ik ben bezig met een servertje te bouwen (ZWAAR basic, gewoon een HDD die altijd aanstaat in principe) dus ik wil mijn OS op een schijfje douwen, een Seagate 1.2GB dingetje en vervolgens een 2e hdd gebruiken als opslag ruimte.
nu heb ik hier een 30GB Seagate Barracuda liggen (net twee weken terug, vorige was overleden). ik stop hem in mijn server, fdisken gaat goed, maar bij het formatteren "trying to recover allocation unit......" en niet 1 keertje, maar daar loopt hij al 2 uur op nu.
misschien stomme vraag is het normaal dat er 3 hdds binnen 3 maanden overlijden
de eerste ging rond januari dood, laatst opgestuurd,
2 weken geleden terug gekregen, die gaat nu ook weer dood. en afgelopen maart is mijn andere Seagate 30GB overleden.
doe ik iets fout, ik dacht van niet, alle andere schijven overleven het behalve dat model seagates.
of is dat ding gewoon brak. (wat doet Seagate eigenlijk met DOA's?)
nu heb ik hier een 30GB Seagate Barracuda liggen (net twee weken terug, vorige was overleden). ik stop hem in mijn server, fdisken gaat goed, maar bij het formatteren "trying to recover allocation unit......" en niet 1 keertje, maar daar loopt hij al 2 uur op nu.
misschien stomme vraag is het normaal dat er 3 hdds binnen 3 maanden overlijden
de eerste ging rond januari dood, laatst opgestuurd,
2 weken geleden terug gekregen, die gaat nu ook weer dood. en afgelopen maart is mijn andere Seagate 30GB overleden.
doe ik iets fout, ik dacht van niet, alle andere schijven overleven het behalve dat model seagates.
of is dat ding gewoon brak. (wat doet Seagate eigenlijk met DOA's?)