PSU wil niet aan > modden?

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Vandaag heeft mijn k7s5a twee voedingen gesloopt door kortsluiting (eerste kapot, nieuwe gekocht ook kapot |:( )
Bij het testen (verbinden van pin 4 (ps_on) met pin 6 slaan beide voedingen een kwart seconde ofzo aan en nokken er dan mee. Normale voedingen blijven gewoon doorgaan.

Nou was mijn idee dat een geheugencel in de voeding de status van de ps_on opslaat en na zoveel seconden weer een signaal erop weer uitschakelt. Het lijkt mij dan ook dat het enige kapotte aan de voedingen die 'geheugencel' is; bij het doormeten staat er nog steeds 5V over verscheidene leidingen; dat lijkt dus nog te werken.

Zou het mogelijk zijn die geheugencel uit de schakeling te modden zodat ik een always on voeding krijg? Een 220V schakelaar kan ik er nog wel tussen frutten en dat zou mij een voeding schelen ;)

Iemand ideeen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt ook een voeding kopen zonder die beveiliging.
of je mobo eens checken, heb het meegemaakt dat die dingen een powerleak en dat de PSU dat niet echt leuk vond, en dichtknalde.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij werkt dat niet met een 'geheugencel' oid. maar je moet niet alleen ps_on hebben maar ook power_good oid verbinden met aarde. maar ik neem aan dat je dat wel doet omdat die andere voedingen het ook doen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.