Amd k6-2 300 overklokken ?

Pagina: 1
Acties:

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49
Ja ik weet het hij is bejaard maar goed. Zo rijk ben ik nou ook weer niet.
Ik probeerde um te overklokken, maar als ik hem overklok loopt windows vaak (lees: heel vaak) vast. Ik heb volt ipv 2,2 op 2,4 gezet maar dit helpt niet. Me modderbord is een gigabyte ga-5ax. Verder 96 mb geheugen (sdram 100 mhz). Ik probeerde hem op 350 (3,5*100) tre laten draaien maar dit werkte niet. Ook 400 niet. Is het een warmteprobleem of wat anders ?

Verwijderd

Moeilijk te zeggen als je de temperatuur er niet bijzet.

De k6-2 is moeilijk over te clocken. Maybe dat je het voltage nog wat moet verhogen maar hou wel de temperatuur in de gaten.

• smallboy
Dat is een probleem, ik kan de temperatuur niet zien. Er zit geen metertje op het moederbord. Alleen een die zorgt dat de computer uitgaat (?) als de temperatuur hoger dan 70 of 80 graden wordt...
Ik heb diverse progs geprobeerd maar in geen een werkt de temp. sensor.

Verwijderd

Probeer een beetje te voelen dan. Het is niet zo nauwkeurig maar als het zeer doet aan de rand zal ie bij de core wel helemaal warm zijn.

Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten wat een k6-2 aan voltage kan hebben. Maybe dat de search iets oplevert?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Die 300 kun je wel op 330MHz zetten

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Ik kan mijn ouwe K6-2 300 op 333 krijgen... 366 wil ook, maar dan alleen onder DOS... Jammer, maar helaas...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

ik heb het zelfde mobo maar een andere proc een k6-2 400@500 met een coolermaster en 2.4 voltage, deed het eerst ook niet goed, maar eerst op 95*5 draaien (3 dagen non stop)
dan op 100*5 (bij jou dus 100*4)

If there's Oldskool i'm there

• smallboy
Bedankt voor de tip(s). Ik probeer eerdaags bovenstaande tip wel. Maar moet hij per se 3 dagen NON stop ? Ik laat liever de computter niet 3 dagen aanstaan (nou ja eigenlijk me pa =))

"Als je een verkrachting niet voorkomen kan, ontspan je dan en geniet ervan..."

Verwijderd

Ik neem aan dat die laatste signature een foutje was he????Want dat kan pas echt niet...ECHT VERSCHRIKKELIJK TRIEST BEN JE DAN!

Verwijderd

Maar ja, mensen met een complex doen dat soort dingen......penis nijd enzo, dan moeten ze zich bewijzen...
Heet ie niet voor nix smallboy...

Zielig hoor...

• smallboy
Sorry, was inderdaad niet zo netjes als ik er over nadenk...

Duizendmaal excuses.

Verwijderd

Ok, maar denk daar eens over na, misschien dat jij er om kunt lachen; andere mensen hebben het met dat soort grappen toch vrij moeilijk.

b-top
Pagina: 1