Weet iemand hoe ik portage zo instel dat hij alleen de stable sources, download? Ik ben niet echt blij met een release candidate als kernel op m'n server. Endat geld ook voor de overige processen.
Verwijderd
nee dat kan niet.. of nog niet
zijn ze niet helemaal over uit in gentoo land i believe. Ze denken zo --> dit is het nieuwste wil je upgraden ga je gang, wil je het niet ga je gang. je rsyncd met een cvs server. daarin staan de de nieuwste ebuilds.
Wat houd je tegen 2.4.18 te downen en te compilen 
Als je met Gentoo werkt mag je niet bang zijn de handen uit de mouwen te steken hoor
Als je met Gentoo werkt mag je niet bang zijn de handen uit de mouwen te steken hoor
Verwijderd
euh.. dat is afhankelijk van wat je met de de pc doet.. als het een server is ofzo.. zou ik absoluut niet zomaar dingen mergen.Op donderdag 25 april 2002 07:35 schreef XTerm89D het volgende:
Wat houd je tegen 2.4.18 te downen en te compilen
Verwijderd
Als het een productie server was zou ik geen gentoo gebruiken! 
Dan eerder iets van debian stable ofzo..
Verwijderd
Nou das lekkerOp donderdag 25 april 2002 11:39 schreef XKB het volgende:
Als het een productie server was zou ik geen gentoo gebruiken!
Misschien zou het mensen tegenhouden omdat het niet zo bekend is als RedHAT oid, maar daarvoor krijg je wel een enorme boost aan power en speed aan terug
Oh ja, ik gebruik het ook nog op mijn eigen workstation
Ik had 2.4.18 al gedownload, maar het gaat mij ook eerder om de andere programma's, ik heb nu ook het probleem dat de users ingelogd blijven. ook als ze weer uitgelogd zijn. En dat zit me niet echt lekker.
Verwijderd
Mijn argument is meer dat gentoo eigenlijk alleen cvs spul gebruikt wat niet altijd stable is. Tevens kost het compilen van software zon productie machine gewoon cpu-cycles die ik vaak beter kan gebruiken.. Dat laatste argument geldt natuurlijk alleen voor machines met een hoge constante load.[b]Op donderdag 25 april 2002 12:47 schreef CowMike het volgende:
Nou das lekkerIk heb Gentoo draaien op 3 webservers, een fileserver en een database server, en die draaien perfect
Misschien zou het mensen tegenhouden omdat het niet zo bekend is als RedHAT oid, maar daarvoor krijg je wel een enorme boost aan power en speed aan terug![]()
--snip--
Mijn machine word alleen als router, fileserver en printerserver gebruikt. En er draait dan een seti@home client op, Word dus best wel belast.
Dat is niet waar. De build scripts die bij gentoo horen worden via een cvs systeem bijgehouden. De meeste (alle?) sources van programma's zijn de stabiele versies zoals uitgegeven door de maintainer.Op donderdag 25 april 2002 13:33 schreef XKB het volgende:
[..]
Mijn argument is meer dat gentoo eigenlijk alleen cvs spul gebruikt wat niet altijd stable is.
Verwijderd
go balk
..
en btw.. je leest een ebuild meestal door voordat je hem merged.. althans op de server
en btw.. je leest een ebuild meestal door voordat je hem merged.. althans op de server
Verwijderd
Als je gewoon even zorgt voor een goede world file en een goede package.mask dan is je hele vraag overbodige
Verwijderd
Ik zie wel vrij vaak pre-release dingen voorbijkomen. Maar je kan idd wel gewoon in de ebuild kijken wat het is. Maar goed.. voor die enkele procenten snelheidswinst heb ik dat op een server niet over. Geef mij daar maar Debian.Op donderdag 25 april 2002 15:23 schreef balk het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De build scripts die bij gentoo horen worden via een cvs systeem bijgehouden. De meeste (alle?) sources van programma's zijn de stabiele versies zoals uitgegeven door de maintainer.
Mijn workstations draaien wel gentoo
Verwijderd
Als een package niet in de worldfile staat dan wordt hij niet ge-update. Je kan zelfs in de worldfile aangeven dat alleen bepaalde versies maar ge-update mogen worden.
Daarnaast kan je je package.mask eventueel aanpassen om hetzelfde te bewerkstelligen voor nog niet geinstalleerde packages. Kortom ik zie het probleem niet zo.
Daarnaast kan je je package.mask eventueel aanpassen om hetzelfde te bewerkstelligen voor nog niet geinstalleerde packages. Kortom ik zie het probleem niet zo.
Verwijderd
dat world geval ben ik niet zo gek op persoonlijk tis makkelijk kijken wel packeges out-dated zijn op z'n minst. maar ik vind het niet echt super op te gebruiken.
Pagina: 1