Gebruikers validatie, microsoft networking

Pagina: 1
Acties:

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik heb vandaag een afgedankt kantoorpctje thuis neer gezet.
Alles draait, dus ik dacht er een leuk test servertje van te bouwen.

Maar eerst probeer ik het geheel werkend te krijgen in mijn netwerk. Het eerste probleem waar ik tegen aan liep, is dat de pc bij het opstarten vroeg om een gebruikersnaam voor het netwerk. Blijkt dus dat ze daar op het kantoor de gebruikersnaam controleren op een server. Nu heb ik dat thuis niet en heb ik dat er dus uitgesloopt via de veilige modus (Win95).

De oude bak werkt nu gedeeltelijk met mijn netwerk. Dit is echter alleen het geval als ik de primaire netwerkaanmelding op 'windows aanmelding' zet. Ik kan dan gewoon op m'n andere pc's bestanden lezen. (Workgroup) Pingen naar andere pc's in het netwerk gaat ook goed. Maar pingen naar m'n adsl modem gaat niet. Die vind hij niet. Terwijl ik deze wel kan pingen naar alle andere pc's. Dit komt dan waarschijnlijk omdat ik niet ben aangemeld met client voor microsoft netwerking.

Zodra ik dit verander in 'client voor microsoft netwerking' en ik start de bak weer opnieuw op, moet ik me gaan aanmelden bij een domein. Dit lukt echt op geen enkele manier. Als ik op enter druk, probeert hij zich dus aan te melden, maar dat lukt niet. ("kan uw gebruikersnaam niet valideren"). Het stomme is ook nog eens dat ik precies dezelfde instellingen heb overgenomen van de andere pc's in het netwerk.

Wie kan mij helpen en zorgen dat dit probleem verholpen wordt. ;(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles qua netwerkaart uninstallen, en (denk Novell of weet ik veel wat voor script eruit slopen..?

maar kijk eens als je alles uninstalt qua netwerkkaarten enzow

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ping heeft niets te maken met client for ms network of windows aanmelding..

als je niet kan kingen moet je kijken naar:
1 hardware/drivers/kabels/
2 instellingen van je nic half/ful duplex 10/100 Mbps
3 ipadressen/subnetmasker

kan je pingen vanaf je server naar andere computers?

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

die pc heeft in een domein gezeten op je werk.
start windows op in de veilige modus.
tcp/ip --> client voor ms netwerken, en dan aanmelden bij nt domein weghalen. (daar zal joubedrijf staan ofzo)

nu kun je weer gewoon inloggen ( of op esc drukken tijdens het aanmelden).

pingen?

welk iprange heeft je andere netwerk?

192.168.1.0/255.255.255.0 kan
pc1 192.168.1.1/255.255.255.0
pc2 192.168.1.2/255/255/255/0
etc etc

stel je kantoor pc ook zo in dus.

Kun je hierna nog niet pingen e.d controleer dan kabels/drivers/netwerkkaart.
Of kijk ofdat er misschien een firewall op die pc geinstalleerd is.

succues ermee.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Trouwens, waarom format je niet gewoon? dat lijkt me veel fijner met zo'n pc. Staat waarschijnlijk nog meer spul op wat je toch niet erop wil.

• Mickman
Normaal had ik hem al lang geformateerd, maar nu wil het zo zijn dat er geen cd-rom station in dat ding zit, dus ik probeer te redden wat er te redden valt.

Verwijderd

Staat de default gateway op alle machines gelijk?

• Mickman
Alles staat hetzelfde ingesteld, maar die ene bak geeft dus die melding van het aanmelden bij een domein. En ja, dat heb ik allemaal al nagelopen.

Ik heb net alle netwerkinstellingen weggegooid en op nieuwe opgestart. Hij herkende de netwerkkaart direct en heeft hem geinstalleerd. Daarna weer op nieuw opgestart en nu krijg ik weer die foutmelding van het aanmelden bij een domein, en dat mijn gebruikersnaam niet gevalideert kan worden

• Mickman
Ik ga denk ik maar gewoon netwerkinstellingen terug zetten, zodat ik via windows aanmelding wel het gewone netwerk aan de praat krijg. Ga ik de windows installatie cd kopieren naar die pc en de rest haal ik er af. Echt klote dat er geen cd-rom in zit.

Verwijderd

Je moet de problemen los zien vanelkaar.

1. Je kunt niet naar de router pingen.

2. Je hebt aanlogtrubbels.

Oplossing:

1. Wederom de tcp/ip instellingen nalopen:
ipadres
subnetmask
default gateway
dns server(s)

2. Zorgen dat je primaire logon net zo staat als op je andere pc's (family logon?). Schakel het zoeken naar een NT domein uit (als dat aanstaat).

suk6
Pagina: 1