En toevallig vind ik dus van niet! :-)
popa3d (of iets dergelijks) installeren via software manager (hoe heet dat ook al weer in Mandrake) en inetd.conf aanpassen. Staat wel op de site van de server die je kiest...
ik heb inmiddels Qpopper geinstaleerd maar is er iemand die me daar een beetje mee kan helpen ???
Ik weet niet wat je specifieke probleem is, maar je kunt in ieder geval hier informatie vinden over het installeren en opzetten van Qpopper. Mocht je probleem daarmee niet opgelost kunnen worden dan moet je het even posten.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
ach die config file's zijn allemaal zo moeilijk voor n00bs zoals ik omdat niet alles goed wordt uitgelegt das het probleem
Verwijderd
hoe heb je qpopper geinstalleerd ? vanaf cdrom ?? de *.rpmOp woensdag 24 april 2002 22:07 schreef Gouldian het volgende:
ik heb inmiddels Qpopper geinstaleerd maar is er iemand die me daar een beetje mee kan helpen ???
Verwijderd
Wat bedoel je precies met een mailserver?
Nu heb je alleen een popserver geinstalleerd (ws. via xinetd).
Ik kan je aanraden om de mailserver howto te lezen op www.linuxdoc.org
Daarin staat welk soort mailserver welke service biedt.
Er is nogal wat verschil tussen mta/smtp, pop en imap bijvoorbeeld.
Nu heb je alleen een popserver geinstalleerd (ws. via xinetd).
Ik kan je aanraden om de mailserver howto te lezen op www.linuxdoc.org
Daarin staat welk soort mailserver welke service biedt.
Er is nogal wat verschil tussen mta/smtp, pop en imap bijvoorbeeld.
Kep zelf een kleine manual geschreven voor sendmail.. Kijk anders maar ff op mijn site: www.strengholt.tk Een korte en bondige uitleg hoe je pop3 met sendmail aan de praat krijgt.
http://www.xbmcfreak.nl/
erm ik draai mandrake 8.2 daar heb ik wel een main.cf als config bestand in /etc/postfix/main.cf
als ik die open met vi kan staat er ook geen Cwlocalhost in zover ik zie kan ik daar op zoeken als die er niet is hoe heet het dan in mandrake 8.2 ??
evert,
als ik die open met vi kan staat er ook geen Cwlocalhost in zover ik zie kan ik daar op zoeken als die er niet is hoe heet het dan in mandrake 8.2 ??
evert,
Om Sendmail werkend te krijgen moet de configuratie file bewerkt worden. Deze bevindt zich op de lokatie /etc/sendmail.cf
Open sendmail.mc met:
pico /etc/mail/sendmail.mc
Zoek in het bestand de volgende regels op:
Cwlocalhost
Op donderdag 25 april 2002 16:07 schreef Erhnam het volgende:
Kep zelf een kleine manual geschreven voor sendmail.. Kijk anders maar ff op mijn site: www.strengholt.tk Een korte en bondige uitleg hoe je pop3 met sendmail aan de praat krijgt.
Manuals te over: http://www.rt.com/man/
Pagina: 1