Toon posts:

PC start wel op maar blijft onderweg hangen...

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc start dus nog wel op maar blijft halverwege hangen... Op mijn Asus I-panel zie ik 4E staan en in die "stap" blijft ie hangen...

Ook gaat mijn monitor meteen op standby als ik de pc aanzet... Heel raar allemaal...

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?? Of wat die 4E inhoud???

:7

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Je bedoelt dat hij halverwege het booten van het OS blijft hangen? Probeer eens of je in de veilige modus kunt komen.
Check ook eens of je AGP-kaart wel goed in zijn slot zit.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm mijn monitor gaat meteen op standby als ik de pc aanzet.

En ik kom niet eens in windows, hij blijft al daarvoor hangen.

Ik snap er niets van, 3 weken geleden heb ik hem uitgezet, stekker uit het stopcontact gehaald, verders niets met de pc gedaan. En ik wil hem nu weer opstarten, krijg ik dit... Pfffffff

Het is gelukkig de pc van mijn moeder >:)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Dat komt ervan als je 3 weken niks met de pc doet dan wordt die pissig >:)

Probeer eens een chmos clear misschien helpt dat.

Verwijderd

kijk eens in de manual of op de site nee ik zou niet weten wat het is. Maar op welk moment hangt ie; voordat ie device gaat detecten of daarna pas.
Waarschijnlijk: voor => dan BIOS vern**kt
na => dan bv. harddisk vern**kt

suk6

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Als de harddisk verneukt is word er wel wat aangegeven dat die geen besturingssysteem kan vinden.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Misschien een PSU die overleden is? :?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
Op donderdag 25 april 2002 07:58 schreef Wolfje666 het volgende:
Misschien een PSU die overleden is? :?
dat zou het kunnen zijn;
probeer eens een ander kabeltje in je HDD en dan bedoel ik een ander molex kabeltje.

anyway, ik denk niet dat dat helpt...

heb je toevallig met je FSB zitten kloten :?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kan iig een bios clear proberen, kan iig geen kwaad...hij doet nu toch al nix....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 09:03 schreef internetinfo het volgende:
heb je toevallig met je FSB zitten kloten :?
Hmm no offence hoor, maarre ik zei dus dat ik niets gedaan heb met mijn pc...

Alleen maar uitgezet en stekker uit het stopcontact gehaald, een paar weken later zet ik mijn pc weer aan en nu doet ie erg weinig... Monitor gaat meteen standby en de pc zelf blijft hangen in "stap" 4E (een of andere code die mijn I-Panel aangeeft).

Verwijderd

Klinkt bij ans bios probleem van eene merk(kut)pc, ff bios resetten, nieuw batterijtje er in zou mischien wel helpen, als dit het niet is lijkt op geheugen of moederbord probleem (mits ie vastloopt op de post)

Verwijderd

wat ook wil helpen, is effe alle kaarten en geheugen eruit en erin te steken. als je er lol in hebt kun je het ook met de cpu doen. kan zijn dat bijv. video kaart slecht contact maakt.

Verwijderd

misschien staat de frequentie ofzo van de beeldscherm hoog , bij mij start ie niet met 100hz en wel met 75 , als je je windows opnieuw installeerd is het weer goed

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

gelijk als de pc opstart gaat het beeld al op standby hoe moet hij dan windows opnieuw installeren?? :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik zal wel effe kijken als ik weer thuis ben enzo... Het is wel een raar probleem eigenlijk... niets met je pc doen enne als je hem dan weer wilt gebruiken dan doet ie niets meer...

Kl*te AMD... (no flame) maja ik kijk wel effe, ik reset me bios wel effe... en als dat het niet is ga ik wel effe naar de puterboer...

Verwijderd

Als het allemaal niet werkt met bovenstaande tips: Pc strippen, dus alles eruit behalve Videokaart, 1 ram chip. Dus ook hdd / cd rom ff loskoppelen.

Het lijkt mij vanaf hier dat je geheugen dood is, misschien wel handig als je ff je specs post.

Als je een nieuw MB hebt heeft ie meestal wel lamjes onboard, kan je daar ff kijken wat het probleem is.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
misschien ff in je manual gaan kijken wat 4E betekent?

En niet gaan schelden op AMD als jij niet met pc's overweg kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

De machine van mijn vrouw doet ook zoiets.

Start ik de machine koud op, dan lijkt alles goed te gaan, maar hij eindigt ergens in het splash-screen van Windows 98.

Zet ik echter de machine aan en druk binnen 5 seconden op de reset-knop, dan gaat alles goed. Er zit niet echt iets speciaals in, videokaart is al eens vervangen, er zit al een andere geluidskaart in en ook het geheugen is vernieuwd. Enige onvervangen dingen: de netwerkkaart en de harddisk.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

Voedingsspanningen al eens gecontroleerd, bijv. met mbm.
Een te lage 5v lijn geeft bijv. ook de nodige problemen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Start de machine eens onder dos ? (Windows 98 cd bijvoorbeeld) en draai dan eens een memory tester (memtest86 ofzo heet dat? ) en kijk of ie dan vast loopt. Zo ja, dan is er iets mis, zo nee dan is dat iig goed.

Als ie steeds op hetzelfde moment vastloopt kan het zijn bij het laden van een driver of aansturing van een apparaat. Haal dan even alle pci, isa etc kaarten eruit en kijk of dat helpt. Indien mogelijk zelfs even een andere (pci) videokaart plaatsen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 26 april 2002 14:43 schreef mchacken het volgende:
misschien staat de frequentie ofzo van de beeldscherm hoog , bij mij start ie niet met 100hz en wel met 75 , als je je windows opnieuw installeerd is het weer goed
Opnieuw installeren om je freq te wijzigen :? :? :? |:(

NOFI hoor maar in safe mode kun je alles op hardware default zetten :7 draait ie niet in safe modus is het ook niet de monitor freq }:O en dat is het zowiezo niet omdat de ipanel een error aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Damn... Ik mag niets over AMD zeggen, maar jullie lezen niet goed!!!

Ik heb mijn pc uitgedaan! en verders heb ik dus NIETS!!!!!!!!!!!!!! met mijn pc gedaan... Ik wilde hem weer effe opstarten maar de pc doet niet echt veel meer nu, hij start wel op, fans gaan draaien, hd ook. Maar hij blijft in een of andere stap hangen ofzo (die 4E) Ik heb geen idee wat dat betekent, maar het is wel raar dat mijn pc zonder er iets aan verandert te hebben niets meer doet...

Het is trouwens een AMD Athlon 1 GHz op een ASUS A7V266 moederbord ofzo, 256 mb ddr ram...

Tot op heden geen problemen mee gehad maar nu dus wel... :(

Verwijderd

wat het ds wel kan zijn is je voeding, die kan gewoon van het een op het andere moment kaduk gaan (heb er ervaring mee).

Kweet niet of je nog een andere pc daar heb staan, anders zou daar nog ff de voeding van kennen proberen;)

• GAEvakYD
  • Laatst online: 16:57
Trek anders effe je geheugen processor eruit en druk die er opnieuw in. Mischien zit daar wat los ofzo. dat kan wel heb ik namelijk ook zoineens gehad.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Helaas is er op de Asus site weinig te vinden over die 4E. Ik heb wel iets gevonden bij de PnP Post en non-PnP Post, maar daar kan je helaas weinig mee.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Pagina: 1