Toon posts:

[Cisco] Welke router 1600/1700 of 2500/2600 serie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

1 centrale vestiging, met 2 kleinere kantoren. De 2 kleine
kantoren moeten via een huurlijn permanent verbonden worden met de centrale vestiging. Op de 2 lokaties zou dan een Cisco 1600 met V.35 (seriële aansluiting) kunnen worden geplaatst. Mijn vraag is welke router dan geschikt is voor de centrale vestiging. Deze moet dus tenminste over 2 V.35 aansluitingen beschikken en in staat zijn om het verkeer tegelijkertijd te verwerken. Het gaat om terminal services
(Windows 2000) met ongeveer 7 aansluitingen per vestiging.
Moet ik daarbij denken aan 1600/1700 router of de 2500/2600 serie. Al vast bedankt voor eventuele reacties.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Met een 1720 kun je al aardig uit de voeten, maar als je een beetje geld teveel hebt, zou ik een 2600 pakken, vooral als er nog meer mensen gaan TS'en...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

over welke snelheden praten we eigenlijk dat is redelijk belangrijk ik weet zo 1 2 3 niet wat de max snelheid is van een 1600. Centraal 1600 moet ook kunnen wat wil je ermee ga je alleen ip doen zonder routererings protocollen dan kan dat makkelijk.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Of inderdaad een 1720 met een WIC-2T dan heb je nog een wan-slit vrij voor uitbreidingen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb opd e cisco site ff zitten kijken naar die 1720 en inderdaad met een wic2T op centraalmoet meer dan genoeg zijn. Zulke heavy dignen verwacht ik niet da je gaat doen.

Verwijderd

Ik zou inderdaad voor de 2600 serie gaan, maar $$$ he :)

Maar persoonlijk heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel met CISCO. Maar dat zal wel aan mij liggen.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zou in ieder geval geen 2500 nemen. Die is al enige tijd eol.

Naast de technische voordelen is ook een 2600 ook nog eens rack-mounted.

Technisch zou een 1720 voldoende zijn.

Verwijderd

Simpel,

Pak twee oude met 2514 met 32 mb ram en een cisco 4500 op de main locatie met serial interface (zitten er 4 op) en 1 10 mbit ethernet.

Opzich zou dit lekker moet werken als dit gewoon static routes zijn.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 25 april 2002 10:28 schreef NewAgePerformance het volgende:
Simpel,

Pak twee oude met 2514 met 32 mb ram en een cisco 4500 op de main locatie met serial interface (zitten er 4 op) en 1 10 mbit ethernet.

Opzich zou dit lekker moet werken als dit gewoon static routes zijn.
een 4500 wat wil je in godsnaam voor verkeer gaan genereren. Dat is echt neit nodig voor dat netwerkje wat hij wil gaan bouwen

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

die oude dingen zijn wel cheap als je ze ergens op de kop kan tikken...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

maar ik ga er van uit, dat als het allemaal niet te duur mag zijn, dat je leaseljin ook niet meer dan 512kbit zal zijn... (en als die 2 mbit zou zijn, zou het ook helemaal niets uit hoeven te maken)

maaruh,

3x een cisco 1601 met 1eth + 1seriele aansluiting, (€1400)
1x seriele WIC (€380)
4x V35 kabel DTE (€100)

ben je toch ook klaar?

totale kosten: +/- €5000

EDIT: sorry predator ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wil je vaste lijn verbidnigen gaan gebruiken of bijvoorbeeld FrameRelay of zelfs X25. Bij de laatste 2 scheelt het natuurlijk een wic kaart op centraal en kan je ook een onderligne verbinding laten aanleggen/maken

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:42 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

een 4500 wat wil je in godsnaam voor verkeer gaan genereren. Dat is echt neit nodig voor dat netwerkje wat hij wil gaan bouwen
Weet ik maar die dingen zijn tweedehands voor een kip en een ei te koop en het is lekker stabiel als je cisco apparaatuur koopt die wat groter is.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 25 april 2002 11:15 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Weet ik maar die dingen zijn tweedehands voor een kip en een ei te koop en het is lekker stabiel als je cisco apparaatuur koopt die wat groter is.
Met als gevolg dat die dingen kapot gaan en dat je dan alsnog een nieuwe moet kopen omdat cisco er geen service meer op geeft
Pagina: 1