3x hdd op elkaar = warmte probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ff een korte vraag.

Ik heb hier een big tower als file server, maar om het ding mee te sjouwen naar lan's istie gewoon net iets te groot.
Nu heb ik ook een kleiner kastje met voldoende ruimte, maar dan moeten er 3 harddisks strak op elkaar gezet worden.

Nu is mijn vraag of dit goed gaat in verband met warmte problemen.
(het zijn WD400BB schijven van WD)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 23:33

Rival24

I'll Be Back

Lijkt me niet verstandig... vooral die middelste schijf krijgt het zwaar...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uit ervaring kan ik zeggen dat het met IBM 7200rpm schijven niet aan te raden is.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48
Op woensdag 24 april 2002 22:09 schreef Dreamstar het volgende:
Ff een korte vraag.

Ik heb hier een big tower als file server, maar om het ding mee te sjouwen naar lan's istie gewoon net iets te groot.
Nu heb ik ook een kleiner kastje met voldoende ruimte, maar dan moeten er 3 harddisks strak op elkaar gezet worden.

Nu is mijn vraag of dit goed gaat in verband met warmte problemen.
(het zijn WD400BB schijven van WD)
Ja, misschien wel een probleem ja, warmte probleem is dan natuurlijk ook niet op te lossen door HDD-cooler. maar als 't deze kast is kun je er misschien nog een rack onder zetten?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

zitten er geen wieltjes onder dan :?

Verwijderd

Ik heb ooit eens een paar uur 3 wd1000bb's op elkaar gehad maar de middelste werd echt enorm heet, zeer af te raden dus. Ik heb het opgelost door de complete kast te verbouwen zodat er +- 2cm ruimte tussen de schijven zitten. Nu worden ze nauwlijks warm.

Hier plaatjes van de kast, aopen miditower met 4 harddisks.
Pagina: 1