Toon posts:

[Gentoo] users blijven ingelogd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als er op mijn server users inloggen, maakt niet uit hoe. of via ftp of ssh. Blijven ze ingelogd. Ook als ze weer uitloggen. Momenteel heb ik al 106 users ingelogd. dat vind ik vrij niet normaal zeg maar. Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderd

Bij mij komt het doordat iets met devfs niet goed gaat. Je kan de lijst weer leegkrijgen door ff in man who te kijken in welke file de users worden opgeslagen en deze dan weg te gooien (er wordt dan weer een lege nieuwe aangemaakt).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik heb de userlist nu leeg. Maar hoe ben je er achter gekomen dat het met devfs te maken heeft?
Als ik dus devfs uit de kernel laat zou het verholpen moeten zijn?

Verwijderd

Ik kwam erachter door te kijken in de logs.. Elke keer als een "normale" user uitlogt probeert hij iets met de cdwriter te doen wat vervolgens mislukt. En dan wordt de user tabel niet bijgewerkt. De users loggen trouwens verder wel af, alleen wordt dat niet verwerkt. het commando w geeft wel de goede output.

Als je devfs wilt weghalen uit de kernel zou ik eerst ns vragen bij gentoo of dit geen problemen geeft verder. Voor zover ik weet is gentoo helemaal devfs gebaseerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhm, Zo'n melding geeftij hij idd bij het booten. Maar het lijkt me dat het vrij weinig uitmaakt als de devices gewoon gevonden worden. In m'n server waar die users ingelogd blijven zit toch niks in. Niet eens een diskdrive of cdrom.