Toon posts:

[VB.NET] Plaatje resizen (batchgewijs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

ik heb even een vastloper en Google kan me niet helpen.

Ik heb een programma geschreven die vraagt om een Bron en een Doel directory.

Alle .TIF en .BMP afbeelding uit de brondirectory worden in een array gegooid, omgezet naar .JPG en opgeslagen in de doeldirectory.

Werkt perfect!

Nu mijn probleem: alle plaatjes zijn standaard in de resolutie van 2048 x **** (variabel).

Ik wil ze resizen. Dus inlezen, resizen en opslaan als Jpg. Het enige dat ik nog mis is de resize-procedure.

Ik ben al zover dat ik weet dat ik in de System.Drawing.Graphics moet zijn.

Wie kan me de goede kant op duwen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

msdn misschien?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
"ha ha".

Ik zoek me werkelijk wezenloos. Het stomme is dat ik genoeg scripts tegen kom waar ik de logica uit heb gehaald. Ik kom ook behoorlijk ver maar elke keer loop ik tegen "read only" op dus ik kan mn picture niet veranderen.

Ik heb de MSDN van April 2002 al binnen, bekeken en de conclusie getrokken dat dit nog niet een veelgebruikt item is binnen het .NET Framework.

Ik wil echter niet terug naar VB6 compatibiliteit vanwege de performance. De files flitsen er nu letterlijk doorheen en een TIFF file is ongeveer 8 meg groot (en maar 155 kb nadat ik m als jpg heb opgeslagen).

Ik heb natuurlijk wel deze url: van de msdn maar hier staat niet wat ik zoek: resizen van een picture niet zijnde in een picturebox.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

System.Drawing.Bitmap heeft een overload waarin hij ook een size pakt... zie msdn, zo moeilijk is het niet. Had mijn resize functie in een paar min geschreven (en dat alleen met gebruik van intellisense :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m!

Heren, beide bedankt. Ik zat met de verkeerde variabele te stoeien |:( en die thumbnail optie did the job (en wie denkt er nou aan thunbnailtjes als je alleen een afbeelding wilt resizen...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
thumbnail doet het em. zelf niet mee bezig geweest, maar collega wel..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Tis overigens niet het mooiste resize-algoritme wat je kan hebben he.. Photoshop doet het beter.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Kerrick: Tis overigens niet het mooiste resize-algoritme wat je kan hebben he.. Photoshop doet het beter.

Jah viel me ook al op :P

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
het ziet er hetzelfde uit als je een plaatje dat groot is, kleiner laat zien door width en height kleiner te zetten. niet echt fraai dus.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Voor thumbnails kan het nog net..

Verwijderd

Topicstarter
In mijn geval ging ik van een gescanned A4'tje (TIFF 8 meg op 600 dpi) naar een A4'tje (JPG 150kb 96 dpi).

Ik moet zeggen dat het er niet slecht uit ziet en de performance is ook prima met .NET

(er staat hier een HP ImageSender te loeien die alleen maar TIFF uit kan spugen en die convert ik mooi naar JPG en verwijder het origineel. Dit gaat best met een gangetje want je kan echt stapels papier in 1 x electronisch beschikbaar maken).
Pagina: 1