Toon posts:

sony cpd-200gst monitor zonder snoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony cpd-200gst zonder vga kabel uit de vuinisbak gevist deed niks, nieuw zekeringetje er in en hij doet het. nu had ik nog een kabel van een philips 107e liggen die wil ik op lassen in de monitor de RGB is geen probleem is klaar.
nu moet er minimaal ook synchonisatie aan gesloten worden maar de kleurtjes in de kabel komen niet overeen met die van de monitor wie weet welk kleurtje in de monitor naar wel pinnetje van de stekker moet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan ook terug werken.
Heel veel ligt aan de aarde.
RGB zit 3 keer aan hetzelfde vast dus die had je ook al vast herkent.
Dan blijft er nog over :
3 x ID-Bit -> gaan waarschijnlijk ook alle 3 dezelfde
richting op op de printplaat.
HSync
VSync.

Ik weet niet of er nog een stuk kabel aan zal (als ie was afgeknipt) maar de HSync en VSync zijn redelijk dunne, niet afgeschermde draadjes.

Je zou de HSync en cd VSync gewoon kunnen proberen (let wel op dat je geen schok krijgt van de rest van de electronica.)
Als je met de VSync eerst probeert en de HSync los laat dan zal je beeld gaan tollen (bij de meeste monitoren).

Er kan weinig fout gaan volgens mij omdat de signalen redelijk binnen hetzelfde voltage zitten.

succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
dus dat gaat wel goed een beetje experimenteren 8-), had al in de gaten dat de communicatie pc monitoe even ergens appart naar de pcb gaan. bij philips is dat maar 3adertjes en bij sony 4

echter maar wat is de betekenis van pin 5, pin 13 en 14.

bij die oude EGA bakkies had je naast Hsyc Vsyc ook nog indesteit. zal eens wat adertjes lossolderen van mijn moeders 14":))))

Arjan.