euh...ja
Verwijderd
nee
en waarom niet dan ??
de core van die ati kan wel ver
maar hercules moest zonodig bezuingen op de geheugen snelheid (goedkopen geheugen modeulens)
en waarom niet dan ??
de core van die ati kan wel ver
maar hercules moest zonodig bezuingen op de geheugen snelheid (goedkopen geheugen modeulens)
Een 8cm fan heeft naast je videokaart hangen heeft meer effect, omdat je geheugen dan xtra gekoeld wordt. RAMsinkjes kunnen ook helpenOp donderdag 25 april 2002 00:12 schreef Rfce het volgende:
Nou ik wil dus voor het mooie uitzicht een blue orb op mn 3D Prophet 8500 LE plaatsen... heeft dat buiten het uiterlijk ook nog redelijk wat invloed op de video-kaart ???
Sja, daar wordt ie alleen maar koeler van. Het is en blijft een hercules kaart.Op donderdag 25 april 2002 00:53 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Een 8cm fan heeft naast je videokaart hangen heeft meer effect, omdat je geheugen dan xtra gekoeld wordt. RAMsinkjes kunnen ook helpen
Als ik de toicstarter was zou ik die blue orb er lekker op zetten voor het gezicht inderdaad, maar niet veel van verwachten. Het wordt hooguit koeler
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Met Hercules is op zich nix mis, ik heb zelf een GTS met 6ns geheugen, en dat gaat van 333 (1000/6*2=333) naar 405Mhz.
Het is gewoon dat het 4ns geheugen is, wat dus minder ver te OCen is dan 3,6ns. Die xtra koeling voor 't geheugen zal dus wel werken lijkt me...
Het is gewoon dat het 4ns geheugen is, wat dus minder ver te OCen is dan 3,6ns. Die xtra koeling voor 't geheugen zal dus wel werken lijkt me...
Verwijderd
80 mm case fan plaatsen dusOp donderdag 25 april 2002 00:12 schreef Rfce het volgende:
Nou ik wil dus voor het mooie uitzicht een blue orb op mn 3D Prophet 8500 LE plaatsen... heeft dat buiten het uiterlijk ook nog redelijk wat invloed op de video-kaart ???
Koeling op zich zorgt alleen voor extra stabiliteit tijdens langdurige stress en langere levensduur van je kaart... Bij komstig voordeel is dat je je kaart wat verder kan clocken en dus wat extra performance eruit haalt
OK alvast bedankt voor de andwoorden.... ik heb al een blue orb gekocht, en ookal een casefan van Thermaltake (deze is al geplaats voor de PCI-kaarten, koelt t geheugen vd videokaart dus al)
Verder heb ik ook een blue orb op de chipset vh mobo zitten, best merkbaar.
Alleen is mijn volgende vraag nu, hoe demonteer ik die ene koeler vd videokaart, zodat ik vervolgens die 2e blue orb derop kan plaatsen.
Ik heb gelezen dat je dan de kaart gewoon ff 15 min, in een zakje (DICHT) in de vriezer moet plaatsen, zodat dat plaksel 'breekt' en de koeler loslaat.
Klopt dit, of is er een ander handigere methode. En als ik dit zou doen, heeft dit geen invloed (gevolg) op de hardware van mijn kaart??
BVD
Verder heb ik ook een blue orb op de chipset vh mobo zitten, best merkbaar.
Alleen is mijn volgende vraag nu, hoe demonteer ik die ene koeler vd videokaart, zodat ik vervolgens die 2e blue orb derop kan plaatsen.
Ik heb gelezen dat je dan de kaart gewoon ff 15 min, in een zakje (DICHT) in de vriezer moet plaatsen, zodat dat plaksel 'breekt' en de koeler loslaat.
Klopt dit, of is er een ander handigere methode. En als ik dit zou doen, heeft dit geen invloed (gevolg) op de hardware van mijn kaart??
BVD
euh...ja
Als er gewone koelpasta op zit, kan je 'm er met een draaiende beweging afhalen (hij kan wat "vacuum" trekken, dus zijwaarts eraf halen.)
Anders ff 5 minutjes in de vriezer en heel voorzichtig met een een schroevendraaien eraf halen (geeft een heerlijk kraak geluid
)
Anders ff 5 minutjes in de vriezer en heel voorzichtig met een een schroevendraaien eraf halen (geeft een heerlijk kraak geluid
thnx Sinterklaas, aan deze topic heb ik veel gehad, en zo is t ook gelukt
euh...ja
Pagina: 1