Ik heb 128 MB Compact Flash geheugen gekocht voor mijn Canon Powershot A40. Via de software van de camera staat er echter:

Klopt dit wel of is het geheugen defect?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
had ik ookOp woensdag 24 april 2002 19:37 schreef OllieBB het volgende:
Ik heb 128 MB Compact Flash geheugen gekocht voor mijn Canon Powershot A40. Via de software van de camera staat er echter:
[afbeelding]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hop doet leven...
A wise man's life is based around fuck you
Hop doet leven...
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Misschien blijven bepaalde sectoren beschreven, ook al wis je alles. Een ideetjuh.Op zondag 14 juli 2002 16:51 schreef pokeran het volgende:
mijn 128 ziet m'n camera als 121MB
maar het geheugen sljit![]()
, lijk mij best onwaarschijnlijk...(maar ik zeg niet dat het onmogelijk is)
camera: canon ixus v²Op zondag 14 juli 2002 17:03 schreef dutchderk het volgende:
Welk merk?
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Uit de reacties kun je opmerken dat bij het ene kaartje meer MBtjes missen dan bij de ander. Wel raar dat bij mij het formatteren meer ruimte in beslag heeft genomen dan bij een ander... Misschien is het een combi van beide verklaringen.Op maandag 15 juli 2002 00:02 schreef Ralph Smeets het volgende:
128MB == 128MB bij CF geheugens daar er gewoon 4 x 256Mbit flashgeheugenchipjes op zitten. Echter als je de CF kaart formateerd, wordt er een soort FAT en directory structuur naar toe geschreven die ruimte in beslag neemt. Daarom houdt je minder geheugencapaciteit over dan op het kaartje staat. Het verhaal van 1KB == 1000 bytes of 1MB == 1000kB klopt dus niet!
Hop doet leven...
Denk even goed na:Op maandag 15 juli 2002 11:03 schreef dutchderk het volgende:
[..]
Uit de reacties kun je opmerken dat bij het ene kaartje meer MBtjes missen dan bij de ander. Wel raar dat bij mij het formatteren meer ruimte in beslag heeft genomen dan bij een ander... Misschien is het een combi van beide verklaringen.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Pas nadat een bit 300.000 keer beschreven is slijt hij.Op zondag 14 juli 2002 16:31 schreef zwelgje het volgende:
overigens is het zo dat dat geheugen ook 'slijt' dus als je het vaker gebruikt wordt het ook minder!! (dit uiteraard in tegenstelling tot geheugen wat je normaliter in de pc stopt)
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq