*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'
Ik zou er een duimschroef omheen doen... (of hoe die dingen ook heten....)
IN de aansluiting?
als er dan veel druk op komt te staan wordt er ook wat LANGS de slang geperst lijkt mij..
kun je niet een iets grotere diameter slang nemen en die OM de aansluiting douwen?
en dan mischien nog een slangenklem erop voor de zekerheid?
als er dan veel druk op komt te staan wordt er ook wat LANGS de slang geperst lijkt mij..
kun je niet een iets grotere diameter slang nemen en die OM de aansluiting douwen?
en dan mischien nog een slangenklem erop voor de zekerheid?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Dat heeft niet veel nut, want ze klemmen on de buitenkant van de slang...
*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'
Tuurlijk heeft dat zin, als ze aan de buitenkant klemmen dan drukken ze toch de binnenkant van de slag strak om de aansluiting heen en is de kans van lekken tot een minimum beperkt!
[plaat je nog niet gezien]
OK dat zal bij die aansluitingen wat moeilijker gaan, kijk eens naar rubberen afdicht ringen.
[/plaatje gezien]
[plaat je nog niet gezien]
OK dat zal bij die aansluitingen wat moeilijker gaan, kijk eens naar rubberen afdicht ringen.
[/plaatje gezien]
Deze is het,

Die aansluitingen zijn ongeveer 3mm dik, dat klem je niet zomaar even om zo'n slangetje heen...

Die aansluitingen zijn ongeveer 3mm dik, dat klem je niet zomaar even om zo'n slangetje heen...
Als je 12mm binnen wand pakt kom je er makkelijk overheen,en er is plek genoeg voor een slangeklem..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Misschien moet je je slang even in heet water hangen (het uitende) dan wordt hij soepel en krijg je hem er misschien dieper ingeramd.Op woensdag 24 april 2002 23:23 schreef ir_overclocked het volgende:
Deze is het,
[afbeelding]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik heb heltzelfde blokje.
en ik heb mijn slang erom zitten, de diameter van de slang die ik gebruikt heb is ongeveer 10 mm binnenkant.
Deze heb ik warm gemaakt en er toen omheen geduwd en daar een klemmetje op gezet. Werkt prima
Volgens mij moet je ze er verder in kunnen stoppen dan die 1 cm bij jou.
Je moet de binnenste ring in de aansluiting naar achter duwen en dan de slang er zo vermogelijk instoppen.
Dan moet je de binnenste ring weer naar voren trekken en de slang zit er klem in.
En als je dit gedaan heb is er iets anders dat niet goed zit.
Succes ermee.
en ik heb mijn slang erom zitten, de diameter van de slang die ik gebruikt heb is ongeveer 10 mm binnenkant.
Deze heb ik warm gemaakt en er toen omheen geduwd en daar een klemmetje op gezet. Werkt prima
Volgens mij moet je ze er verder in kunnen stoppen dan die 1 cm bij jou.
Je moet de binnenste ring in de aansluiting naar achter duwen en dan de slang er zo vermogelijk instoppen.
Dan moet je de binnenste ring weer naar voren trekken en de slang zit er klem in.
En als je dit gedaan heb is er iets anders dat niet goed zit.
Succes ermee.
Still King
Ik snap je probleem. Bij dat blokje zaten witten slangen die precies in de aansluiting op het blokje passen. Dit werkt iid niet en lekt aan alle kanten. Gebruik die slangen niet zijn toch stugge rot dingen en gebruik gewoon een stuk tuinslang en schuif het er dus overheen en zet het vast met slangklemmen.
Ik heb er maar slangen omheen gedaan, werkt idd prima 
slangen lijken me idd handing, slangklemmen nog meerOp zaterdag 27 april 2002 20:06 schreef ir_overclocked het volgende:
Ik heb er maar slangen omheen gedaan, werkt idd prima
[afbeelding]
Op zich moeten die koppelingen prima werken
daat maken ze ook perslucht installaties mee 8 Bar is geen probleem
Ik heb dat blok ook en ze moeten er echt meer dan 1cm in en dan lekken ze niet.
Alleen die slangen zijn zo vreselijk stuf dat als je wat weinig plek hebt en ze een beetje in een bocht moet gaan wringen ze wel gaan lekken omdat ze zo vreselijk stug zijn
Alleen die slangen zijn zo vreselijk stuf dat als je wat weinig plek hebt en ze een beetje in een bocht moet gaan wringen ze wel gaan lekken omdat ze zo vreselijk stug zijn
Verwijderd
maar dan moet je ze er wel diep in rammeOp zaterdag 27 april 2002 20:37 schreef Sine het volgende:
Op zich moeten die koppelingen prima werken
anders gaan ze wel lekke en kan de slang eruit springen..... (Niet leuk)
Dit spul is btw ook een aanrader..
[img][url="https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/CONFORM1.gif"]https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/CONFORM1.gif[/url][/img]
Het kost ongeveer $20, maar je kan het overal opspuiten en je ziet er niks van (voor eventuele garantie)
-edit-
Waarom doet m'n plaatje het niet
[img][url="https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/CONFORM1.gif"]https://www.overclockershideout.com/Merchant2/graphics/00000001/CONFORM1.gif[/url][/img]
Het kost ongeveer $20, maar je kan het overal opspuiten en je ziet er niks van (voor eventuele garantie)
-edit-
Waarom doet m'n plaatje het niet
Pagina: 1