Toon posts:

Programmeren voor Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk dus om 'm werk met een Mac (Tis niet anders...)
Daarop moet ik vaak handelingen uitvoeren die veeeel sneller kunnen gaan als ik daar zelf een programmatje voor zou schrijven...

Het probleem.. Thuis werk ik met alleen PC's en programmeer hoofdzakelijk in Delphi (5)...

Welke opties heb ik? Kan ik Delphi programmeren onder Mac? Kan ik op de PC Mac emuleren en dus gewoon thuis aan de slag?

De search is gebruikt en google hielp me ook niet veel...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 24 april 2002 21:45 schreef Lynx666 het volgende:
Kan ik Delphi programmeren onder Mac?
Dat in ieder geval niet, Delphi is alleen voor Windows (en Kylix voor Linux?).
Check deze sites eens, daar is al veel te vinden:
http://developer.apple.com/
http://developer.apple.com/macosx/gettingstarted/

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 13:21

Metten

ik hou het graag simpel

Mac emuleren gaat niet op een PC volgens mij sinds de powerPC (er was geloof ik wel een 68k emulator).
Om bepaalde handelingen te verrichten kan je AppleScript gebruiken, moet je maar ff naar zoeken.
Voor C programmeren moet je geloof ik het pakket codewarrior hebben, weet niet meer van welke maker.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 21:54 schreef Metten het volgende:
Mac emuleren gaat niet op een PC volgens mij, ik weet wel dat je applescript zou kunnen gebruiken.
Voor C programmeren moet je geloof ik het pakket codewarrior hebben, weet niet meer van welke maker.
Metroworks

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

WAT wil je automatiseren? En met welk OS (9 of X)?

Wellicht kan je het veel simpeler, sneller en eenvoudiger doen met AppleScript :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 13:21

Metten

ik hou het graag simpel

ja die ja! :D

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:19

Exterazzo

Qeasy

je hebt ook realbasic voor de mac oid

Audentia

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 24 april 2002 21:55 schreef pinguin het volgende:

[..]

Metroworks
en die is weer van Motorola :)

je keuzes:
MacOS 7/8/9 etc. - MCW (app van apple, gratis) om C en C++ te compilen, MetroWerks CodeWarrior - godsliederlijk duur maar er is een non-commercial versie voor 150 piek oid - kan C, C++ en nog *veel* meer aan t/m de playstation en gameboy aan toe

MacOS X - Project Builder, geweldige Code tool van Apple waar je Java, C, C++ en Objective-C (door elkaar!) kan gebruiken, MetroWerks CodeWarrior wederom en de commandline cc/gcc tools uiteraard.

Op beide OS'en heb je dan nog AppleScript waar je alle handelingen die je handmatig kan doen kan 'aansturen'. Proggel moet het wel ondersteunen tenzij je van een OSAX gebruik maakt om echt 'menu's' aan te sturen etc.

En idd RealBasic, waar je MacOS 9, X en Windows apps mee kan schrijven.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1