[HDD] ligt het aan mijn bak of is het iets anders

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
ik ben bezig met een servertje te bouwen (ZWAAR basic, gewoon een HDD die altijd aanstaat in principe) dus ik wil mijn OS op een schijfje douwen, een Seagate 1.2GB dingetje en vervolgens een 2e hdd gebruiken als opslag ruimte.

nu heb ik hier een 30GB Seagate Barracuda liggen (net twee weken terug, vorige was overleden). ik stop hem in mijn server, fdisken gaat goed, maar bij het formatteren "trying to recover allocation unit......" en niet 1 keertje, maar daar loopt hij al 2 uur op nu.

misschien stomme vraag is het normaal dat er 3 hdds binnen 3 maanden overlijden
de eerste ging rond januari dood, laatst opgestuurd,
2 weken geleden terug gekregen, die gaat nu ook weer dood. en afgelopen maart is mijn andere Seagate 30GB overleden.

doe ik iets fout, ik dacht van niet, alle andere schijven overleven het behalve dat model seagates.
of is dat ding gewoon brak. (wat doet Seagate eigenlijk met DOA's?)

Verwijderd

Vreemd.

Ik vraag me af of het aan je mobo zou kunnen liggen, maar dat zou ik wel heel raar vinden. Van de andere kant, die nieuwe copyright cd'tjes kunnen ook de firmware van je cd speler beschadigen. Het is maar een idee.

Het kan natuurlijk ook gewoon domme pech zijn ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 22:36 schreef Melkor het volgende:
Vreemd.

Ik vraag me af of het aan je mobo zou kunnen liggen, maar dat zou ik wel heel raar vinden. Van de andere kant, die nieuwe copyright cd'tjes kunnen ook de firmware van je cd speler beschadigen. Het is maar een idee.

Het kan natuurlijk ook gewoon domme pech zijn ;(
Tja, maar als het met 3 schijven gebeurd op verschillende mobos, dan vind ik het wel heel vreemd
1 ABIT mobo met HPT366 controller, 1 Gigabyte mobo en 1 intelBX mobo.
en allemaal verschillende kabels, dus ik denk niet echt dat het mobo het is. Zeker niet omdat ik tig hdds heb, en enkel die cuda II's overlijden

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dan lijkt het mij ook sterk als het aan jou zou liggen. Misschien heb je inderdaad gewoon vet pech.
Ander merk proberen misschien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 09:45 schreef Jules het volgende:
Dan lijkt het mij ook sterk als het aan jou zou liggen. Misschien heb je inderdaad gewoon vet pech.
Ander merk proberen misschien?
Nee, dat verklaart niet waarom ik hier nog 7 Seagates van andere modellen zonder problemen heb draaien

Maar ik heb net seagate gebeld en ze gingen kijken of ik een andere schijf kon krijgen (een ander model).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, toch wel heel wazig..

Weet je zeker dat je een andere schijf hebt teruggekregen na de laatste rma?

Als het op 1 machine zou zijn geweest, dan was er misschien nog wel een verklaring voor te vinden..

Even nog een hele gekke vraag, maar zijn je machines wel geaard?

Verwijderd

Heb je detectie op auto staan?????

Indien ja, probeer eens de harde waarden in de BIOS in te geven van heads/sectors/cylinders.

Wil ook wel eens werken. Sommige disks geven die informatie niet zo goed terug.

Kan zijn dat je controller de disk aanstuurd buiten fysieke gedeelte van de disk. Zou de disk moeten afvangen, maar ja, de firmware is ook maar geschreven door mensen.

WB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 10:21 schreef Twynn het volgende:
Mjah, toch wel heel wazig..

Weet je zeker dat je een andere schijf hebt teruggekregen na de laatste rma?

Als het op 1 machine zou zijn geweest, dan was er misschien nog wel een verklaring voor te vinden..

Even nog een hele gekke vraag, maar zijn je machines wel geaard?
hmmm, nee ik ben een neptweaker en mijn systemen zijn niet geaard (is hier niet mogelijk, liggen geen aarde draden)
Op donderdag 25 april 2002 17:11 schreef WeeBee het volgende:
Heb je detectie op auto staan?????

Indien ja, probeer eens de harde waarden in de BIOS in te geven van heads/sectors/cylinders.

Wil ook wel eens werken. Sommige disks geven die informatie niet zo goed terug.

Kan zijn dat je controller de disk aanstuurd buiten fysieke gedeelte van de disk. Zou de disk moeten afvangen, maar ja, de firmware is ook maar geschreven door mensen.

WB
Dit mag niet uitmaken, de schijf was fysiek defect als hij aangeeft trying to recover allocation unit, betekent dat da de schijf echt kapoet is.

als ik problemen had met het herkennen, dan was het een ander probleem, maar dat is niet zo.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:57 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

hmmm, nee ik ben een neptweaker en mijn systemen zijn niet geaard (is hier niet mogelijk, liggen geen aarde draden)
[..]

Dit mag niet uitmaken, de schijf was fysiek defect als hij aangeeft trying to recover allocation unit, betekent dat da de schijf echt kapoet is.

als ik problemen had met het herkennen, dan was het een ander probleem, maar dat is niet zo.
Is niet helemaal waar, want ik heb genoeg disks gezien die zichzelf verkeerd rapporteren. Gaat vooral fout met disks welke een jumper hebben om sectorschema te veranderen i.v.m. BIOS compatibility.

Maar inderdaad. Het kan ook gewoon een lame disk zijn. }:O

|:(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je doet niks fout. de cuda II heeft ons ook nogal in de steek gelaten. we hebben een tijdje die dingen verkocht omdat ze wat goedkoper waren dan maxtors. geen goede keuze. ik denk dat meer dan 50% uitgevallen is. het zijn echt rampendingen.

volgens mij gaat het om een slechte serie, want de cuda I lijkt wel goed en de III en IV ook.

waar wij op de zaak wel goede ervaringen mee hebben:
- alles van maxtor
- alles van fujitsu
- nieuwere samsung schijven

en welke schijven ik nog steeds helemaal gaaf vind zijn de cuda I en de fireball LM+ (sick snelle seektimes, en super veel geluid)
Pagina: 1