wachtwoord "kraken" van router

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik weet niet of het hier thuis hoort, maar dat leek mij zo.
wij hebben thuis een hardwarematige farallon router, die meteen ook een firewall is. allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik dingen doen die door die firewall heen moeten gaan(ftp server/praten via msn en nog zo wat). nou komt het probleem, je kan op dat ding een wachtwoord instellen en ik ben dat met m'n stomme kop vergeten.
je krijgt toegang tot de router door in te tikken 192.168.0.1 in iexplorer. dan krijg ik dus meteen dat scherm te zien.
is er een mogelijkheid(klein scriptje ofzo) om dat wachtwoord te kraken. want anders moet ik m'n hele router opnieuw instellen en dat duurde vorige keer 2 dagen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op woensdag 24 april 2002 20:30 schreef tijsco het volgende:
ik weet niet of het hier thuis hoort, maar dat leek mij zo.
wij hebben thuis een hardwarematige farallon router, die meteen ook een firewall is. allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik dingen doen die door die firewall heen moeten gaan(ftp server/praten via msn en nog zo wat). nou komt het probleem, je kan op dat ding een wachtwoord instellen en ik ben dat met m'n stomme kop vergeten.
je krijgt toegang tot de router door in te tikken 192.168.0.1 in iexplorer. dan krijg ik dus meteen dat scherm te zien.
is er een mogelijkheid(klein scriptje ofzo) om dat wachtwoord te kraken. want anders moet ik m'n hele router opnieuw instellen en dat duurde vorige keer 2 dagen.
Neej dit is niet de goeie afdeling, probeer het es in de I&T :)

Als antwoord op je vraag : zoiets zal zeker bestaan, ik weet toevallig dat het voor Alcatel routers een eitje is om z'n pass te kraken. Probeer google anders es :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou, met mijn Arescom anders niet :(

zoek al maaaaaanden, maar niets te vinden..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Als het een fatsoenlijk stukje software is, kan het uitsluitend hardwarematig. Je zult 'm dus toch moeten resetten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben bang dat zo'n vraag hier niet is toegestaan.

Ik kan niet ruiken of je nou met illegale praktijken bezig bent of niet....

Maar antwoord op deze vraag is natuurlijk ook voer voor figuren die misbruik willen maken van die info om andermans routers open te breken.

Ik ben dus bang dat je toch echt hard moet nadenken... en anders weer 2 dagen knutselen (of hopelijk minder... oefening baart kunst :+)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:47

@r!k

It is I, Leclerq

Op woensdag 24 april 2002 20:39 schreef axis het volgende:
Nou, met mijn Arescom anders niet :(

zoek al maaaaaanden, maar niets te vinden..
Damm, balen man, heb je gewoon een veilig apparaat gekocht, klote voor je zeg :{

Een hele rij microsoft certificeringen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

probeer us of je er naar kan telnetten?

waarschijnlijk opent dat meer perspectieven :)

Stop uploading passwords to Github!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Hardwarematig resetten lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Anders kun je nog brute force proberen in de router te komen.

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Op woensdag 24 april 2002 20:43 schreef ErikH het volgende:

[..]

Damm, balen man, heb je gewoon een veilig apparaat gekocht, klote voor je zeg :{
heb er al eens eerder topics over geopend.. tuurlijk moet ie veilig zijn, maar ik wil wel erbij kunnen!! desnoods alleen met console kabel ofzo, maarja, nu kan ik er ook niet veel mee.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Wellicht dat je kunt telnetten (misschien met een seriele kabel vanaf je pc zonder UTP kabels in de router)
Anders kun je de router hacken met brute force. Er is een programma (Brutus of zo, ik ben de naam ff kwijt) waarin je heel mooi het internet adres opgeeft en aangeeft waar het wachtwoord ingevuld moet worden. Je laat dit programma dan gewoon alle mogelijkheden nagaan (gebruik zo min mogelijk letters anders ben je weken bezig ;))

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is niet iets wat we hier toe kunnen laten. Het makkelijkst is wellicht contact op nemen met de fabrikant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.