Toon posts:

Cistron 1024/512 stabiel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb nu al 2 jaar Chello maar dat is sinds een half jaar erg onstabiel, download snelheid is niet echt slecht.
Het probleem is meer dat ik veel packetloss heb, vaak rond de 15 % en de ping is ook nogal slecht rond de 90.
Ping 90 is niet echt slecht opzich maar als daar nog 15 % packetloss bij komt wel.
Ik vraag me af of ik met dit Cistron abbonnement altijd een goede ping en nooit packetloss heb.
Wie heeft dit abbonnement zelf en kan me er meer over vertellen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb zelf Cistron Maxx, maar wat ik hoor/lees zijn de bbned verbindingen lekker stabiel, dus t lijkt me dat de 1024 aansluiting dat ook is :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

ADSL is altijd stabiel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 22:34 schreef pentium het volgende:
Dat wist ik niet

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 22:40 schreef demoscene het volgende:

[..]

Dat wist ik niet
ja door een eigen oprit naar de centrale bla bla.
klinkt mooi, maar heeft ook zijn beperkingen.
voor info :
www.mordax.nl
Wat is ADSL?
ADSL aanbieders

De afkorting ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. ADSL is een techniek waarmee het mogelijk is om over de koperen telefoonlijn snelle datatransmissies te laten lopen. Velen denken dat ADSL een opvolger is van ISDN. Dit geldt echter alleen op voor het internetverkeer. Via ADSL is namelijk geen standaard telefoonverkeer mogelijk. Om te telefoneren moet men dus nog steeds een analoge of ISDN telefoonaansluiting gebruiken. Dit gaat welliswaar door dezelfde koperdraad als ADSL, maar werkt op een andere frequentie.

Hoe werkt ADSL?
ADSL is een variant van de DSL techniek. DSL verdeelt de verschillende soorten dataverkeer in frequentiesegmenten: de frequenties op de koperdraad worden verdeeld tussen het telefoonverkeer en het internetverkeer. Het telefonie en faxverkeer gebruiken de frequenties van 300Hz tot 30 KHz. DSL maakt gebruik van de frequenties van 30Hz tot 1 MHz. ADSL is de asymmetrische variant van de DSL techniek. ADSL maakt gebruik van twee verschillende frequentiegebieden: het upstream verkeer maakt gebruik van 30 KHz tot 138 KHz, terwijl het downstream verkeer gebruik maakt van 138 KHz tot 1 MHz. Door deze frequentieverdeling is de datadoorvoersnelheid van ADSL dan ook asymmetrisch: downstream (naar de abonnee toe) maximaal 8 Megabit per seconde, upstream (van de abonnee af) aanmerkelijk minder; namelijk maximaal circa 1 Megabit per seconde.

Hoe snel is ADSL?
Zoals hierboven beschreven heeft ADSL een maximale downstream van 8 Mbps (=1024 KB/sec) en een maximale upstream van 1 Mbps (=128 KB/sec). In de praktijk zullen deze snelheden echter lager uitvallen. We onderscheiden de volgende twee beperkende factoren:
1. De ADSL leverancier Sommige ADSL leveranciers knijpen de verbinding af, waardoor bijv. een maximale downstream van 2 Mbps en een maximale upstream van 512 Kbps wordt bepaald.
2. De kwaliteit van de ADSL verbinding De kwaliteit van een ADSL verbinding is afhankelijk van twee factoren. Ten eerste is de lengte van de koperdraad tussen de KPN nummercentrale en het aansluitadres (maximaal 5 kilometer) van belang. Ten tweede is de kwaliteit van de koperdraad bepalend voor de snelheid.

Waarom ADSL?
Het grote voordeel van een permanente verbinding, zoals ADSL of kabel, is dat men continue online kan zijn tegen een vast tarief per maand. Hierdoor hoeft er niet betaald te worden voor 'tikken' om online te zijn. Ook kunnen er door de hoge datasnelheden van ADSL meer online diensten worden aangeboden, zoals: -video on demand -telewerk toepassingen -LAN-LAN verbindingen -webserver/mailserver hosting

Wat komt er na ADSL?
Bij 'gewoon' internet toegang is het asymmetrische karakter van ADSL geen beperking. Echter bij LAN-LAN koppelingen en IP-VPN's is dit veelal niet gewenst. Twee andere varianten van de DSL techniek, met name HDSL en SDSL, zijn in dat kader veelbelovend (beide 2 Megabit per seconde symmetrisch). De laatste variant is VDSL. Hiermee kunnen nog hogere snelheden worden behaald dan met de andere DSL technieken. VDSL heeft echter een groot nadeel: de lengte van de koperdraad tussen de nummercentrale en het aansluitadres moet namelijk zeer kort zijn. Hierdoor is deze techniek nog niet goed toepasbaar is.

Verwijderd

Zeg dat niet te snel. Is wel van meer dingen afhankelijk dan alleen de infrastructuur. Ik heb Versatel/Demon en ligt er gem. 1x per week een paar uurtjes uit. ;(

Ontzettend veel last van lag opeens, en normaal gebruik van de verbinding is nie meer mogelijk. :(
2. De kwaliteit van de ADSL verbinding De kwaliteit van een ADSL verbinding is afhankelijk van twee factoren. Ten eerste is de lengte van de koperdraad tussen de KPN nummercentrale en het aansluitadres (maximaal 5 kilometer) van belang. Ten tweede is de kwaliteit van de koperdraad bepalend voor de snelheid.
En de provider dan?! :(

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Wie heeft dit abbonnement zelf en kan me er meer over vertellen.
news:cistron.broadband

Maar het zit wel goed hoor :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Maar niet altijd even betrouwbaar en ook zeker niet de goedkoopste oplossing.

[Off-Topic] Leuk icoon .. zelf verzonnen ? :(

Verwijderd

ADSL is in principe wel degelijk de betrouwbaarste connectie die je kunt hebben (in het rijtje modem/isdn/kabel/adsl), afhankelijk van de betrokken bedrijven natuurlijk. bbned en mxstream zijn in elk geval wel stabiel.
maar inderdaad, je betaalt er wel voor.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
ADSL is over het algemeen zeer stabiel ja. (in iedergeval stabieler dan kabel)

The devil is in the details.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Ik heb nu sinds februari een CistroN 512/256 abo en ik meen me te herinneren dat ik er 1x een paar uur - onaangekondigd - uit heb gelegen door een router die de geest gaf. Voor de rest is mijn verbinding superstabiel geweest en met altijd (als de andere kant het ook wil ;) ) een hoge snelheid.

Uiteraard is er wel een aantal keren aangekondigd onderhoud uitgevoerd, maar dat wordt doorgaans ergens tussen 01.00 uur en 06.00 uur gedaan en ruimschoots van tevoren door CistroN en/of bbned aangekondigd.
Pagina: 1