DOS ziet HD niet

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik moet snel geholpen worden :)
Ik heb een PC met Win2k en een 30gig hd (4*8Gb partities) en een 40Gb HD (1 partitie). Ik wil graag met Ghost de eerste partitie van de 30Gig opslaan op de 40Gb HD.

Tijdens het booten ziet de PC de 40Gb HD natuurlijk wel, maar als ik Ghost opstart (DOS ook bijvoorbeeld), dan kan ik bij source nog wel kiezen tussen HD1 (30gig) of HD2 (40gig), maar als ik dan de destination wil kiezen, dan is mijn 40gig er niet meer bij. Ook als ik gewoon uit DOS ga, en naar dat schijf wil gaan (zou drive F moeten zijn, want C is NTFS, dus die verdwijnt), ziet ie hem helemaal niet.

Wat moet ik doen, dat ie hem ziet, en ik de image kan maken? Ik dacht zelf aan de partitie verkleinen, maar hoe groot moet ie dan; 2x20?

Hellup...

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
'k heb idd wel eens gehoort dat DOS niet meer overweg kan met partities die groter zijn dan 20G, maar of dat waar is weet ik niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die dos versie die je gebruikt is van win98? (die heb je nodig anders kun je geen FAT32 partities zien, laat staan er een image op dumpen.

is die 40gb als fat32 geformateerd?

A wise man's life is based around fuck you

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Kut! Ik zat net in een andere topic waar staat dat Ghost alleen NTFS kan lezen, en laat die 40Gig nou NTFS zijn :(

Kennelijk kan Ghost 2002 dan ook nog niet goed met NTFS onderweg :( .

Ideeen iemand?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Zwelgje
Op woensdag 24 april 2002 19:51 schreef Darkvater het volgende:
Kut! Ik zat net in een andere topic waar staat dat Ghost alleen NTFS kan lezen, en laat die 40Gig nou NTFS zijn :(

Kennelijk kan Ghost 2002 dan ook nog niet goed met NTFS onderweg :( .

Ideeen iemand?
ghost2002 kan prima met ntfs overweg, je kan er alleen niet naartoe schrijven....

lezen is geen enkel probleem, mischien met partition magic omzetten naar fat32?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 19:53 schreef zwelgje het volgende:

[..]

ghost2002 kan prima met ntfs overweg, je kan er alleen niet naartoe schrijven....

lezen is geen enkel probleem, mischien met partition magic omzetten naar fat32?
Wordt het dan omzetten in Fat32 met PM of zal ik de contents van een van de 8gig partities naartoe kopieren onder Win2k?

• Zwelgje
Op woensdag 24 april 2002 19:55 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Wordt het dan omzetten in Fat32 met PM of zal ik de contents van een van de 8gig partities naartoe kopieren onder Win2k?
kopieer die contents van een van die disken maar er naar toe onder w2k, is makkelijker

fat32 zou ik persoonlijk nooit gaan gebruiken op een w2k systeem, daar deze helemaal gericht is op het gebruik van ntfs

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 19:57 schreef zwelgje het volgende:
kopieer die contents van een van die disken maar er naar toe onder w2k, is makkelijker

fat32 zou ik persoonlijk nooit gaan gebruiken op een w2k systeem, daar deze helemaal gericht is op het gebruik van ntfs
Ok, dit dacht ik ook. Ik ben al aan het kopieren. 4 gig is al klaar :).

Echt jammer van Ghost, ik dacht dat ie ook NTFS kon schrijven :'(

Verwijderd

ghost kan van alles met NTFS, behalve de image op een NTFS-partitie wegschrijven.

Pas goed op wat voor dos-versie op de bootdisks van Ghost en Drive Image (concurrerend product van PowerQuest) staan. In win9x wordt gewoon de win9x kernel naar A: toe gekopieerd (SYS A:),
onder WinNT/2000/XP krijg je Caldera DR-dos op je Ghost diskette, aangezien deze licentie- en copyrightvrij is tegenwoordig (geloof ik).

En Caldera DR-DOS kan geen fat32 aan...

Wat ik persoonlijk doe voor win2000:
download FreeDOS kernel van www.freedos.org (gratis open source kloon), doe een SYS A: (kan!, zelfs in win2000 door aparte freedos SYS.COM programma),
en kopieer de rescue bestanden naar A:
Pagina: 1