“An elephant is a mouse with an operating system”
Verwijderd
zitten ze wel op dezelfde werkgroep?Op woensdag 24 april 2002 19:55 schreef BreadFan het volgende:
Xp heeft een ingebouwde vuurmuur, zet die eens uit, en probeer het nog eens.
en ja ze zitten in dezelfde werkgroep.
Nog iets, die 3 XP pc heeft instellingen op automatisch staan en die krijgt ook bij internet verbinding de server te zien, wat ik op mijn pc niet krijg.
Heb je ingesteld dat ze via lan moeten connecten? Want ze kunnen wel pingen of niet? Hebben ze verder ook zoals gezegd dezelfde workgroup? Heb je gezorgd dat de eerste drie cijfergroepen van het ipadres hetzelfde is en dat de subnetmask goed staat? (Bijv. 255.255.255.0)
Bnet pindle#2913
Ze kunnen pingen, ze zitten in dezelfde workgroup, ze weten dat ze via de lan moeten connecten, en de enige computer in het netwerk die niet op het internet kan is de mijne. Terwijl deze wel naar ilse.nl kan pingen en ook naar de buren etc. Hij kan ook gewoon op het netwerk etc. maar hij kan niet op internet.
En met niet op internet kunnen bedoel ik ook niet op MSN, AIM, ICQ en dergelijke
Dat klinkt raar. Aangezien deze dus wel www.ilse.nl kan omzetten naar IP adres (via je DNS gegevens) dus zou deze ook moeten werekn in andere programma's
En een telnet sessie openen? Lukt dat wel?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Voor dns hadden we de chello zooi ingevuld(zal wel weer aan chello liggen(ik geef chello graag de schuld
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
In me eerste bericht staat al dat ik WinXP gebruik voor de server en de computer in kwestie.
Verwijderd
was bij mij toen ook het probleem en als je die draait krijg hij alles via DHCP toegewezen...
toen werkte het bij mij wel.
Verwijderd
natuurlijk wel de zelde werkgroep opgeven. (je kan ook proberen alle comps een andere werkgroep te geven, ik bedoel allemaal een ander, maar wel dezelfde
\kijk ook of je niet dezelfde computernaam hebt als een andere sys in je werkgroep
alles uit, die IS draaien (omstebeurt)
hopen dat windows meewerkt
En dat internetsharing, waar zit dat? want ik weet niet wat je bedoelt, sorry
Ik moet dat netwerk zo snel mogelijk aan de praat krijgen, want ik ben zo wanhopig dat ik nu zelfs op me broertje's pc!!(P1 200mhz, 19" beeldscherm, 640x480 met 16 kleuren(ik moet driver nog installen, want andere denken het niet te kunnen) das natuurlijk KEI vervelend!!)
Verwijderd
'wizard voor thuisnetwerken maar' dan klik je natuurlijk op 'deze computer maakt verbinding via een ander computer' en bij je 'server' doe je 'deze maakt dicrect verbinding met het internet'.
Gewoon internet delen van XP of speciale proxysoftware? Staat er op die server van jou een firewall geinstalleerd? Is die zo ingesteld dat hij jouw pc ook toegang tot alle poorten geeft?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Gebruik je een gewone proxy of de build-in proxy??Op woensdag 24 april 2002 19:55 schreef BreadFan het volgende:
Xp heeft een ingebouwde vuurmuur, zet die eens uit, en probeer het nog eens.
Ik gebruik de laatste en moet zeggen het werkt prima!!