Modem probleem, verbreekt verbinding! plz help

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 20:04
Probleem is het volgende: recentelijk is mijn modem begonnen om na een random periode (enkele seconden tot minuten) spontaan de
verbinding te verbreken.
Modem is 56k6 V90, Rockwell chipset, met nieuwste drivers. Ik dacht dat het aan de dubbelstekker lag in mijn telefoon
stopcontact: dit blijkt niet het geval. Het is ook geen software probleem (ik heb al geprutst met de instellingen). Ten einde raad heb ik ook de modem zelf vervangen (door een PCI, ook 56k6 V90): ook dit maakt geen verschil.
Het gebeurt bij alle inbelverbindingen dus is ook niet provider gerelateerd. Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan de telefoonlijn zelf ligt. Nog andere suggesties?
bij voorbaat dank

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Hoe kilometer kabel heb je van je ptt aansluiting (waar ie het huis dus binnen komt) naar je modem liggen??
Hoe telefoons heb je op die ene lijn aangesloten??

heb je ISDN of een analoge aansluiting??

need input!!! :)

Pvouput live

• Red devil
1 tot 1.5 mtr van aansluiting

1 telefoon

en V90=analoog

Ik ben ten einde raad :(

• Krypt
  • Laatst online: 25-08 23:30
Hmm..strange...

Probeer eens voor de gein een ander kabeltje tussen aansluiting en modem.. ruk die telefoon eens van je telefoonlijn af en kijken of het anders is..

Ik weet zo niet de AT commando.. moet je maar us opzoeken in je modemboekje.. CARRIER LOSS DETECT TIMEOUT oid.. die ff omhoog gooien..

Pvouput live

• Red devil
Thanx Krypt, ga ik vanavond ff testen

anyone else?

• T.S.
  • Niet online
Soort gelijke problemen heb ik meegemaakt bij modems die een IRQ met de geluidskaart deelden.
Even modempie op een ander IRQ gooien en klaar was kees (T.S. in dit geval).

Verwijderd

Als de telefoonlijn niet goed geaard is, kan dat ook een probleem zijn.

Rob
Pagina: 1