Hi there, vraagje of eerder gezegd, VRAAG.
Ik heb twee subnets 10.0.3 en 10.0.2
.3 = 10mb en .2 = 100mb
Als router staat er een ntserver te draaien met 2 nics (1x10 & 1x100) de 10 kaart duikt in een 8ports hub van 10 mb en de 100 in een 4ports 100hub die niet op 10 kan draaien.
Verder draai er dhcp met 2 scoops.
De reden voor deze constructie is dat ik 6 pc's heb staan die op 2 na allemaal 100 kaartjes hebben en m'n buurman 3 pc's heeft staan met enkel 10 kaartjes.
Hij zit dus met alles in de 10 hub en ik in de 100 hub.
Concrete vraag. al ik op de server op netwerk neighberhood kijk zie ik alle pc van subnet .2 &.3 netjes bij elkaar.
Op mijn pc's echter zie ik alleen mijn pc's met de server staan. Op zijn pc's alleen zijn pc's met de server.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik met dit materiaal alle pc's op elke pc netjes bij elkaar heb en overal naartoe kan browsen.
Pingen op ip en netbios naam gaat over goed maakt niet uit waarheen.
Okay is lange lap maar heeft iemand een idee wat ik vergeten ben ???
alvast bedankt
Ik heb twee subnets 10.0.3 en 10.0.2
.3 = 10mb en .2 = 100mb
Als router staat er een ntserver te draaien met 2 nics (1x10 & 1x100) de 10 kaart duikt in een 8ports hub van 10 mb en de 100 in een 4ports 100hub die niet op 10 kan draaien.
Verder draai er dhcp met 2 scoops.
De reden voor deze constructie is dat ik 6 pc's heb staan die op 2 na allemaal 100 kaartjes hebben en m'n buurman 3 pc's heeft staan met enkel 10 kaartjes.
Hij zit dus met alles in de 10 hub en ik in de 100 hub.
Concrete vraag. al ik op de server op netwerk neighberhood kijk zie ik alle pc van subnet .2 &.3 netjes bij elkaar.
Op mijn pc's echter zie ik alleen mijn pc's met de server staan. Op zijn pc's alleen zijn pc's met de server.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik met dit materiaal alle pc's op elke pc netjes bij elkaar heb en overal naartoe kan browsen.
Pingen op ip en netbios naam gaat over goed maakt niet uit waarheen.
Okay is lange lap maar heeft iemand een idee wat ik vergeten ben ???
alvast bedankt
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....