2 en 1 op de USB.. ik kan ze alle bei gebruiken..

maar het is niet zo dat jke twee pointers krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
ik gebruik redelijk veel van bpm studio profi (dj prog)maar je mist gewoon een handeling bijv in en uit fade kan niet tegelijk of dergelijke. en ik ben zowel links als rechts handig dus dat mag geen probleem wezen.

Ik heb nog nooit een echte dj zien mixen met 1 hand dus ik dacht waarom moet ik het met 1 muis doen.

Uit de reactie krijg ik het vermoeden dat niemand hier ooit van heeft gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op donderdag 25 april 2002 09:31 schreef Solomo het volgende:
ik denk dat de topicstar daarom ook vraagt of er programma's bestaan die er 2 pointers van kunnen maken :)
Precies het zijn toch 2 verschillende poorten dus zou volgens mij :? in theorie toch mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Mjah ik heb al es voor de gein 3 muizen aangesloten, 2 op USB en 1 op PS/2 :)
Wat er dan gebeurt is dat als meerdere muizen bewegen ze gewoon hun ding doen op 1 cursor, dwz je beweegt 1 muis naar rechts en een andere naar links (tegelijk) dan blijft de cursor ongeveer stil staan.
Ik denk dat 2 cursors in Windows niet _mogelijk_ is, omdat er dan een aantal events tegelijk kunnen plaatsvinden en naar mijn gevoel zijn er programma's die daar niet tegen kunnen...
Misschien dat het in sommige Linux varianten wel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Op donderdag 25 april 2002 09:40 schreef ICW het volgende:
ik gebruik redelijk veel van bpm studio profi (dj prog)maar je mist gewoon een handeling bijv in en uit fade kan niet tegelijk of dergelijke. en ik ben zowel links als rechts handig dus dat mag geen probleem wezen.

Ik heb nog nooit een echte dj zien mixen met 1 hand dus ik dacht waarom moet ik het met 1 muis doen.

Uit de reactie krijg ik het vermoeden dat niemand hier ooit van heeft gehoord.
Misschien dom idee hoor. Maar kan je niet gewoon beter met rechts muizen en dan die fade handeling met het toetsenbord doen (die fade is daar vast aan te koppelen). En dan kan je toch twee dingen tegelijk doen met twee handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is dit niet mogelijk, omdat een PC deze functionaliteit niet kan bieden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 15-06 16:32

CBA

een vat, een vat, een vat !

Het moet toch mogelijk zijn.

Vroeger speelde ik veel settlers in multiplayer op dezelfde computer en dan sloten we 2 muizen aan, en kregen we in het spel 2 pointers. Wat we dan wel hadden was dat we niet op elkaars zijde van het spel konden geraken met de muis ...

Ik denk dat het gewoon moet kunnen ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Ik denk dat je dan zelf moet gaan programmeren, of een heel lief mailtje naar logitech sturen en vragen om de drivers die opensoarce zijn ofzo, zodat je ze kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op donderdag 25 april 2002 12:45 schreef CBA het volgende:
Het moet toch mogelijk zijn.

Vroeger speelde ik veel settlers in multiplayer op dezelfde computer en dan sloten we 2 muizen aan, en kregen we in het spel 2 pointers. Wat we dan wel hadden was dat we niet op elkaars zijde van het spel konden geraken met de muis ...

Ik denk dat het gewoon moet kunnen ...
Dit was volgens mij dan een dos versie.
Zoiets gebruiken ze op mijn werk ook dat is een soort multi tasking dos versie(zo werdt mij dat uit gelegd). het hield in dat je 2 dos prompts op een beeld scherm heb.

Ik denk dat je muis driver moet aanpassen bijv 1 die signaal van ps2 poort ophaalt en 1 die signaal van usb usb ophaalt. Maar ja kom daar mar eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lijkt me best gaaf 2 van die muispointers op je scherm.
en over die "multi-tasking dos": kan je eens navragen hoe dat heet of waar het te verkijgen is? is namelijk best handig (krijg je net als linux meerdere consoles, 1 met je mp3 player, 1 met een spel etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47964

Op donderdag 25 april 2002 12:49 schreef Icey het volgende:
Ik denk dat je dan zelf moet gaan programmeren, of een heel lief mailtje naar logitech sturen en vragen om de drivers die opensoarce zijn ofzo, zodat je ze kunt aanpassen.
HAHAHAH geloof niet dat ze dat zullen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Ik zal is vragen hoe het zat met dat dos maar was soort multi tasking volgens mij (ik weet niet precies meer hoe het zat). het was wel loei }:O duur. als ik het weet post ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik heb weleens een vaag jongleer progje gezien dat met 2 muizen bestuurd werd.. Maar dat is lang geleden, geen idee of dat windows was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Nou ik heb het nagevraagd over dat multi tasking dos dat heet rt kernel. meer weet ik er niet over dus moet je ff googlen. Ik weet wel dat het al bijna 10 jaar oud is, mischien kun je het ondertussen al dlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
Ik heb trouwens ook een keer een ergonomisch experimentje op discovery gezien, waarin mensen met een grote trackball een palet over het scherm konden bewegen en met de muis (de andere cursor) er a.h.w. doorheen konden klikken om een kleurplaat in te kleuren..

Google levert verder weinig op met de queries die ik zo snel kon bedenken.. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
ja ik weet het ook al gegoogled. als je "2 muizen" in typed krijg je berg ps"2 MUIZEN", misschien topic openen bij programming kunnen ze daar is over na gaan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Dit kan enkel als het programma op zich dat ondersteund. Anders krijg je gewoon verschillende muizen die dezelfde cursor besturen. (Ik heb er 3; 1 draadloze muis, 1 tablet en en aftandsbediening die een muis kan emuleren).

Windows gebruikt hier de GDI(+) library voor, en die supporteert slechts 1 cursor, en 1 system caret (typen). Onder DirectX is dat echter anders, hier kan elk aanwijsinstrument onafhankelijk worden gebruikt (DirectInput device), de meeste programma's gebruiken die functionaliteit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 06-06 08:48
[min of meer Offtopic] Zie je gelijk de reden waarom ze een afstandsbediening / inbouwding leveren bij BPM
[/einde daarvan]
het programma zelf moet het dus wel aankunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

check betwin in Google, als dat niet is wat je zoekt, is er geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op donderdag 25 april 2002 14:21 schreef blackbit het volgende:
Dit kan enkel als het programma op zich dat ondersteund. Anders krijg je gewoon verschillende muizen die dezelfde cursor besturen. (Ik heb er 3; 1 draadloze muis, 1 tablet en en aftandsbediening die een muis kan emuleren).

Windows gebruikt hier de GDI(+) library voor, en die supporteert slechts 1 cursor, en 1 system caret (typen). Onder DirectX is dat echter anders, hier kan elk aanwijsinstrument onafhankelijk worden gebruikt (DirectInput device), de meeste programma's gebruiken die functionaliteit echter niet.
Dit brengt me wel op idee.
ik zag een topics waarmee je op com poort ir ontvanger kon aansluiten voor afstandsbediening en dan proggie waarmee je dan knoppen van afstandsbediening kon definieren, misschien is het mogelijk om op deze manier bpm te te besturen dus afstandsbediening en muis gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50922

Op donderdag 25 april 2002 12:11 schreef jelmervos het volgende:
Volgens mij is dit niet mogelijk, omdat een PC deze functionaliteit niet kan bieden.
Het OS biedt deze functionaliteit niet, dit heeft niets met het apparaat zelf te maken 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
Op donderdag 25 april 2002 14:22 schreef olav het volgende:
check betwin in Google, als dat niet is wat je zoekt, is er geen oplossing.
Volgens mij kun je hiermee niet twee muizen in één OS/desktop/GUI gebruiken,
je kunt alleen doen alsof je 2 PC's hebt, met alleen 2 monitors/toetsenborden/muizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
zou wel leuk zijn als iemand dat kon programmeren als service die tegelijk met windows wordt gestart en in de system tray gaat zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12329

http://www.ymouse.com/product/pymdual.htm

Dit is het wel, alleen wel hardwarematig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je kan (in windows) toch maar aan 1 programma de focus geven :? dus lijkt mij dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

En het lijkt me ook dat dit een hoop problemen/conflicten zou gaan geven áls het mogelijk was.. Bijvoorbeeld met programma's die de positie (x,y) vd. muiscursor afvangen, welke vd. 2? Of tooltips, naar mijn weten kan Windows die maar één tegelijk laten zien..
Denk dat dit alles er wel op wijst dat het in Windows iig niet echt mogelijk is..
Opzich is het idee wel leuk :)

BTW. Als je BPM Studio Profi echt gekocht had, had je de externe controllers erbij gehad.. :P Tip: een mengpaneel doet ook wonderen! :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

Wat misschien makkelijker is is dat je zelf een soort van box maakt die serieel aan te sluiten is om bpm mee te besturen, elk knopje kan je dan binden aan een functie binnen bpm.

Ik zal eens navragen of ik die url er nog van terugvindt, ik was er met een vriend een tijdje naar op zoek, maar jammer genoeg geen tijd en handigheid genoeg om zoiets te maken, maar ik zal eens proberen die link terug te vinden waar alles werd uitgelegd hoe dit moest om dit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op donderdag 25 april 2002 22:42 schreef CBA het volgende:
Wat misschien makkelijker is is dat je zelf een soort van box maakt die serieel aan te sluiten is om bpm mee te besturen, elk knopje kan je dan binden aan een functie binnen bpm.

Ik zal eens navragen of ik die url er nog van terugvindt, ik was er met een vriend een tijdje naar op zoek, maar jammer genoeg geen tijd en handigheid genoeg om zoiets te maken, maar ik zal eens proberen die link terug te vinden waar alles werd uitgelegd hoe dit moest om dit te maken.
Als jij voor die url kan zorgen ben ik je hartstikke dankbaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

Op vrijdag 26 april 2002 10:34 schreef ICW het volgende:

Als jij voor die url kan zorgen ben ik je hartstikke dankbaar :9~
http://www.carrotinnovations.com/

Dit is de url dat ik doorgekregen heb, hier moet het te vinden zijn, de precies url had ie niet meer, maar ik hoop dat je hier iets mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
offtopic:
Er is ook een bedrijf dat een linux laptop heeft ontwikkeld met 2 draaitafels eraan waarmee je je mp3'tjes kan aansturen, je kan dan dus gewoon een zwengel geven aan die "platenspeler" en je mp3-tje schiet vooruit!!

Is wel een beetje dure hardware ben ik bang :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op vrijdag 26 april 2002 11:39 schreef Prulleman het volgende:
offtopic:
Er is ook een bedrijf dat een linux laptop heeft ontwikkeld met 2 draaitafels eraan waarmee je je mp3'tjes kan aansturen, je kan dan dus gewoon een zwengel geven aan die "platenspeler" en je mp3-tje schiet vooruit!!

Is wel een beetje dure hardware ben ik bang :D
Het zou natuurlijk wel de oplossing zijn maar eerst geld boompje kweken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICW
Op vrijdag 26 april 2002 11:28 schreef CBA het volgende:

http://www.carrotinnovations.com/

Dit is de url dat ik doorgekregen heb, hier moet het te vinden zijn, de precies url had ie niet meer, maar ik hoop dat je hier iets mee bent.
Ik zal hier is gaan zoeken.
Er staat hier niks over
een soort van box maakt die serieel aan te sluiten is om bpm mee te besturen, elk knopje kan je dan binden aan een functie binnen bpm. Die site gaat over een heel ander muziek programma. :(

Pagina: 1