Toon posts:

pentium 4 ombouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Celeron 1,0@1,13Ghz systeem met 512Mb geheugen, 2x40Gb HD, GF2MX 32Mb, Sb Live 5.1, Pioneer 40x16x DVD speler en een Plextor 24x CD-RW.

Nu zat ik te denken om mijn systeem te gaan ombouwen naar een Pentium 4 1,6a (goed te overklokken tot boven de 2Ghz) en een ASUS P4b mainboard (die met SDRAM draait dus dan kan ik mijn 512Mb SDRAM houden).

Is dit de moeite waard om te doen, en zo ja, ik heb nu een 250W voeding is deze zwaar genoeg om de boel draaiend te houden?

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Denk dat dit wel de moeite zal wezen, je voeding zul je echter moeten vervangen, dat moederbord heeft een paar extra aansluitingen...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je extra aansluitingen? Ik heb nu een gewone 250W. Draait die totaal niet of kunnen er problemen ontstaan?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het is hardstikke zonde om nu nog een moederbord te gaan nemen waar alleen sdram op past.

Een p4 haal je veel meer uit als je bijvoorbeeld DDR of RDRAM neemt.

Systeem | Strava

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik denk toch dat je beter ddr of rimm kunt gebruiken.
Een pentium 4 met sdram is een heel stuk langzamer dan een pentium 4 met ddr of rimm.

Natuurlijk net te laat :(

Owja zoals hierboven al is gezegd voor een pentium 4 moet je een apart stekkertje op je voeding hebben.
Dat stekkertje is vierkant en er zitten 2 gele draden en 2 zwarte draden aan vast.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

idd, ik heb er een :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik precies nachecken of mijn voeding op een P4 mainboard kan? En 250W draait dat echt wel???

• bobo1on1
Kijk dus of je zo'n vierkant stekkertje hebt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Informeer nog maar eens goed wat er allemaal is met de p4, SDRAM is de hel voor een p4.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kost n losse 300W voeding?

• bobo1on1
http://www.tweakers.net/pricewatch/4977

Die is 22 euro, geen id of dat een goeie is maar het is een voeding, waarschijnlijk kan die ook een p4 aan.
Maar duurder dan 50 euro zal een "gewone" 300 watt voeding niet worden, tenzij je een enermax neemt ofzo.

Verwijderd

Waarom neem je geen via chipset je steekt er voorlopig je sdram's in en als je zin hebt schakel je over naar ddr's maar overclocken is hier ietsje moeilijker mee!! Ik zou zeggen schakel direct over!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Pentium IV met sr-dam, dat is niet aan te raden, dat trekt echt alles van je systeem naar beneden!

zelf heb ik een pentium III (3!! geen 4!!!) met rambus, en dat draait als een tierelier, en is heel stabiel :7

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
ik zou dan de ECS P4S5A nemen. kun je 2 sdram repen in pleuren en tzt 2 DDR reepjes.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

ik heb gister de ASUS P4S333 getest met een northwood 1.6

Ging met standaard voltage tot de 2.3 Ghz Met boxed cooler dan he?

Dingen hebben werkelijk potentie ;)

Het bord gebruikt dus wel DDR geheugen, maar kan wel met een normale voeding overweg, er zit immers een MOLEX connector op het bord (rechts boven), waneer je deze aansluit hoeft de 4 pins 12 volt lijn niet meer.

Heb dit echter niet getest , kan ik morgen nog wel even naar kijken.

Geit

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou rimm nemen, met samsung modules. Kun je makelijk 133 halen, ik heb er op 150 gezien ->Northwood overclock topic.
Dan heb je op 133 4.3 Gig/s Je hoeft je geen zorgen te maken dat RDRAM niet ver genoeg klokt, en je haalt het maximale uit je p4.

Kijk eens ff rond :)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

op de epox 4dsa+ kun je een gewone atx-voeding gebruiken zonder dat speciale stekkertje dus. (ddr btw, goede oc-plank)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om mijn celeron systeem op te waarderen is alleen een ASUS P4B bord (met SDRAM banken) die "maar" 183 euro kost en een Pentium 4 1,6a Ghz en een nieuwe 300w voeding natuurlijk een goedkope oplossing...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op woensdag 24 april 2002 19:47 schreef klapschaats het volgende:
Maar om mijn celeron systeem op te waarderen is alleen een ASUS P4B bord (met SDRAM banken) die "maar" 183 euro kost en een Pentium 4 1,6a Ghz en een nieuwe 300w voeding natuurlijk een goedkope oplossing...
Het is maar wat je goedkoop noemt, het zijn toch een flink aantal Euro's voor niet zo gekke veel performance verbetering; SDRAM is de doodsteek voor een P4. Spaar dan even wat door en ga voor DDR-SDRAM of RDRAM, dan kan die P4 tenminste fatsoenlijk uit de verf komen. Ik zou het je iig niet aanraden, dit upgrade plan van jou.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat je gelijk hebt... Wacht wel tot de HCC beurs in november. Eens kijken wat er dan te koop is...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Waarom geen AMD :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1