[EL ofzo]2e voeding nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik heb het vermoeden dat mijn voeding een beetje onstabiel is en zo nu en dan voor een systeemcrash zorgt.
Zou het nut hebben om een 2e voeding in m'n pc te bouwen?
De enige devices die dan in aanmerking komen om apart gevoed te worden zijn de HD's (2x7200rpm) DVD/CD-RW en fans.
Een nieuwe betere voeding is niet echt een optie aangezien ik totaal geen geld heb en bovendien nog 2 235W ATX en 1 200W AT voedingen heb liggen.

Dus is het verstandig om (alleen voor de drives&fans dus) een 2e voeding erin te zetten?

P.S. Als ik een een 2e voeding erin zet is het vast wel mogelijk die passief te koelen?
Ik heb nog wel een shitload heatsinks over om het passief koelvermogen wat te verhogen :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
pasief coolern van een voeding word moeilijk, 7v kan wel.. maar er is een flow nodig volgens mij..

als je niet zeker weet of een 2e voeding nut heeft hang je hem toch een weekje buiten je pc?? dan weet je zelker of het nut heeft :). ikzelf zou de fans's en ccfl's op de 2e voeding zetten.

maar ach, wie ben ik :7

• Cheezus
Op woensdag 24 april 2002 19:40 schreef Icey het volgende:
pasief coolern van een voeding word moeilijk, 7v kan wel.. maar er is een flow nodig volgens mij..

als je niet zeker weet of een 2e voeding nut heeft hang je hem toch een weekje buiten je pc?? dan weet je zelker of het nut heeft :). ikzelf zou de fans's en ccfl's op de 2e voeding zetten.

maar ach, wie ben ik :7
Misschien dat iemand meteen kon vertellen dat het totaal geen nut heeft of iets dergelijks.. scheelt weer aardig wat gekut met het losknippen van tiewraps en kroonsteentjes enzo (beetje rommelig bij mij :P).

En ik denk dat ik die voeding wel met wat extra heatsinks versier en gewoon kijk hoe warm het wordt :P

Nahja, ik zal ff een voeding opzoeken..

Verwijderd

moet je geen atx gebruiken (tenzij je m ff wil modden) want een atx moet aangesloten zijn op een mobo, anders wil hij niet aan.

• Icey
Op woensdag 24 april 2002 19:46 schreef primusz het volgende:

[..]

Misschien dat iemand meteen kon vertellen dat het totaal geen nut heeft of iets dergelijks.. scheelt weer aardig wat gekut met het losknippen van tiewraps en kroonsteentjes enzo (beetje rommelig bij mij :P).
zeker weten dat het nut heeft als je 8 delta's 120 mm erin heb hangen :7

Verwijderd

proberen proberen proberen, gewoon proberen

• Icey
Op woensdag 24 april 2002 19:51 schreef X_Treme>GR< het volgende:
proberen proberen proberen, gewoon proberen
tja, probeer gelijk ook ff of je amd XP2100 het goed doet op onder cooler op een moederbord die zichzelf niet uitzet als het te heet word... :7

• Cheezus
Op woensdag 24 april 2002 19:47 schreef daan123 het volgende:
moet je geen atx gebruiken (tenzij je m ff wil modden) want een atx moet aangesloten zijn op een mobo, anders wil hij niet aan.
Groen draadje rechtstreeks aan de massa solderen is geen probleem (hele ATX stekker gaat er dan toch af).

En ik het er geen Delta HP's in hangen.. ik wil er ook nog bij slapen :z

Maar ik ben al bezig met m'n voeding te modden.. als het achteraf geen nut heeft is het jammer :P

• Cheezus
Op woensdag 24 april 2002 19:55 schreef Icey het volgende:

[..]

tja, probeer gelijk ook ff of je amd XP2100 het goed doet op onder cooler op een moederbord die zichzelf niet uitzet als het te heet word... :7
Bij een tb1000 is dat iig wel het geval |:( dus zal dat bij een 2100 ook wel zo zijn, maar dat terzijde :P

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.