Netwerk werkt niet op 1 comp, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 98 en XP PC's, 100Mbit via een 5 poorts hub, maar het wil niet werken.
Met meerdere netwerkkaarten heb ik het geprobeerd, op meerdere poorten op de hub, maar wat in een andere PC gewoon werkt, werkt op deze niet. (HP Brio Pentium 200MMX, win98)
In een andere Win98 PC (P2-333) werkt het met dezelfde NIC wel. Deze deelde de internetservice voor het netwerk, en dat ging altijd gewoon goed.
Nu werkt op deze internet wel, maar het netwerk krijg ik niet aan de praat. Ik kan alleen mezelf pingen en de rest niet. Er zijn geen IRQ conflicten volgens windows.

Nadat ik me aangemeld voor het netwerk, moet ik me ook nog aanmelden voor windows, maar dit zou ook kunnen komen doordat m'n broertje heeft lopen kutten met multi-user instellingen. Iemand een idee hoe dat eruit moet? Dat lukte me ook niet...

Verder zou ik niet echt kunnen weten waarom het niet lukt, behalve omdat het een HP-PC is. Hij heeft trouwens al wel een keer werkend op het netwerk gezeten...

edit: onder het opstarten van Win98 geeft de comp een error dat ie vserver.vxd niet kan laden, terwijl dit wel in het register staat. Deze error zat er echter ook al in toen er niet eens een netwerkkaart inzat, een oude error dus, van oude mislukte drivers ofzo, maar ik heb geen idee hoe ik het weg kan krijgen...

Specs

Verwijderd

Via regedit krijg je de fout eruit. Met je foutmeldinding. Je kunt daar gewoon en zoeken en dan dat bestand weg gooien.
LET OP: Gooi wel het goede bestand weg.

Verder het probleem dat je hebt met het netwerk is dat je volgens mij geen Host en geen client hebt. Verder als je een netwerk aan wilt leggen lijkt het me verstandig om een servertje te installeren, waar je op in gaat loggen.

Grz Control-X }:O

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Het is allemaal heel makkelijk.

Check dit eerst: is de netwerkkabel wel HELEMAAL in orde?
Ja? ga dan verder met de volgende stappen

-Formatteer alle PC's
-installeer windows
-stel een vast IP in of je moet een DHCP servertje met router software gaan draaien
-check of win98 het ip klopt door de computernaam te pingen. Soms wil 98 maar niet een vast IP nemen
-ga nu lekker netwerken en downloajen

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 00:12 schreef Control-x het volgende:
Via regedit krijg je de fout eruit. Met je foutmeldinding. Je kunt daar gewoon en zoeken en dan dat bestand weg gooien.

Hoho,
die vserver.vxd melding komt juist door een verwijzing in de registry (of system.ini) terwijl het bestand niet op je HD staat, dan kan ie 'm dus ook niet opstarten. Die VXD da's een virtuele driver die ooit is geïnstalleerd tijdens een netwerkkaart installatie die bv is afgebroken of niet volledig is uitgevoerd.

Zoek in de registry naar het bewuste bestand en verwijder de key die naar het bestand verwijst.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 10:35 schreef breko het volgende:

[..]

Hoho,
die vserver.vxd melding komt juist door een verwijzing in de registry (of system.ini) terwijl het bestand niet op je HD staat, dan kan ie 'm dus ook niet opstarten. Die VXD da's een virtuele driver die ooit is geïnstalleerd tijdens een netwerkkaart installatie die bv is afgebroken of niet volledig is uitgevoerd.

Zoek in de registry naar het bewuste bestand en verwijder de key die naar het bestand verwijst.
Waarschijnlijk was het een verkeerde driver voor een verkeerde netwerkkaart, maar ik heb die key al met regedit verwijderd, hij vindt nu nix meer als ik op "vserver.vxd" zoek, maar toch blijft ie die error geven. Het kan ook uit system.ini komen... Ik zou dat nog ff goed moeten doorzoeken, maar die error is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat die comp op het netwerk komt :)

edit: ik heb nu gezocht in autoexec.bat, config.sys, win.ini, system.ini en register, alles met vserver.vxd eruit geflikkert, en de error lijkt over te zijn :)
Die file stond trouwens ook nergens op m'n comp en m'n NIC-drivers gebruiken 't ook niet :)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 00:12 schreef Control-x het volgende:

Verder het probleem dat je hebt met het netwerk is dat je volgens mij geen Host en geen client hebt. Verder als je een netwerk aan wilt leggen lijkt het me verstandig om een servertje te installeren, waar je op in gaat loggen.

Het is gewoon een standaard-windows netwerk, je logt gewoon in op het netwerk en dan kan je op de HD's van alle computers en spelletjes spelen etc. Het IP van de Internet server (waar de chello kaart in zit) is de gateway voor de anderen, zodat iedereen kan internetten.
Bestands en Printerdeling en Standaard Microsoft Client zijn gewoon geinstalleerd (net als op de andere Win98 (P2-333) comp, die wel gewoon werkt als ik daar dezelfde netwerkkabel in doe). Ik krijg met die kabel trouwens wel een groen lampje bij die comp (HP-P200) wel gewoon een groen lampje en bij de hub ook.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 10:14 schreef pierre-oord het volgende:

ja
-Formatteer alle PC's
liever niet eigenlijk, alle PC's zitten gewoon in een goed netwerkje, dan is die P200 als internet server gewoon te veel moeite en dan laat ik 'm wel stof happen
-installeer windows
mjah, is zelfs op die P200 eigenlijk geen optie, ben ik al een keer een week mee bezig geweest, leest geen gewone windows install, gemaakt op een andere PC, wil alleen met een HP Win95 recovery CD werken, maar zelfs daar was 't een heel takkewerk om windows te installeren, als ik die CD al kan vinden
-stel een vast IP in of je moet een DHCP servertje met router software gaan draaien
vast IP is al ingesteld, 192.168.0.X zonder dubbele X's binnen het netwerk, subnetmask op allen 255.255.255.0
-check of win98 het ip klopt door de computernaam te pingen. Soms wil 98 maar niet een vast IP nemen
alle comps kunnen elkaar pingen, behalve die P200, die kan alleen zichzelf pingen, andere comps kunnen de P200 ook niet pingen, alle andere combinaties zijn wel mogelijk
mjah, als die P200 nog niemand kan pingen kan ie ook niet netwerken... en hebben die andere comps geen internet!
Ik heb het nu ff opgegeven, ik zie geen oplossing, dus totdat ik iets heb bedacht waarmee ik het zou kunnen fixen heb ik de chello netwerkkaart in de nieuwe comp van m'n pa gedaan (XP1800, doordat hij een nieuwe comp heeft gekocht hebben we die P200 nu over). Als ik die P200 op het netwerk kan krijgen, dan kan ik de internetkaart erin zetten, en zo heeft tot die tijd iedereen gewoon internet :)

edit: oops, deze wou ik als edit bij de vorige post zetten...
edit2: De comp heeft trouwens ook het bekende Win98 probleem dat de comp blijft hangen bij "bezig met het afsluiten van Win98" Bij een reboot moet je daarna dus de comp uit/aanzetten.

Vaag trouwens: ik krijg nu helemaal het schermpje aanmelden bij netwerk niet meer.

Specs

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:14 schreef pierre-oord het volgende:

-Formatteer alle PC's
-installeer windows
Wat ben jij voor een rare vogel. Alle pc's formateren?? Alles werkt goed, behalve een oud wrak als pc. En jij zou alles formateren??? }:O, grapjas :P...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uninstal die netwerkaart in die 200, trek hem daarna uit de computer....

start weer ffies op, sluit weer af

douw netwerkkaart erweer in, en instaleer die netwerkkaart opnieuw

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 25 april 2002 12:21 schreef ThaNetRunner het volgende:

Dis 1 oplossing... maar wat ik ook denk is dat het OS op die 200 gewoon helemaal gaar is (zo te lezen aan al die problemen). Draai alle windows update's en nieuwste driver maar bij voorkeur een format en her instalatie

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:21 schreef ThaNetRunner het volgende:

Al meerdere keren geprobeerd met 3 verschillende netwerkkaarten (3c905B-TX, Intel Pro 100+, Realtek standaardkaartje). Allemaal 't zelfde probleem.

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:30 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Dis 1 oplossing... maar wat ik ook denk is dat het OS op die 200 gewoon helemaal gaar is (zo te lezen aan al die problemen). Draai alle windows update's en nieuwste driver maar bij voorkeur een format en her instalatie
Het OS op die P200 is inderdaad vrij brak. Nieuwste drivers etc zitten er al op. Een complete reinstall is misschien iets wat ik later kan proberen, maar momenteel geen oplossing (geen tijd)
We willen binnenkort een IDT winchip 200Mhz (een soort Cyrix) systeem ook op het netwerk gaan aansluiten (comp van m'n ma) misschien geven we die dan de HP200Mhz en wordt de IDT Winchip internetserver...
Maar die HP200Mhz moet dan dus wel op het netwerk kunnen, en misschien dat we 'm dan compleet gaan reinstallen en gewoon Win95 erop laten.

Specs

Pagina: 1