COM21 modem: knipperverbinding :?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04
Ik was net bij iemand die vanmorgen kabel gekregen had, natuurlijk had de monteur het niet werkend achtergelaten zoals de laatste tijd wel vaker voorkomt bij KabelNoord.

De mensen draaiden Win98, waarvan de TCP/IP stack verrot was. Ikke hele troep weghalen en opnieuw installeren, TCP/IP deed het weer. IP-adres opgeven, alles klaar, tot ik het internet op wou: geen verbinding :Z

Ikke pingen met ping <gateway nummer> -t, ondertussen ff wat anders doen, wat zie ik:

time-out
time-out
etc...
Antwoord van...
Antwoord van...
etc...
time-out
time-out

en dan gewoon ongeveer een schermpje vol antwoorden, dan 2 minuten niets en dan weer een schermpje vol antwoorden.
Ik kon nog net ff mn pop-mail controleren, alles werkt dan ook, maar het ligt zomaar weer plat :(

Het gaat om een Com21 modem, zo'n kleintje met USB en ethernet aansluiting. Netwerkkaart is een 3COM 3c900 met de nieuwste 3COM drivers.

Iemand die dit probleem kent? Is dit een probleem bij KabelNoord (UPC levert sjello over hun netwerk)

Edit: dit bedoel ik dus
code:
1
2
3
--- 62.163.175.xxx ping statistics ---
210 packets transmitted, 141 packets received, 32% packet loss
round-trip min/avg/max = 46.5/656.3/11941.7 ms

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Moet het ip wel statisch ingesteld staan?
En die ping fouten wijzen op een brakke server!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• _JGC_
Ik ping vanaf thuis nu die machine, die hoge pings komt gewoon omdat Linux gewoon het verschil tussen 2 hits uitrekent, dus als ie er 15 seconden uitligt, krijg je dus ook een ping van 15 of 16 seconden. Gateway is niet brak, is nml dezelfde waar ik ook over aan't internetten ben.

En ja: Sjello is hier nog statisch.

• Jorn
Op woensdag 24 april 2002 19:49 schreef _JGC_ het volgende:
Ik ping vanaf thuis nu die machine, die hoge pings komt gewoon omdat Linux gewoon het verschil tussen 2 hits uitrekent, dus als ie er 15 seconden uitligt, krijg je dus ook een ping van 15 of 16 seconden. Gateway is niet brak, is nml dezelfde waar ik ook over aan't internetten ben.

En ja: Sjello is hier nog statisch.
En als je je com-21 eens reset?
Dit doe je door de stekker er +- 10 sec uit te laten en er dan weer in te doen?
Dan gaan er lampjes knipperen en word je modem in de comcontroller geautoriseerd en haalt ie nieuwe software+instellingen op.
Duurt ongeveer een halve minuut.

• _JGC_
Heb ik al geprobeerd, software ophalen duurt dus meer dan 2 minuten :(
Denk dat die monteur maar ff langs moet komen om een filter uit de kast aan de weg te trekken, of gewoon ff die kabel opnieuw aanlegt.

• Jorn
Op woensdag 24 april 2002 20:22 schreef _JGC_ het volgende:
Heb ik al geprobeerd, software ophalen duurt dus meer dan 2 minuten :(
Denk dat die monteur maar ff langs moet komen om een filter uit de kast aan de weg te trekken, of gewoon ff die kabel opnieuw aanlegt.
Ja, 2 minuten is wel erg lang!
Op de essentkabel duurt het ongeveer 1 minuut en op @home een halve!

• _JGC_
hier ook binnen een halve minuut klaar. Enige verschil is dat ik in Metslawier woon (gat met 300 huizen) en die anderen in Bollingawier (aantal huizen kan ik op mn vingers tellen volgens mij), en dat ik een kabelmodem van 2 jaar oud heb met alleen ethernet, en dat ze daar een nieuw com21 modem hebben met ethernet en USB.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb nog een oude com-21 maar deze gaat wel goed. Waar is het modem geplaatst ?. Ikzelf heb hem maar in de meterkast opgehangen want toen ik hem op zolder had, duurde het initialiseren van het modem erg lang (kennelijk niet zo'n goede kwaliteit coax kabel en/of iets te veel afsplitsingen).

Do as I say, don't do as I do.

• Jorn
Op woensdag 24 april 2002 21:19 schreef Bart-01 het volgende:
Ik heb nog een oude com-21 maar deze gaat wel goed. Waar is het modem geplaatst ?. Ikzelf heb hem maar in de meterkast opgehangen want toen ik hem op zolder had, duurde het initialiseren van het modem erg lang (kennelijk niet zo'n goede kwaliteit coax kabel en/of iets te veel afsplitsingen).
Ik geloof oo dat er geen tv's ed voor mogen komen!

• _JGC_
Zijn inmiddels een week verder, en wat ik gehoord heb van die klantenservice:
Niemand heeft die nieuwe modems werkend, oude modems zijn niet meer te krijgen bij com21, het regent klachten.

Wat die ISP doet: levert bij elke nieuwe aansluiting een mooie dure 3COM Etherlink XL 3c900TPO. Deze netwerkkaart heeft dus geen zin om met dat modem te werken.
Ik was na een tijdje puzzelen dat ding zat (zo nu en dan kreeg ie ook een uitroepteken vanwege IRQ problemen, vaag voor een PCI kaart), dus heb ik hem er uitgetrokken en een Intel ISA PnP kaart uit de knakengrabbelton erin gezet. Direct op volle snelheid het internet op :)

BTW: Die dingen hebben gewoon een IP adres waar je gewoon met je webbrowser naar toe kunt, waarschijnlijk ist ook gewoon een router :)
Pagina: 1