Toon posts:

ASUS a7v333 bios flash fucked up !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net BIOS geflashed, althans geprobeerd.
Je raadt het al ----FAILED!!!!! |:(
Geflashed dmv. alt-f2 tijdens bootup. Dan kom je in een flash util. Hier ging het dus mis.
Betreft flash van 1004 -> 1006

HELLUP!!!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ouch... Ben bang dat het hotflashen of opsturen wordt...

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Dat is minder.

Maar wat is hotflashen?

Verwijderd

De flash util werkte niet bij 1004, dit is meen ik hersteld in bios 1005. Staat op Asus website.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Maar wat is hotflashen?
Iemand zoeken die precies hetzelfde moederbord heeft zoeken en dan na het booten de bios verwisselen en opnieuw flashen =)

Misschien kan je gewoon de bios los krijgen bij Asus. Ik weet alleen niet het adres. Maar je bent niet de eerste die dat overkomt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Eerste optie lijkt me niks.

Hoop dat nog iemand in dit topic langskomt die mij voor is gegaan.

Hoe staan winkeliers hier tegenover?? Garantie?

• Matthijz
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op woensdag 24 april 2002 21:17 schreef linus-1 het volgende:
Eerste optie lijkt me niks.

Hoop dat nog iemand in dit topic langskomt die mij voor is gegaan.

Hoe staan winkeliers hier tegenover?? Garantie?
Flashen is ALTIJD op eigen risico

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar dat ding heen moet nu?

• Termi
  • Laatst online: 08:52
Je zou naar Asus duitsland kunnen bellen. Ergens op die site staat dat er in Nederland ook een vestiging (bedrijfje) is. Je moet maar eff kijken adres (nu eff down :( ) www.asuscom.de .

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kijk eens op de site er is meestal een manier om een bootdisk (dos) met het bios er op en flash tooltje.

Je moet dan de autoexec.bat ff editen en een regel er bij zetten zodat het automatich geflashed word. hopen dat dit werk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 21:49 schreef Termi het volgende:
Je zou naar Asus duitsland kunnen bellen. Ergens op die site staat dat er in Nederland ook een vestiging (bedrijfje) is. Je moet maar eff kijken adres (nu eff down :( ) www.asuscom.de .
Ik heb naar Informatique gebeld want daar heb ik de pc gekocht en die zeggen dat flashen op eigen risico is, maar dat ze het toch gaan repareren (zijn wel kosten aan verbonden). Op zich is dat netjes. Hoef ik tenminste niet zelf te gaan zitten klooien.
Wat mij toch wel stoort is dat de extra functionaliteit van het 1006 bios is dat je de derde geheugenbank kunt gebruiken. In eerste instantie wordt je dus gewoon een moederbord met 2 geheugenbanken verkocht terwijl je in de veronderstelling bent dat je er één koopt met 3 werkende banken. Dan mag je gaan flashen om het ding werkend te krijgen, maar ja dat is nou net op eigen risico!! :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 21:54 schreef geforce5_guy het volgende:
kijk eens op de site er is meestal een manier om een bootdisk (dos) met het bios er op en flash tooltje.

Je moet dan de autoexec.bat ff editen en een regel er bij zetten zodat het automatich geflashed word. hopen dat dit werk.
Bedankt voor antwoord, maar na mislukte biosflash kun je volgens mij niet meer booten, ook niet van A-drive

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 09:51 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Bedankt voor antwoord, maar na mislukte biosflash kun je volgens mij niet meer booten, ook niet van A-drive
Dan vergis je je toch, want bij sommige mb is het toch echt mogelijk.

Je moet een floppy maken met alleen een command.com (!geen! autoexex.bat, config.sys, etc.), flash util en die bios image die je wilt flashen. Stop die in je floppy drive en zet de pc aan.

Ik heb dit met succes gedaan bij een PII moederbord. Het is zeker het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Kan 't proberen. Er is alleen geen enkele aktie op de a drive als ik de pc aanzet. Hoe ging dat bij jou?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Wallie

Herr

Op donderdag 25 april 2002 09:50 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Ik heb naar Informatique gebeld want daar heb ik de pc gekocht en die zeggen dat flashen op eigen risico is, maar dat ze het toch gaan repareren (zijn wel kosten aan verbonden). Op zich is dat netjes. Hoef ik tenminste niet zelf te gaan zitten klooien.
Wat mij toch wel stoort is dat de extra functionaliteit van het 1006 bios is dat je de derde geheugenbank kunt gebruiken. In eerste instantie wordt je dus gewoon een moederbord met 2 geheugenbanken verkocht terwijl je in de veronderstelling bent dat je er één koopt met 3 werkende banken. Dan mag je gaan flashen om het ding werkend te krijgen, maar ja dat is nou net op eigen risico!! :?
Ik zou je verhaal ff bij Informatique uitleggen, en ook dit: http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/FAQ_108_a7v333.htm laten lezen, daar geeft Asus namenlijk gewoon toe dat in de buis < 1005 het ingebouwde flashtooltje niet goed werkt, sta je toch wel sterk mee lijkt me zo, 't is niet dat jij er de verkeerde bios in gemikt hebt ofzo.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Lijkt me wel kut, maar kun je het niet gewoon met Aflash.exe fixen en die 1004 BIOS er gewoon op zetten?

Verwijderd

vaak is het zo dat waneer je een foute bios flashed of hij faild, dat je mobo zeg mar DOA lijkt te zijn, hoe moet je dan met een disk weer flashen :?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:10 schreef Wallie het volgende:

[..]

Ik zou je verhaal ff bij Informatique uitleggen, en ook dit: http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/FAQ_108_a7v333.htm laten lezen, daar geeft Asus namenlijk gewoon toe dat in de buis < 1005 het ingebouwde flashtooltje niet goed werkt, sta je toch wel sterk mee lijkt me zo, 't is niet dat jij er de verkeerde bios in gemikt hebt ofzo.
Lijkt mij ook, Asus heeft een fout gemaakt door een bios (1004) te produceren, waarbij het bijgeleverde EZ flash tooltje niet werkte.
Informatique zou dit moeten aankaarten en/of verhalen bij Asus!

Verwijderd

Topicstarter
Ze (informatique) zeggen dat ik hun had moeten waarschuwen toen ik merkte dat de derde geheugenbank het niet deed dan hadden ze aktie kunnen ondernemen.
Van de andere kant heeft ASUS hun produkt niet goed genoeg getest en dat zou bij zo'n fabrikant toch niet voor mogen komen?!?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 09:50 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Ben naar http://www.asuscom.de geweest maar kan telefoonnummer van het nederlands bedrijfje niet vinden dat Asus vertegenwoordigt.

Heeft iemand het tel.nummer voor me dan kan ik de service van ASUS eens gaan testen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Wallie

Herr

Op donderdag 25 april 2002 11:49 schreef linus-1 het volgende:
Ze (informatique) zeggen dat ik hun had moeten waarschuwen toen ik merkte dat de derde geheugenbank het niet deed dan hadden ze aktie kunnen ondernemen.
Van de andere kant heeft ASUS hun produkt niet goed genoeg getest en dat zou bij zo'n fabrikant toch niet voor mogen komen?!?
Ja, zo blijf je bezig... ik zou in die winkel zelf even gaan praten, meestal zijn bedrijven in het echt veel beter om mee te praten als over de telefoon/email, dan kan ut soms net het stadhuis zijn...
Denk trouwens al dat ik weet wat informatique zou adviseren als je ze mailt met het probleem: "falsh je bios eens..."

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 11:49 schreef linus-1 het volgende:
Dat verhaal gaat dus niet op; de reden waarom je je bios flasht doet niet terzake.
Bepalend is het feit dat Asus een tool heeft geleverd die desastreus was voor het bios.
Je kunt hier zelfs spreken van wanprestatie.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:07 schreef linus-1 het volgende:
Kan 't proberen. Er is alleen geen enkele aktie op de a drive als ik de pc aanzet. Hoe ging dat bij jou?
Als je de pc aanzet zonder een floppy erin gebeurde er niks, maar toen ik het floppy erin deed starte hij gewoon vanaf floppy op. Daarna kan je de flash util starten en je BIOS nog een keer proberen te flashen.

Niet alle mb ondersteunen dit, maar waarom probeer je het niet gewoon is nog geen 5 minuten werk. En je pc werkt nu ook niet. Het enige wat kan gebeuren is dat de pc niet van floppy opstart.

Het floppy is geformateerd (format a:) zonder /s of wat dan ook erachter. Dan de bestanden command.com, flash.exe (je flash util) en je bios-image naar die flop toe kopieëren. In je pc proppen en power aan. That's all :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met de Windows flash progjes.
Vond het ook raar dat dat vanuit windows kon, maar die progjes zaten erbij, en ik dacht dat de techniek blijkbaar rasse schreden had gemaakt de laatste 2 jaar....

In elk geval, ik wilde van 1003 naar 1004, 1003 was erg instabiel...

De winkel had 'm niet meer in voorraad, konden dus niet meteen iets doen,... later wel, maar toen mocht ik 40CHF betalen...
Ik was de eerste die anderhalve week daarvoor dat mobo kocht (8 maart, was 'ie hier in Zwitserland net uit), en op aanraden van de verkoper, in het nadeel van de shuttle ak35gtr...
Dus ik tegen die vent: jamaar, ik heb 'm op jouw aanraden gekocht!
Uiteindelijk gratis laten doen, bel ik de volgende dag op of ik 'm kon komen halen, had de technicus een 2e bordje vernaggelt, en de 3e durfde hij niet meer aan te komen. Had dus blijkbaar de hotflash verkeerdom gedaan, gewoon op het werkende bordje eerst het bios willen flashen.... sukkel.

In elk geval, de volgende dag was op de asus site verschenen dat het flashtooltje buggy was, en de winkel had het juiste tooltje gedowned, vervolgens alle 3 de aanwezige bordjes weten te flashen naar 1005, en ik kreeg zonder probs mijn bordje terug, werkend en stabiel.

Als de flash op de bovenstaande manier fout gaat, kan je weinig doen, het bord herkent dat je proc nieteens, komt dus nooit meer bij je floppy aan, dus met een floppy flashen kan je vergeten.

Voor het asus tel nr, dat heb ik hier op m'n werk niet bij me, maar met de search vind je het hier op dit forum, daar heb ik het ook vandaan gehaald destijds.. nog goede gesprekken gehad met de asus technici, zodat ik gewapend met feiten bij de winkel kon beargumenteren dat ik het niet fout had gedaan etcetcetc.
Oh ja, en als je aan een extra bioschip weet te komen, laat 't me dan ff weten (email: zie profiel).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de asus-vertegenwoordiging in Nederland gebeld en een brief (mail) gestuurd. Ze gaan kijken wat ze aan het probleem kunnen doen. Ik reken op de goede service/naam van ASUS.

Ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 09:25 schreef stainless het volgende:

[..]

Als je de pc aanzet zonder een floppy erin gebeurde er niks, maar toen ik het floppy erin deed starte hij gewoon vanaf floppy op. Daarna kan je de flash util starten en je BIOS nog een keer proberen te flashen.

Niet alle mb ondersteunen dit, maar waarom probeer je het niet gewoon is nog geen 5 minuten werk. En je pc werkt nu ook niet. Het enige wat kan gebeuren is dat de pc niet van floppy opstart.

Het floppy is geformateerd (format a:) zonder /s of wat dan ook erachter. Dan de bestanden command.com, flash.exe (je flash util) en je bios-image naar die flop toe kopieëren. In je pc proppen en power aan. That's all :)
Je hebt geluk gehad met je mobo. BIOS zorgt voor basale tests met aparaten. Waaronder floppy. Als bios vernaggelt is vindt die communicatie niet eens meer plaats dus kan er zeker net geboot worden van floppy.

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Als tip van de ASUS site: (ter preventie van dit soort problemen)

WARNING! If you encounter problems while updating the new BIOS, DO NOT turn off your system since this might prevent your system from booting up. Just repeat the process, and if the problem still persists, update the original BIOS file you saved to disk above. If the Flash Memory Writer utility was not able to successfully update a complete BIOS file, your system may not be able to boot up. If this happens, your system will need service.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op vrijdag 26 april 2002 10:42 schreef STINGnl het volgende:

WARNING! If you encounter problems while updating the new BIOS, DO NOT turn off your system since this might prevent your system from booting up. Just repeat the process, and if the problem still persists, update the original BIOS file you saved to disk above. If the Flash Memory Writer utility was not able to successfully update a complete BIOS file, your system may not be able to boot up. If this happens, your system will need service.
Ja leuk als die vast loopt...
Heb je dus geen reet aan bovenstaande..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• OgWok
  • Laatst online: 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat is dat toch met Asus :? Heb hetzelfde meegemaakt met een A7V. Kon toen gelukkig hotflashen op een ander type Asus bord, maar wel dezelfde eeprom.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 10:42 schreef STINGnl het volgende:

OK. maar nu het volgende:

If you encounter problems.......... Dat gebeurde bij mij dus. Hij gaf FAILED aan.

Just repeat the proces.......... Dat betekende in mijn geval dat ik MOEST rebooten want anders kwam ik niet aan het tooltje. Je moet namelijk tijdens boot alt-F2 drukken. Dan wordt de tool geactiveerd.

update the original BIOS file you saved to disk above...... Er was helaas geen mogelijkheid het oude bios eerst op te slaan.

your system will need service.... Het enige waar ik het volledig mee eens ben!! ;)

Verwijderd

Maatje van mij had hetzelfde ,en het antwoord van asus was :

Jammer dit komt niet voor garantie in aanmerking , en ja we weten dat de flashtool corrupt is.

Conclussie hij kon ff nieuw MB kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 10:54 schreef LJ het volgende:

Jammer dit komt niet voor garantie in aanmerking , en ja we weten dat de flashtool corrupt is.

Kon hij geen bioschip op de kop tikken dan?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Heeeeeeeel lief asus aankijken... :7, of een krat bier opsturen :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:54 schreef LJ het volgende:

:P voor als iemand dat weer heeft gebruik dan toetsenbord combinaties als Ctrl-c of ctrl-break dit zijn dos codes om uit progjes te komen. :7

Hoet dan verder moet weet ik ook niet want ik zou windows niet opstarten. meteen andere bios downen van andere pc en die proberen te uppen. Of de backup flashen.
Mischien is het wel wijs om verschilende biossen op je flop te hebben. |:(

Intijd bidden dat de stroom niet uitvalt

Verwijderd

Als je nou gewoon naar de winkel terug gaat en zegt dat ie er zomaar mee opgehouden is?? :P

Doe gewoon net of je niks van computers afweet en zeg dat je er niks vreemds mee hebt uigevoerd..... :P

Verwijderd

Je hoeft natuurlijk geen nieuw mobo te kopen als je flash fout gegaan is, een bioschip die werkt is prima.
Als je iemand kent met hetzelfde mobo, kan je een hotswap doen, en iemand van de asus technische dienst vertelde me dat bij asus borden het zelfs goed gaat zodra het om hetzelfde type bioschip gaat, dus met een a7v266(a) kan je de bioschip van een a7v333 hotflashen.

Toen ik de genoemde problemen had, zei het progje dat de flash goed gegaan was, niks geen problemen of errors oid.

Dus logisch dat ik gewoon gereboot heb.

Als hij het dan niet doet, ligt dat wat mij betreft aan asus, en ze kunnen dan wel zeggen dat je daar geen garantie op hebt, maar ik ben nergens bij die progjes de melding tegengekomen dat het niet de bedoeling was dat ik ze daadwerkelijk zou gebruiken. Nogmaals, dit alles met de Windows progjes, wat in 95% van de gevallen ook gewoon goed gaat. (Problemen doen zich daar voor als win verrot is, dus geen cleane install, maar veel software ge(de-)installed enzo, wordt het zaakje niet stabieler van; in theorie zou een flash onder windows die gechecked en goed bevonden is ook daadwerkelijk goed moeten zijn, ... dus zolang het flashtooltje geen nare bugs heeft kan het wel.)

Als ik die progjes erbij krijg, en de asus updatetool vertelt dat ik een nieuw bios moet flashen, dan zou dat niet onder garantie vallen???
Lijkt me een verloren zaak voor Asus.

Maar goed, even aan de topicstarter: kan je aan een extra bioschip komen, bv via Asus NL?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Daarom flash ik mijn BIOS ook nie als het toch goed loopt
:Z :Z :Z :Z :Z :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net antwoord van Asus Holland BV.

Hier een samenvatting:
Tot hun grote spijt kunnen ze geen garantie geven op het flashen van het bios. Volgens hun kan er zoveel mis gaan tijdens deze procedure dat ze daar geen garantie op kunnen geven.
Ze hebben wel een alternatief. Ik mag een chip kopen voor 25 euro. Als ik dat wil horen ze dat graag.

--------------
Mijn interpretatie:
Tot hun grote spijt kan er geen garantie gegeven worden op het flashen van het bios omdat er zoveel mis kan gaan. Dat denk ik zeker. Vooral als je tools meelevert die niet functioneren is dit GEGARANDEERD.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:50 schreef maartenb het volgende:
Daarom flash ik mijn BIOS ook nie als het toch goed loopt
:Z :Z :Z :Z :Z :Y)
Goede instelling. Alleen als je kunt kiezen tussen 2 of 3 werkende geheugenbanken.......... :Z

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen een nieuwe bioschip besteld, omdat het me allemaal te veel tijd kost.

Bij asus nederland weten ze niks af van een niet functionerende flashtool in bios 1004 terwijl ik het de laatste dagen toch van meerdere mensen gehoord heb. Waaronder in dit topic.

Wie kan de link geven?

Verwijderd

Asus heeft van de site in taiwan de melding weggehaald dat er problemen van kwamen als je met het foute tooltje zou flashen, misschien kan je nog een melding vinden op de duitse ftp site?

25euro is trouwens wel veel voor een geheugen flash chipje van 2Mbit....

[edit]
heb ff op de duitse site gekeken (ftp) maar niks kunnen vinden, helaas...

Verwijderd

je zocht een link?

http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-mb0322.html

en dit is de tekst :
I have Asus A7V333 motherboard with bios version 1003. When I used the Ez-Flash to update my bios, it showed "fail" message during the process, and then the board could not boot up any more. I don't know what happened?

A: The A7V333 motherboard with Ez-Flash function may cause some boot up problem, but with BIOS 1005 or later version will solve it.
-- For Microsoft Win95, Win98, WinMe and WinXP users: (Download Aflash utility from: <ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/aflash22.zip>)

Note:To be able to fix the Ez-Flash, please use the Aflash utility with a bootable disk to update BIOS to version 1005 or later, and be careful not to use the Ez-Flash function to update BIOS with BIOS version 1004 or earlier versions.
Pagina: 1