Toon posts:

tv-aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik heb de search gebruikt maar ik kan mij geen volledig beeld vormen)

Ik ben van plan om mij een klein tv'tje aan te schaffen om op mijn tv-out uitgang aan te sluiten.

Maar wat kan ik daar dan eigenlijk allemaal mee doen?

Iemand ideeen, voorstellen, suggesties?

(kan je het internet (ADSL) gebruiken als kabelaansluiting voor een tv? wij hebben hier namelijk geen kabel-tv)

brainstormen maar.

Als het af is zullen er pics volgen

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Alles wat je met een gewone monitor ook doet, alleen dan op een vagere kwaliteit (klein tv'tje he). En er worden wel een paar zenders via internet uitgezonden en ook van de publieke omroepen iig is er wel wat te downloaden :)

Wat doet dit topic trouwens in dit forum :?

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet goeg waar ik het moest plaatsen.

Is het dan geen mod???? (als ik hem achteraf ergens inbouw)

Dit topic mag verplaatst worden als dat nodig blijkt te zijn

Verwijderd

een tv-tje is een alternatief voor een pc-monitor.

Je kan echter niks meer doen met die tv , als dat een monitor kan.

Trouwens een monitor heeft het beste beeld.

ADSL is geen distriebutiekabel , wel kan je er mee naar video-bestanden kijken .

Mischien kan je beter een tv-kaartje in je pc steken en een antennemast zetten of schotelantenne..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n binnenantenne.

Het zou handig zijn als ik tv1 en canvas (belgie) en een paar nederlandse posten zou kunnen bekijken op mijn pc scherm.

Als ingang voor mijn antenne kan ik (denk ik toch) mijn mpeg decoder kaart gebruiken die ik bij mijn creative DVD heb bijgekregen.

Kan dit iets worden?

Kan er mij iemand wegwijs maken in deze materie

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 00:57 schreef frosboy het volgende:

Als ingang voor mijn antenne kan ik (denk ik toch) mijn mpeg decoder kaart gebruiken die ik bij mijn creative DVD heb bijgekregen.

Kan dit iets worden?

Als je een video-In hebt kan dat!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Op donderdag 25 april 2002 00:57 schreef frosboy het volgende:
ik heb zo'n binnenantenne.

Het zou handig zijn als ik tv1 en canvas (belgie) en een paar nederlandse posten zou kunnen bekijken op mijn pc scherm.

Kan dit iets worden?

uhm, dat gaat niet werken. Je antenne vangt geen composiet tv-signaal op ofzo :) Je hebt dan echt een TV-kaart nodig. Of dacht je dat zo'n tv-in wel een aantal kanalen tegelijk kon opnemen :o
Op donderdag 25 april 2002 01:02 schreef Anthrax het volgende:

[..]

Als je een video-In hebt kan dat!
Dat kan dus niet

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Geen kabelaansluiting voor de TV :? :? :?

Zorg dan gewoon eerst voor die kabelaansluiting, krijg je tenminste een volledig leven (volledig = pjoeter, sex, eten en TV) B-)

Verwijderd

Ik move 'm toch maar naar Videoplanken en Beeldkanonnen. Daar zitten de TV-in/out cracks.

Overigens kun je wel TV kijken met je kaartje als je er een tuner voorhangt. Een videorecorder met composiet/SVHS uit (of SCART) doet wonderen. Tik dan gewoon een oud kapot ding op de kop, meestal werkt het tunergedeelte nog prima, maar kan-ie niet meer opnemen of weergeven.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je gewoon TV wilt kijken sluit je een antenne aan op dat Tv-tje en je hebt je computer niet eens meer nodig. Maar ik neem aan dat je streaming video bedoelt. Helaas zijn er niet zoveel stations die zo uitzenden. Het vreet bandbreedte en de kwaliteit is nog slecht ook. En dan heb je nog de trubbels met auteursrechten. Wil je meer TV kanalen dan kan je beter een satellietschotel neerzetten. En verder is het aansluiten van een klein TV toestel op de TV-out zinloos. De monitor geeft een veel beter beeld. TV-out wordt vooral gebruikt om grote toestellen aan te sluiten.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Een oude video kan idd heel goed, een vriend van me gebruikt een Asus V3800 met een videorecorder en gebruikt daar dus gewoon de tuner van. Maar goed je moet alsnog een antenne hebben en ik denk dat dat wel lastig aansluiten word op een pc. Op de video kan uiteraard wel

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1