100% CPU load een must!

Pagina: 1
Acties:

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:24
IK ben bezig met een school project, het project houd in dat ik een pc actief ga koelen door middel van een NTC en een fan die regelbaar is. Ik heb hier een oude p 75 en doe moet met 100% belast worden zodat hij lekker warm wordt (misschien gaan we hem ook wel overklokken) maar ik dacht RC5 draaien das wel 100% cpu load nu heb ik een probleem hoe stel ik dat ding in dat hij een paar 1000 van die units buffert zodat hij een dag je of wat on gestoort kan draaien. gooi je hem toch gewoon aan het internet ja daar heb ik ook al over na gedacht maar dat is wat een hoop geregel bij mij op school liever niet dus.

Zou iemand mij even kunnen helpen met een post van zijn ini file?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Zo haal je een buffer binnen via e-mail..
Fetchen/Flushen via e-mail:

Wanneer je de client niet rechtstreeks kunt laten flushen/fetchen of als je client geen verbinding met een netwerk heeft kan je flushen/fetchen via email.

Om te fetchen via email:

Stuur een email aan fetch@distributed.net met de volgende twee regels in de body:

blocksize=[getal tussen 29 en 33]
numblocks=[getal tussen 1 en 500]

Na een paar minuten kreeg je een email als antwoord met daarin als attachment met de naam "buff-in.rc5" het gevraagde aantal gewenst blokken van de gewenste grootte.

Let op: Om OGR blokken te vragen neem je de regel "contest=OGR" op in je email.

- Sla het bestand vanuit je emailprogramma op in de map van waaruit je de dnetc client draait.

- Start de client. De nieuwe blokken worden aan het onderhanden werk toegevoegd.

Om te flushen via email:

Stuur een email aan flush@distributed.net met het bestand "buff-out.rc5" daarin als MIME64 attachment. Een paar minuten later krijg je een bevestiging van het flushen, het zogenaamde "receipt".

Verwijder het buff-out.rc5 bestand zodat je dat bestand niet per ongeluk een tweede keer verstuurd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Hmm.. dus gewoon een bufer aanvragen via e-mail en deze via diskette/LAN kopieren naar je p75 :)

Dus dnet.exe en deze buff-in.rc5 overplaatsen naar hd (p75).
Client starten op je p75
Je e-mail invullen.

Voila je bent er klaar voor :D

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Op woensdag 24 april 2002 21:18 schreef Bpje het volgende:
IK ben bezig met een school project, het project houd in dat ik een pc actief ga koelen door middel van een NTC en een fan die regelbaar is. Ik heb hier een oude p 75 en doe moet met 100% belast worden zodat hij lekker warm wordt (misschien gaan we hem ook wel overklokken) maar ik dacht RC5 draaien das wel 100% cpu load nu heb ik een probleem hoe stel ik dat ding in dat hij een paar 1000 van die units buffert zodat hij een dag je of wat on gestoort kan draaien. gooi je hem toch gewoon aan het internet ja daar heb ik ook al over na gedacht maar dat is wat een hoop geregel bij mij op school liever niet dus.

Zou iemand mij even kunnen helpen met een post van zijn ini file?
Probeer eerder maar met 100 ofzo, dan issie ook wel een dagje of 3 zoet (alsie 24/7 draait en alleen de dnetc draait).

Zie hier maar: http://www.teamanandtech.com/speed.asp

edit:
ff zelf op die site gekeken en stelling aangepast, dat ding zou 33 wu's per dag doen :P

edit 2: Dat was er van uitgaande dat het een classic is

LinkedIn

• Bpje
Vriendelijk bedankt

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Je kan trouwens beter de cli van seti draaien. de rc5 client is zo klein en zo ontworpen dat hij in de cache van de meeste intel machines kan draaien. (nu heeft die P van jou weinig cache, maar toch).
en de rc5 client gebruikt slechts alleen integer berekeningen. er wordt dus maar 1 deel van de proc warm. de seti klein gebruikt ook floting point berekeningen en de data/memory bus. hij wordt dus warmer.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Bpje
Dat moet ik dus hebben
Okay ik zal ff kijken of ik wat kan vinden

• Bpje
Mmmm, kan alleen een windows versi vinden en ik wil het wel graag onder dos hebben dus dan gaat die afvallen, jammer. Maar als iemand anders nog ideeen heeft graag.

De eis is dat de cpu lekker hoge belasting ondergaat. hij moet koken! :) en nee ik haal de koel ribe er niet af

Verwijderd

Je kunt nog veel beter de eccp client hebben, die hoeft niet te fetchen! Die installeer je gewoon en hij gaat rekenen, simple as that :P

Wel de resultaten later even op diskette en flushen voor DPC natuurlijk ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
er is ook burn-in software die je systeem voor 100% belast..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

RC5 clients doen het toch ook gewoon zonder buffer.. Dan gaan ze @random dingen proberen, toch? (is alweer een tijdje geleden, toen ik nog een modem had enzo ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 22:05 schreef Bpje het volgende:
Mmmm, kan alleen een windows versi vinden en ik wil het wel graag onder dos hebben dus dan gaat die afvallen, jammer. Maar als iemand anders nog ideeen heeft graag.

De eis is dat de cpu lekker hoge belasting ondergaat. hij moet koken! :) en nee ik haal de koel ribe er niet af
je kunt natuurlijk ook gewoon heel veel decimalen pi gaan uitrekenen in dos daar ziin wel programma's voor weet zo een twee drie niet meer hoe ze heten.. maar ff google moet lukken denk ik ;)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Op woensdag 24 april 2002 23:33 schreef axis het volgende:
er is ook burn-in software die je systeem voor 100% belast..
zoiets als waterfall bedoel je zeker?
dat kan...maar een koe ofzo is natuurlijk vele malen leuker :+

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 23:58 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

zoiets als waterfall bedoel je zeker?
dat kan...maar een koe ofzo is natuurlijk vele malen leuker :+
FYI: Waterfall _koelt_ je CPU juist door idle cycles om te zetten in sleep cycles. :)
Enne random blokjes werkt wel maar als je dan toch bezig bent kun je beter nuttig werk verrichten :7

(overigens ECCp kan ook en daar hoef je helemaal niet voor te fetchen :9)

• bazs2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 24 april 2002 23:38 schreef JvS het volgende:
RC5 clients doen het toch ook gewoon zonder buffer.. Dan gaan ze @random dingen proberen, toch? (is alweer een tijdje geleden, toen ik nog een modem had enzo ;)).
Klopt, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Als ik zo mijn pc wil testen dan ga ik wel voor de stats natuurlijk. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Bpje
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zal even uitleggen wat ik wil. We hebben een opdracht voor HIT (Hardware Interface Techniek) De opzet was dat we "iest" via het internet doen voorbeeld licht aan- en uitzetten, Koffiezet apperaat aan doen enz.

Wij zijn gegaan voor de KOELMEESTER :) het is een systeem waar mee je een pc koelt, Dit wordt geregeld door een andere pc.

Stel je hebt een x aantal servers staan en die maken samen een hoop herrie. willen wij dat je er 1 pc bij plaatst die de tempratuur van al die systemen controleerd en dan niet alleen de cpu maar eigenlijk het complete systeem. Stel een van die pc's wordt nu te heet dan moet het koel systeem die kunnen shutten.

We moeten de boel dus simuleren en ik moest alleen nog iets hebben wat de pc warm maakte.

Afbeeldingslocatie: http://scouting.ad.nhl.nl/Untitled-1.jpg
foto van de fan die het moet gaan koelen 12 cm(sorry voor de kwaliteit van de foto)

Het is ook de bedoeling dat hij een grafiek gaat tekenen en je bij voorbeeld een smsje stuurt als het te warm wordt. Verder moet je nog de tempratuur in kunnen stellen waar op hij uit gaat. De fan is regelbaar dus hij gaat op de idiale tempratuur draaien.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Hmm.. ECCP heeft zo te zien geen DOS-client. Wel een Linux client, maar dan moeten we eerst een kleine linuxdistro erop gooien (op zich een oplossing, maar het kost ons wel meer tijd).

We zijn al op zoek naar een freeware DOS CPU torture progje, maar we kunnen tot nu toe weinig vinden.. Het hoeft niet een nuttig programmaatje te zijn, het moet alleen de CPU goed opwarmen. (deze P75 is eigenlijk alleen maar het lijdende voorwerp van dit projectje :P)

* Freak_NL is dus ook bezig met dit project :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Erg cool project, gaan jullie als het met die p75 ook nog uitvoeren zoals bedoeld met servers enzo? ben iig wel benieuwd naar het resultaat, hoe het gaat werken in de praktijk :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:54

Jive

MooMooMastah

Als je snel & simpel wilt ...
Maak een DOS bootschijf met caldera of msdos 6.22 ...
Pak de dos-client van d-net.
Fetch een buffer, rename hem, fetch nog wat buffers.
Als je dan zo'n 20/25k aan buffers hebt, importeeren zodat je een grote buff-in.rc5 hebt.
Kopieer naar die flop ...
Autoexec progie laten starten et voila ...
Alsie klaar is met booten 100% load... (er zitten immers geen andere progs in geheugen die draaien).

Jive's Box
Jive @ DNET

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Gewoon een lading ``werk'' vooruitbufferen dus? Zal eens uitzoeken hoe dat moet.. Bedankt :)
Pagina: 1