CD-Roms doen raar

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Net een BenQ 32x10x40 brander ingebouwd.. alles leek prima te gaan. Met CD/DVD een image gemaakt met Clone CD, Image gebrand.. ging rete snel.

Toen nero geinstalleerd, ineens waren alles cd-rom speler verdwenen.. uit explorer dan.

Bij de device manager staan ze nog wel.. danwel met een geel cirkeltje met een zwart uitroeptekentje.. als melding krijg ik:

Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

Ik heb al geprobeerde beide spelers uit lijst te verwijderen.. opnieuw installeren, probleem blijft.

Verwijderd

Heb je je brander en je CD-ROM speler op 1 IDE-port zitten? (dus ook op 1 kabel)

Nero wil hier wel eens problemen mee geven, zoja, dan moet je even proberen of je brander gedetecteerd wordt als je de IDE kabel die in je normale CD-ROM zit eruitsjort. >:)

Zoniet, dan kan ik je ook niet helpen....

[/edit]
Als hij hem nu wel vind, moet je een PCI kaartje bijkopen waar een extra IDE slot op zit. (alleen doen als je met Nero wil blijven branden)

[edit]

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik had er eerst een andere brander en die deed het perfect op DIE kabel MET nero.... dus dat zou het niet hoeven zijn..

het is niet alleen met nero ... in explorer worden beide cd spelers neit meer gezien.

in device manager staat er zo`n uitroep tekentje bij die ik met geen mogelijkheid weg krijg.. dat is meer het probleem..

Verwijderd

Wat is je OS?

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik draai XP

• Francois
  • Laatst online: 10-04 10:32

Francois

Dus...

Ik gok dat nero je brander (nog) niet ondersteunt. Check even op de site van ahead.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
arg....

boeien dat nero mijn brander niet ondersteunt... bedankt voor het meedenken maar nero heb ik allang geuninstalled.. en mijn beide cd speler (dvd en brander) worden niet gezien door XP... althans niet in explorer..

in deveice manager staan ze wel maar dan met die rare registry melding..

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 22:46
BenQ is een B/merk van Acer. kijk eens voor firmware op Acer.com ofzo en kijk naar het typenummer. Is meestal hetzelfde, misschien is het een bekend probleem.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Probeer dan eens om je ide-controllers weg te gooien, en opnieuw te installeren..

(ik heb deze vraag al vaker voorbij zien komen, en die oplossing werkte meestal).

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 20:26
Uninstall nero en reinstall met een andere key/serial

Verwijderd

ik heb dat probleem ook gehad
je moet dan niet je CDROM en DVD op 1 IDE kabel zetten
en als je geluk hebt doet die het

bij mij deed die het eerst niet maar ineens :? deed die het weer wel

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
gebruik ff de search!!!!

Je moet iets in de reg. editten En dan doet alles het weer.

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 13:11 schreef Woep het volgende:
ik heb dat probleem ook gehad
je moet dan niet je CDROM en DVD op 1 IDE kabel zetten
en als je geluk hebt doet die het

bij mij deed die het eerst niet maar ineens :? deed die het weer wel
Volkomen willekeur. Komt inderdaad voor bij gebruik van XP (Zelf ook meegemaakt). Heeft te maken met drivers die software installeerd in XP. Probleem software:

Easy CD Creator,
MusicMatch Jukebox,
Nero,
Adaptec WinASPI.

Bij oudere versies uigregracht voor XP uitkwam gaat het fout. MS heeft enige aanpassingen gedaan in het WDM waardoor voor o.a. W2K geschikte drivers niet geheel goed meer werken.

Symptonen zijn bijvoorbeeld als je naar je CD drive properties in de "hardware configuratie" gaat en je selecteerd "Support Digital Audio" dan geeft ie opeens de melding "Digital Audio not supported on this device". Als je dat krijgt moet je je al een beetje zorgen gaan maken. Vooral als het wel supported was onder W2K, 98 en ME.

Eerst reactie zal zijn om de software te deinstalleren. Dit maakt het bij de meeste software alleen nog maar erger. Oplossing is om de XP fixes over de software heen te draaien of de nieuwe "voor XP geschikte" versie te installeren.

Je kan ook een driver weggooien van het systeem, maar dan moet je wel weten wat je doet. Dit betekend rechtstreeks in de registry werken en je moet dan ook security op registy keys aanpassen omdat bepaalde keys standaard dicht staan voor delete en modify, zelfs voor Administrators.

Andere eigenschappen van een conflicterende devicedriver is een BSOD bij shutdown, APM die de machine opeens niet meer uitzet bij een shutdown. Of een Exception error dialog box bij shutdown.

Van Nero, Adaptec, WinASPI, MusicMatch weet ik dat deze zich tussen de daadwerkelijke devicedrivers en het OS in nestelen. Standaard zou het moeten zijn:

------
DEVICE
------
HAL
------
DRIVER
------
OS
------

Wat je krijgt is:

------
DEVICE
------
HAL
------
DRIVER (OS)
------
DRIVER (Applicatie)
------
OS
------
of:
------
DEVICE
------
HAL
------
DRIVER (OS) + DRIVER (Applicatie)
------
OS
------

Bij de assignment (dynamic linking van drivers) gaat er dan met het aangepaste WDM wat fout. Dependencies die niet meer kloppen, verkeerde registy keys, verkeerde API call's en nog veel meer ellende.

WB

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 13:14 schreef Insanergy het volgende:
gebruik ff de search!!!!

Je moet iets in de reg. editten En dan doet alles het weer.
waar dan.. welke string?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 17:27 schreef Zerveza het volgende:

[..]

waar dan.. welke string?
4 a 5 plaatsen in de registy. Under HKEY_LOCAL_MACHINE\Hardware\Currentcontrolset

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 17:48 schreef WeeBee het volgende:

[..]

4 a 5 plaatsen in de registy. Under HKEY_LOCAL_MACHINE\Hardware\Currentcontrolset
ik bedoelde eigenlijk welde search string... maar dit schiet natuurlijk beter op...

maarruh wat doe ik met die Currentcontrolset??

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
verdomme (zal wel niet helemaal mogen hier maar toch)

Ik overal zoeken en kom het probleem vaker (bij google groups) tegen.. ik ben een textbook voorbeeld van wat er mis is gegaan.. helaas is er vooralsnog geen textbook oplossing.

zou ik misschien de reg.sleutels van iemand anders kunnen overnemen??
mailt iemand mij even alles wat valt onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVEICEMAP\VIDEO

[offtopic]
stel dat ik XP opnieuw installeer.. wat raak ik dan aan instellingen kwijt??
-werken m`n geinstalleerde progs nog? (office etc)
[\offtopic]

oh ik held:
<b>
CD-ROM Access Is Missing and Messages Cite Error Code 31, Code 32, Code 19, or Code 39 After You Remove Easy CD Creator in Windows XP (Q314060)
<\b>
denk ik... nog ff rebooten

Verwijderd

De keys zitten verborgen onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SCSI

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\IDE

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi

Er zit relatie tussen deze keys.

Hierin moet je wat gaan sleutelen. Niet zomaar alles weggooien maar met beleid want anders doet het het allemaal niet meer.

WB
Pagina: 1