Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moderators clan, wel of niet goed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even jullie aandacht mede tweakers,
ik wil alleen een paar dingen weten:

Is het erg dat moderators elkaar waarschuwen over wie naar beneden gemod moet worden en dit vervolgens ook doen alleen omdat een goede bekende dat zegt ?

Of mag dit volgens jullie ? Is het ook erg dat iemand ongeacht zijn reactie met -1 troll wordt gemod ? ongeacht inhoud maar puur om persoon ?

Ik vind het wel erg en tegen de moderators regel geving. Hoe denken jullie hier over ?

Graag een objectieve mening hier over van mensen die iets zinnigs te melden hebben en niet van iemand die mij toevallig niet mag.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben het met je eens Ulio, dat zou onterecht zijn.

Een posting moet beoordeeld worden op inhoud, niet op de poster van de thread.

Tevens moet iemand niet een bepaalde moderatie uitvoeren omdat een ander dat zegt.

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand die zichzelf serieus neemt, blijft natuurlijk altijd zelf objectief beoordelen of iets al dan niet een troll is.

Verwijderd

Ik ben niet tegen Ulio, dus ik mag hier reageren:

Ik heb het al eens eerder gezegd:

Er wordt hier niet aan clan-vorming gedaan (zeker niet door mij en een aantal mede GoT'ers die op de "verdachtenlijst" staan), er worden op dit forum hooguit vragen gesteld als er twijfel is over de juistheid van een moderatie.

Het kan ook voorkomen dat er gevraagd wordt om in te grijpen als er overduidelijk bagger in een thread staat, of dat er overduidelijk verkeerd gemodereerd wordt.

Ik heb geen zin om voorbeelden te noemen, iemand die enigzins serieus met T.net bezig is, weet waar ik het over heb.

Nu spreek ik alleen voor mezelf: ik modereer niet (bewust) iemand naar beneden of omhoog als ik die persoon niet of wel mag, ik ben een mens en ik kan best een keer een fout maken, maar persoonlijke voorkeur speelt bij mij niet mee, al zeker niet bij het naar benenden modereren.

Dat iemand af en toe het gevoel heeft dat mensen hem/haar niet mogen, daar kan ik me best in vinden, maar dat maak ik niet mijn probleem.

Er is geen clan-vorming en ik wil dit onderwerp dan ook aandragen om vooral heel snel te vergeten!

Ik begin er langzamerhand goed de pest in te krijgen dat er hier schijnbaar oorlogen uitgevochten moeten worden, ten koste van alles en iedereen, dat gaat ook ten koste van een stuk plezier in wat je hier zou kunnen vinden.

Ik hoor een aantal al denken en zeggen: "negeren die hap" maar zo eenvoudig werkt het niet, of je nou wil of niet, als je de boel een beetje wilt blijven volgen, dan loop je toch tegen deze bagger aan.

Ulio: laat die achterdocht nou eens voor wat het is, stel dat er nu twee mensen reageren dat ze het met je eens zijn? Wat heb je dan bereikt, 3 tegen 15.000, dat zegt toch niets.

Op deze manier maak je "de zaak" alleen maar erger, daar heb jij het meeste last van en de rest lacht erom, negeert wat er staat of ergert zich nog meer.

Als je er zo helig van overtuigd bent dat ze jou persoonlijk moeten hebben, stuur dan 1 keer een mail aan Femme en leg je bij zijn uitspraak neer.

De rest: laat het toch zitten, het heeft toch geen zin meer!

*zucht*

Laten we terughalen wat er vroeger was...

Einde verhaal!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Ullio, ik ben het met je eens. Zoals je het stelt is het niet terecht.

MAAR. Je insinueert in je vraagstelling het volgende:
- dat er op de persoon wordt gemod.
- dat moderators samenspannen via dit forum.

GaMeOvEr gaat er niet op in. Erg knap.
TgF verstaat je boodschap correct en gaat er op in. Ik ook, ik ben het zowel met GaMeOvEr als TgF (behalve dan dat Femme dit ook niet op kan lossen) eens, maar ik ben bang dat er op deze manier nooit een einde komt aan dit verhaal.

Uit je reacties, en bovenstaande vragen is duidelijk dat je erg verontwaardigd bent over wat er over je gezegd is en dat je je ongewenst voelt hier. Terecht of niet, je lost niets op door je kwaadheid daarover af te reageren door degenen die je verantwoordelijk houdt (de veronderstelde moderator clan) ook kwaad te maken. Boosheid is een uiting van onmacht. Het gaat er al lang niet meer om wie er gelijk heeft. Argumenten - hoe zinnig ook - leiden alleen maar tot meer wrevel en irritatie. Het is veel beter een tijdje je mond te houden en dan in alle redelijkheid, met respect voor anderen - dus zonder schelden of op de persoon te spelen - je zaak aan de orde te stellen.

Ik hoop dat je tevreden bent met de (toch positieve) reactie op je stellingen en dat je zo verstandig bent de 'verborgen lading' in je vragen niet te gebruiken voor meer olie op het vuur van een bij voorbaat verloren zinloze ruzie.

-----------------
"Ze haten me" zei Uilenspiegel. "Maar ik maak het er naar".

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Arjenk, daar ben ik het helemaal mee eens, en zo heb ik het ook in diverse verwoordingen diverse malen geprobeerd aan Ulio uit te leggen, maar schijnbaar komt mijn bericht gewoon niet over.

Als mijn bericht al overkwam, dan beschouwde Ulio dat als een soort van verdediging van mijn "vriendjes" (de collega's in de so-called "mod-clan") in plaats van als een normale reactie van mijn kant.

Ik vind het erg jammer dat dit soort spraakverwarring ontstaat, want diverse mensen hebben geprobeerd Ulio dingen uit te leggen, zonder resultaat, omdat hij het beschouwt als "vriendjespolitiek" en dat wij op de persoon zouden modereren.

Jammer.

Arjenk, voor jouw reactie krijg je van mij +3 - inzichtvol. :)

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Er zijn al genoeg wijze woorden gezegd. Ik wil daarom alleen maar even zeggen waarom ik die thread over BeterWeter begon.
BeterWeter heeft lange tijd niets van zich laten horen, maar dook gisteren ineens weer op. Vroeger wakkerde hij steeds allerlei flamebait aan. Werkelijk iedere keer als iemand iets te klagen had over een moderatie (in het oude systeem dus) bemoeide BeterWeter zich ermee om de discussie richting niveau "met zijn allen versus de K*Tmoderators!" te krijgen. En als ik dan zei "klaag gerust, maar doe dat ajb op een nette manier" dan was ik weer de kwaje pier.
Ik weet nog dat een van de eerste moderaties die ik deed toen ik moderator werd er een was van BeterWeter. Hij deed een post met als enige mededeling "Ik zal zometeen mijn spelfouten verbeteren." Die gaf ik -2,-1 (ken je de oude telling nog?).
BeterWeter was zwaar verontwaardigd en sindsdien is het niet goed meer gegaan tussen ons.

Nu dook hij dus weer op en meteen zie ik alweer zo'n domme post die (volgens de nieuwe telling) -1 verdient. Ik denk dus: oh jee, we kunnen onze borst weer nat maken. Dat was het enige wat ik even wilde zeggen. Het gaat er helemaal niet om om anderen te vragen alles wat BeterWeter zegt op -1 te zetten. Dat is pertinent niet waar, zoals al door anderen is uitgelegd. Dat we je (Ulio) niet kunnen overtuigen is erg jammer maar het is toch echt zo.
Maar in de thread over BeterWeter zeg ik ook al dat het toch leek mee te vallen en het bij die ene irritante post bleef.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan slecht maar een ding zeggen, ik begrijp er inderdaad niets van.

Maar ik heb ook geen zin om hier verder over te gaan, want ik zie het alweer... of ik ben schizofreen, of ik zie dingen die er niet zijn.

Maar ik heb echt geen zin om alle reacties nog een keer te gaan lezen om quotes uit te halen om jullie te laten zien waarom ik bepaalde indruk kreeg. Want ik zou het wel kunnen doen. Alleen is toch verspilde moeite, ik zou toch weer zelfde reacties krijgen als een paar week geleden en wat hier al gepost is.

Dus laat maar zitten.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

eindelijk een verstandige opmerking.

Kunnen we dan nu dit boek sluiten?
Pagina: 1