Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Disk* myDisk = new Disk();Op donderdag 25 april 2002 00:12 schreef _Mo_ het volgende:
en hoe maak je de pointer aan?
ik ga ff op zoek naar een buffer overflow ...
kun je niet even het hele stukje code posten? 't zijn neem ik aan toch niet zo heel veel regels?Op donderdag 25 april 2002 00:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Disk* myDisk = new Disk();
ik ga ff op zoek naar een buffer overflow ...
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Verwijderd
watchpoint bedoel je?Op donderdag 25 april 2002 00:19 schreef Yarvieh het volgende:
Gebruik je VisualC? zoja gewoon een breakpoint op die var, dan breaked ie als ie van waarde changed
Ik gebruik g++ en gdb als debuggerOp donderdag 25 april 2002 00:19 schreef Yarvieh het volgende:
Gebruik je VisualC? zoja gewoon een breakpoint op die var, dan breaked ie als ie van waarde changed
ff zien of ik zo'n watchdinges kan maken
Een breakpoint zorgt ervoor dat het programma pauseerd op een bepaalde regel, terwijl een watchpoint het programma pas onderbreekt als de variabele die in de gaten wordt gehouden van waarde veranderd...Op donderdag 25 april 2002 00:22 schreef Yarvieh het volgende:
Ehh dat breakpoints schermpje wat onder alt-f9 zit beats me hoe het officieel heet
zeker niet, een watchpoint houd idd een waarde in de gaten, maar breakt niet als de waarde wijzigt oid. (Een watchpoint zorgt ervoor dat je de waarde kunt zien tijdens pauzes)Op donderdag 25 april 2002 00:27 schreef _Mo_ het volgende:
[..]
Een breakpoint zorgt ervoor dat het programma pauseerd op een bepaalde regel, terwijl een watchpoint het programma pas onderbreekt als de variabele die in de gaten wordt gehouden van waarde veranderd...
een data breakpoint breakt echter wel als er naar het adres van de data wordt geschreven, en heet dus ook gewoon een breakpoint
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
hmm, kan het zijn dat dit per IDE verschilt? Staat me namelijk iets van bij dat Codewarrior op de Mac wel breakt... maar kan ook zijn dat deze alleen even pauzeerd en de (nieuwe) waarde in een messagebox laat zien... begin te twijfelen nu..Op donderdag 25 april 2002 00:36 schreef .oisyn het volgende:
[..]
zeker niet, een watchpoint houd idd een waarde in de gaten, maar breakt niet als de waarde wijzigt oid. (Een watchpoint zorgt ervoor dat je de waarde kunt zien tijdens pauzes)
een data breakpoint breakt echter wel als er naar het adres van de data wordt geschreven, en heet dus ook gewoon een breakpoint
nou ja, ik heb wat geleerdOp donderdag 25 april 2002 02:29 schreef Soultaker het volgende:
Voortaan eerst debugen vooraleer je je probleem op GoT plaatst, alsjeblieft. Hier wordt niemand beter van.
[we gaan ff offtopic]Op donderdag 25 april 2002 02:29 schreef Soultaker het volgende:
Voortaan eerst debuggen vooraleer je je probleem op GoT plaatst, alsjeblieft. Hier wordt niemand beter van.
Hier kan ik me niet helemaal in vinden. Ik ben het met je eens dat niet bij het eerste de beste probleempje maar gepost moet worden. Maar:
Ik zit zelf ook wel eens met wat probleempies, waar ik op dat moment niet uit kom. Ik zit dan een uur te turen naar de code, en ik zie gewoon niet wat het probleem is. Ik begin dan gewoon tegen mijn collega te bleren wat het probleem is. Die snapt voor 10% wat er aan de hand is(ontelbare vraagtekens staan in zijn ogen). Maar doordat ik het probleem vertel tegen mijn collega, zie ik vaak zelf spontaan de oplossing. Het bespreken van je probleem is iets waar iemand anders vaak niets aan heeft, maar kan wel het lichtje voor jouw aan doen. Als de oplossing daarna wordt verteld(wat hier ook gebeurde) kunnen anderen hier ook nog wat van leren.
Kortom: inderdaad niet te snel, maar als je het gewoon niet meer ziet, posten maar, want daar is dit forum toch ook voor?
[/we gaan ff offtopic]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik had zelf nog niet aan een buffer overflow gedachtOp donderdag 25 april 2002 02:29 schreef Soultaker het volgende:
Voortaan eerst debuggen vooraleer je je probleem op GoT plaatst, alsjeblieft. Hier wordt niemand beter van.