Hallo lezers,
Ik ben nu in het bezit van 2 d740x 80G ATA133 schijven.
Nu wil ik deze in raid1 gaan zetten (ieder eigen kabel) op een Promise ATA66 controller welke ik om zal moeten modden tot raid controller.
- Wat ik me afvraag: hoe is de te verwachten snelheid?
Ik lees in verschillende raid1 reviews dat de snelheid vergelijkbaar zal zijn met 1 schijf, andere reviews zien een kleine snelheidswinst met lezen.
- Wie heeft ervaring met de snelheid van ide raid1?
- Wat voor controller en schijven zijn daarbij gebruikt?
Ik wil dit graag weten omdat deze oplossing een hele schijf kost en als de snelheid slechter is dan 1 schijf, hang ik de schijven aan mijn ata 100 onboard controller en kopieer ik wel regelmatig belangrijke bestanden.
- Ik ben benieuwd wat jullie voor inzichten hebben.
Raid 0 doe ik zeker niet omdat ik dat veel te gevaarlijk vind voor dataverlies.
Wellicht koop ik er nog 2 schijven bij voor raid 1+0 als ik upgrade naar een mobo met ata133 raid onboard, met mijn ATA66 zal raid 1+0 nl niet lekker lopen....
Ik ben nu in het bezit van 2 d740x 80G ATA133 schijven.
- Wat ik me afvraag: hoe is de te verwachten snelheid?
Ik lees in verschillende raid1 reviews dat de snelheid vergelijkbaar zal zijn met 1 schijf, andere reviews zien een kleine snelheidswinst met lezen.
- Wie heeft ervaring met de snelheid van ide raid1?
- Wat voor controller en schijven zijn daarbij gebruikt?
Ik wil dit graag weten omdat deze oplossing een hele schijf kost en als de snelheid slechter is dan 1 schijf, hang ik de schijven aan mijn ata 100 onboard controller en kopieer ik wel regelmatig belangrijke bestanden.
- Ik ben benieuwd wat jullie voor inzichten hebben.
Raid 0 doe ik zeker niet omdat ik dat veel te gevaarlijk vind voor dataverlies.
Wellicht koop ik er nog 2 schijven bij voor raid 1+0 als ik upgrade naar een mobo met ata133 raid onboard, met mijn ATA66 zal raid 1+0 nl niet lekker lopen....