Xcard review / pics!

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Vanmorgen heb ik zowaar mijn xcardje over de post gekregen en ik dacht ik neem effe een paar pics en pleur mijn bevindingen even hier neer!!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/2.jpg

Zo ziet de doos er dus uit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/3.jpg

In 't doosje...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/4.jpg

De inhoud! :o

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/5.jpg

Meest essentiële onderdelen: Installatie rommetje, remote control en 't kaartje zelf natuurlijk..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/6.jpg

Beetje wazig picje van t kaartje op z'n kant..

Goed DXR3 uit de pc gepleurt en Xcard erin! Kabeltjes aangesloten.. pctje opnieuw opstarten en gaan met die banaan! Installatie is een piece of koekje onder XP, deze vindt nl zelf de kaart al en prompt voor een driver. Rommetje erin, locatie opgezocht en installen maar:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/install.jpg

Daarna rebooten, proggel installen en testen!!
Picje van proggel:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/proggel.jpg

Goed... na lang op mijn hdd's rondspitten heb ik zowaar 2 *ughe-ughe* backups gevonden van dvd's in divx formaat ;) die niet gecompressed zijn met divx 3.11 codec maar met 4.02 of hoger... Word ik direkt geconfronteerd met wat denk ik reden nummer 1 is om deze kaart niet te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/sux.jpg

Misschien komt er (hopelijk) in de nabije toekomst een patch o.i.d. uit om toch 3.11 divx filmpjes te kunnen draaien, maar voorlopig, als je deze kaart puur koopt om divx's hardwarematig af te draaien dan zou ik dit zeker NIET doen!!

De kwaliteit van de films die het wel deden viel mij ook behoorlijk tegen, maar goed nou wist ik al dat deze films niet van denderende kwaliteit waren (genoeg films die wel goeie kwaliteit hebben, maar die zijn allemaal met codec 3.11 gecompressed.. ga je toch snel concluderen waarom :+). Maar echt een duidelijke conclusie over de kwaliteit van de output van DivX kan ik dus niet geven, het is in ieder geval NIET slechter als software matig maar wel compleet beeldvullend op een (t.o.v. normale tv-out).

Hier nog even een paar screenertjes van die 2 geteste films:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/test.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/test2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.jansen7/xcard/test3.jpg

Heb hem ook nog even getest met een dvd'tje, maar daar werkt ie net als de DXR3 / Hollywood+ super!

Conclusie: Dit is een aardig kaartje en een goeie oplossing als pc -> tv dvd-speler, maar voor de divx hoef je hem (voorlopig) zeker nog niet te kopen!!

-=L.@.K.=-

/edit

Ik wou er nog even bijzeggen dat ik het idee heb dat de software het tegenhoudt om 3.11 divx's af te spelen! Er zit nl. een stukje software bij die van te voren de films checked en dus ook bovenstaand melding genereerd. Dit moet niet al te moeilijk te patchen zijn lijkt mij zo, maar dat is dus nog even afwachten... ;)

SysSpec

• The Dolf
  • Niet online
Jammer.

Ik heb zelf nl bijna al mijn backups in 3.11 gecodeerd.

bedankt voor het testen :)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Dat zuigt inderdaad BEHOORLIJK... Klinkt allemaal mooier als dat het is lijkt het wel weer :(

Verwijderd

Bedankt voor de tip
Is wel :( wilde hem zelf ook hebbe.Anders even naar die van
creativ kijken ( of hebben ze er nog geen?).
groetjes

• lak
Voor zover ik weet heeft creative hier nog geen variant op, maar als deze er wel komt (zoals de DXR3) dan kan je er wel van uitgaan dat tussen die 2 geen verschil zal zitten!! Zat er namelijk (bijna) ook niet tussen de DXR3 / Hollywood+!

SysSpec

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hoe zit het met de processorbelasting als je DivX afspeelt?
Ik zit hier namelijk met een K6-III@400, die nogal wat moeite heeft met DivX-en met een hoge bitrate...

• lak
Op donderdag 25 april 2002 10:11 schreef j-w het volgende:
hoe zit het met de processorbelasting als je DivX afspeelt?
Ik zit hier namelijk met een K6-III@400, die nogal wat moeite heeft met DivX-en met een hoge bitrate...
De processor belasting is miniem aangezien de kaart hardwarematig de divx's afspeelt en verder geen gebruik maakt van je processor.

SysSpec

• j-w
  • Niet online

j-w

Op donderdag 25 april 2002 11:26 schreef lak2k het volgende:

[..]

De processor belasting is miniem aangezien de kaart hardwarematig de divx's afspeelt en verder geen gebruik maakt van je processor.
dat is inderdaad de theorie. Maar heb je het ook daadwerkelijk gemeten?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Ik weet het niet hoor maar ik hoop dat die films van jouw al die brakke kwaliteit hadden en dat dat niet de schuld van de kaart is want ze zien er nou niet echt wat je zegt mooi uit :o

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 25 april 2002 13:23 schreef Sick Nick het volgende:
Ik weet het niet hoor maar ik hoop dat die films van jouw al die brakke kwaliteit hadden en dat dat niet de schuld van de kaart is want ze zien er nou niet echt wat je zegt mooi uit :o
zijn volgens mij gewoon vcd's dus niet echt goede kwaliteit en ook gewoon af te spelen met een Hollywood+ kaartje.

maar dit was toch wel bekend dat divx 3.11 niet zou werken. er is best een kans dat dat nog 'gekraakt' wordt maar als dat gebeurd is dat vast wel op internet te vinden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

geloof er geen drol van! :)

heb net de mijne binnengekregen en die ga ik nu via svhs op mijn sony 72cm hangen en met die spdif uitgang op mijn stereo; kom later wel ff terug voor de uitslag! ;-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• lak
Op donderdag 25 april 2002 13:20 schreef j-w het volgende:

[..]

dat is inderdaad de theorie. Maar heb je het ook daadwerkelijk gemeten?
Nu wel ;) Zo rond de 10 / 18 % cpu verbruik...

SysSpec

• lak
Op donderdag 25 april 2002 13:23 schreef Sick Nick het volgende:
Ja maar dat zei ik ook al. De films van goeie kwaliteit die ik heb zijn allemaal divx codec 3.11!! Onthouw ook even dat deze pics terug gedegradeerd zijn van BMP naar JPG!!
Op donderdag 25 april 2002 14:07 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

zijn volgens mij gewoon vcd's dus niet echt goede kwaliteit en ook gewoon af te spelen met een Hollywood+ kaartje.

maar dit was toch wel bekend dat divx 3.11 niet zou werken. er is best een kans dat dat nog 'gekraakt' wordt maar als dat gebeurd is dat vast wel op internet te vinden.
VCD's?? Dacht het niet... :P :+

SysSpec

• lak
Hier nog even 2 pics van een divx filmpje getrokken van www.divx.com in origineel bmp formaat zoals het proggel ze zelf genereerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/xcard/test4.bmp

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/xcard/test6.bmp

SysSpec

• Willem2

Willem2

Ω is futile

nou, ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit echt toppie is!

wat goed gaat & is:
- afspelen van divx > 4.02; perfect beeld; veel beter dan mijn svhs uitgang van de GF MX2
- perfect spdif signaal (kraakhelder geluid)
- als ik mpg files afspeel in mediaplayer, dan ziet hij dat als overlay en perst het beeld & geluid (spdif) door de Xcard heen

wat ik minder vind:
- je kan de aspect ratio niet instellen
- hij hangt op de Warcraft3 trailer (1024x468) alleen maar groene meuk en blokken
- weinig instel mogelijkheden beeld/geluid

wat niet lukt:
- remote control wil niet (ontvangt wel, maar het programma reageert er niet op)
- andere video files vertikt hij af te spelen over deze kaart... baal ik wel een beetje van, want nu moet ik dus telkens ompluggen Xcard <> GF MX2 (of is daar een trucje voor zoals bij de Hollywood?)

• j-w
  • Niet online

j-w

Heeft de kaart hardwarematige 'motion compensation', of moet de processor dat (eventueel) afhandelen?

• j-w
  • Niet online

j-w

Op donderdag 25 april 2002 19:03 schreef lak2k het volgende:

[..]

Op wat voor een machine?
En wat is het CPU verbruik op die machine als je de DivX-en software matig afspeelt?

alvast bedankt!

• lak
Draai dat kaartje op een PIII 500 @ 575... ik zal later posten wat cpu verbruik software matig is

SysSpec

• lak
Op vrijdag 26 april 2002 08:44 schreef j-w het volgende:
Heeft de kaart hardwarematige 'motion compensation', of moet de processor dat (eventueel) afhandelen?
Check hier.. Voor zover ik het kan zien is het zonder motion compensation op MPEG4:

Video Decoding:

MPEG-4 advanced simple profile level 5*
* without 1/4 pixel and global motion compensation

SysSpec

• lak
Okee.. software matig (divx afgespeeld via mediaplayer / divx 5) varieerd het cpu verbruik tussen de 40 % en 90 % maar gemiddeld +/- 70 %..

SysSpec

• j-w
  • Niet online

j-w

Op donderdag 25 april 2002 19:03 schreef lak2k het volgende:

[..]

Op vrijdag 26 april 2002 17:44 schreef lak2k het volgende:
Okee.. software matig (divx afgespeeld via mediaplayer / divx 5) varieerd het cpu verbruik tussen de 40 % en 90 % maar gemiddeld +/- 70 %..
Dat is inderdaad een behoorlijk verschil! Ik verwacht dan ook wel dan mijn K6III@400 met die kaart ook divx-en met hoge bitrate kan afspelen.

Alleen jammer dat de kaart kennelijk motion compensation mist, ik heb het idee (maar weet het niet zeker) dat die techniek voor een zichtbare kwaliteitsverbetering zorgt.

• lak
't Zegt mij zo vrij weinig maar hier wat nuttige links:
Demo motion compensation
Uitleg motion compensation

SysSpec

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik zou wel wat meer willen horen over divx-jes met een hogere codecnummer. heb zelf al mun "back-upjes" met 5.0 pro (nu met 5.01 pro) en ik kan met mun neus op mun monitor gaan zitten, maar zie echt geen blokjes of wat dan ook. dus als ie het met die codec goed doet wil ik die kaart wel hebben. heb maar weinig met 3.11 en die donder ik dan wel weg.
Op donderdag 25 april 2002 19:53 schreef Willem2 het volgende:
nou, ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit echt toppie is!

wat goed gaat & is:
- afspelen van divx > 4.02; perfect beeld; veel beter dan mijn svhs uitgang van de GF MX2
- perfect spdif signaal (kraakhelder geluid)
- als ik mpg files afspeel in mediaplayer, dan ziet hij dat als overlay en perst het beeld & geluid (spdif) door de Xcard heen
klinkt goed.
- weinig instel mogelijkheden beeld/geluid

wat niet lukt:
- remote control wil niet (ontvangt wel, maar het programma reageert er niet op)
klinkt minder goed.
wat ik minder vind:
- je kan de aspect ratio niet instellen
is dat een groot probleem? ik laat de divx-jes altijd in origineel formaat, dus meestal in 704x288 of zoiets. heb je er dan last van?

• lak
Op maandag 29 april 2002 16:06 schreef zimbab het volgende:
ik zou wel wat meer willen horen over divx-jes met een hogere codecnummer. heb zelf al mun "back-upjes" met 5.0 pro (nu met 5.01 pro) en ik kan met mun neus op mun monitor gaan zitten, maar zie echt geen blokjes of wat dan ook. dus als ie het met die codec goed doet wil ik die kaart wel hebben. heb maar weinig met 3.11 en die donder ik dan wel weg.
[..]

klinkt goed.
[..]

klinkt minder goed.
[..]

is dat een groot probleem? ik laat de divx-jes altijd in origineel formaat, dus meestal in 704x288 of zoiets. heb je er dan last van?
Betreffende de divx 5 codec, die draait het kaartje prima af! Heb een paar filmpjes gedownload in van de showcase van divx.com maar dat gaat prima! Uitstekende kwaliteit zelfs!

Wat hij bedoelt is dat het formaat niet instelbaar is. Of full screen of niet... Ik zie daar het probleem niet zo mee, want als ik een divx'je kijk wil ik hem toch fullscreen kijken maar goed...

SysSpec

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ja, maar 720*288 op fullscreen (4:3 in mijn geval) is niet zo fraai.

Nu kan ik mijn tv op 16:9 zetten, maar als je een wat oudere tv hebt ben je het haasje!

trouwens, de Hi-res Warcraft3 trailer op 1024x468 speelt ie bijzonder beroerd af... niet echt een toppertje (op dit moment)... :(

Verwijderd

ff offtopic:

Topicstarter.. waar mee heb je in winxp die vensters zo gekregen?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een Cinemaster 3.0 mpeg kaart maar ik gebruik het igg nooit het zit er wel in maar kan ik ook regelen dat hij mijn mmpegs en divxjes ook met die kaart afspeelt. Op de kaart zit ook een tvout maar ik kan daarmee niet mijn desktop laten zien alleen dvd films afgespeelt van mijn dvd. Is er nou ook mogelijkheid om ook mijn desktop of alleen mpegs doortesturen naar die tv out????

• lak
Op dinsdag 14 mei 2002 07:47 schreef Willem2 het volgende:
ja, maar 720*288 op fullscreen (4:3 in mijn geval) is niet zo fraai.

Nu kan ik mijn tv op 16:9 zetten, maar als je een wat oudere tv hebt ben je het haasje!

trouwens, de Hi-res Warcraft3 trailer op 1024x468 speelt ie bijzonder beroerd af... niet echt een toppertje (op dit moment)... :(
hij vervormt het beeld niet hoor.... zet er dus zelf balkjes bij!!

SysSpec

• lak
Op dinsdag 14 mei 2002 09:27 schreef Thund3rKn0L het volgende:
ff offtopic:

Topicstarter.. waar mee heb je in winxp die vensters zo gekregen?
Klik ;)
Op dinsdag 14 mei 2002 18:22 schreef zirus het volgende:
Ik heb een Cinemaster 3.0 mpeg kaart maar ik gebruik het igg nooit het zit er wel in maar kan ik ook regelen dat hij mijn mmpegs en divxjes ook met die kaart afspeelt. Op de kaart zit ook een tvout maar ik kan daarmee niet mijn desktop laten zien alleen dvd films afgespeelt van mijn dvd. Is er nou ook mogelijkheid om ook mijn desktop of alleen mpegs doortesturen naar die tv out????
Nee... dit is een kaart die bedoelt is puur voor het doorsturen van video (mpeg / dvd / divx)!! Niet voor desktop e.d. daarvoor moet je gewoon een videokaart met tv-out gebruiken... Ik heb hem gekocht omdat deze kaart een HARDWAREMATIGE codec heeft.. en dus kwalitatief betere beelden zou moeten geven, tis iig processor onafhankelijk!

SysSpec

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Zou ik dan ook mpegs kunnen laten door sturen of Avi's(divx)?? De mpeg kaart zit aan mijn video kaart vast intern.
Pagina: 1