Toon posts:

Iemand nog een idee voor een Biologie practicum?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu in 6VWO en ik moet tegen January gaan beginnen met een practicum voor biologie.
We werken hierbij in groepen van 2 en we hebben er 15 lessen van 50 minuten voor. Ik heb lang zitten denken wat te doen, maar ik heb nog niet iets goeds kunnen verzinnen.

Dus als iemand nog een goed idee heeft, zou ik dat graag horen!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

Kama Sutra ?
;>

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Invloed van bier op je reactie vermogen.
Biertje drinken, effe wachten, vervolgens proberen in een zo'n recht mogelijke lijn te lopen en wat spelletjes doen op een XT (op spatie drukken zodra er een X in beeld komt, waarna de tijd tussen het verschijnen van de X en het indrukken geregistreerd wordt)
Moet je of course niet direct na 1 biertje stoppen >:)
Misschien kun je ook een blaastest bemachtigen, kun je het aantal biertjes direct ook uitzetten tegen het promillage alcohol dat dat oplevert.

Nog wat anders: Als je vaker drinkt, word je minder snel dronken. Misschien kun je onderzoek doen naar het verband tussen hoe vaak je drinkt en hoeveel alcohol er opgenomen wordt in je bloed van ieder glasje. Moet wel met meerdere proefpersonen. Iets zegt me dat het niet moeilijk wordt om vrijwilligers te vinden, hehe...

Waar woon je bij de weg?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Zorg dat je met iemand zit die een totaal andere lichaams bouw hebt en dan de invloeden van alcohol of drugs gaan testen. Let wel op de randvoorwaardes

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Enschede, vlak bij de Grolsch fabriek >:)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

ga met je klas een genetisch onderzoek/experiment doen op vb muizen of proberen die extra zintuigen te geven hehe (topic:zintuigen wat ik geplaats heb), kan je de uren wel mee opvullen dacht ik zo ;)

Verwijderd

Ga een beetje met aminozuren prutsen en probeer iets levends uit iets niet levends te maken!

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Sandalf biologie gaat om levende dingen!

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Ja dat weet ik. Bio=leven.
Maar hoe leven ontstaan is uit niet levende materie is toch juist een heel fundamentele eigenschap van leven?
Ik ken trouwens iemand die deze proef ook daadwerkelijk als bio-practicum gedaan heeft en als ik haar mag geloven is het nog gelukt ook!
En das toch cool of niet dan?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja dat weet ik. Bio=leven.
Maar hoe leven ontstaan is uit niet levende materie is toch juist een heel fundamentele eigenschap van leven?
Ik ken trouwens iemand die deze proef ook daadwerkelijk als bio-practicum gedaan heeft en als ik haar mag geloven is het nog gelukt ook!
En das toch cool of niet dan?[/quote]Kun je ongeveer nagaan hoe het leven ontstaan is.

leven = intelligent persoon + niet levende materie

Verwijderd

leven is volgens mij meer:

niet levende materie^x

(waarbij X dus een macht is, oftewel HEEL veel niet levende materie bij elkaar)

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Sandalf, je moet wel wat specifieker zijn. Wat is het doel en de opstelling? Wat is er precies gelukt?
Naar mijn weten is het "prutsen" met aminozuren nog steeds chemie, tenzij er enige vorm van organisme aan te pas komt. En iets levends maken uit niet levende aminozuren lijkt mij een van de grootste onzinverhalen ooit. Of je moet een heel andere definitie van leven er op na houden.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Topicstarter
In een simpel biologie parcticum moet ik voor god gaan spelen door met aminozuren te prutsen?!? Het idee is pragtig, het lijkt me alleen onmogelijk.

Maar dat idee met de reactietest met alcohol is tot nu toe onze eerste keus :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb de invloed van ATP en aspirine op de stolling van bloed onderzocht. Moet wel bijgezegd worden dat mijn partner's vader op het AZU werkte en daar een zeer vet apperaat had staan :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik heb een experiment gedaan met tomatenplantjes waarvan de zaadjes bestraald zijn met verschillende doses ioniserende straling. en dan gewoon iedere keer groei meten en kijken op je mutaties ziet, en dan gewoon een hoop statistiek. Het pakket hiervoor kan je zo kopen.

Verwijderd

Ga iets doen met gedrag. Altijd leuk!
Pagina: 1