Ben bezig met .NET projectje. Er is een UDDI server waar webservices staan geregistreerd. Nu moet er een simpel applicatietje gebouwd worden:
1 > gebruiker tikt naam van bedrijf (provider) in
2 > zoekresultaten worden teruggegeven
3 > gebruiker kiest 1 van de resultaten
4 > alle webservices gekoppeld aan deze provider worden teruggegeven
5 > gebruiker kiest een webservice
6 > formuliertje wordt weergegeven voor evt benodigde parameters
7 > gebruiker vult parameters in en submit
8 > resultaat wordt netjes weergegeven
Tot en met 5 werkt het allemaal prima, maar het probleem is dat ik er niet uitkom hoe je dynamisch een webservice aanroept. Zoals het nu in VS.NET werkt moet je handmatig een webreference toevoegen, dan wordt een webservice-proxy class gegenereerd die je dan in je project kan gebruiken. Als ik zo'n webservice-proxy class bekijk en probeer diezelfde code in m'n class-library wil gebruiken lukt dat niet omdat ik de system.web namespace daar niet kan includen (waar de benodigde classes in staan)
dus mijn vraag is: Hoe roep je dynamisch/runtime een willekeurige webservice aan
1 > gebruiker tikt naam van bedrijf (provider) in
2 > zoekresultaten worden teruggegeven
3 > gebruiker kiest 1 van de resultaten
4 > alle webservices gekoppeld aan deze provider worden teruggegeven
5 > gebruiker kiest een webservice
6 > formuliertje wordt weergegeven voor evt benodigde parameters
7 > gebruiker vult parameters in en submit
8 > resultaat wordt netjes weergegeven
Tot en met 5 werkt het allemaal prima, maar het probleem is dat ik er niet uitkom hoe je dynamisch een webservice aanroept. Zoals het nu in VS.NET werkt moet je handmatig een webreference toevoegen, dan wordt een webservice-proxy class gegenereerd die je dan in je project kan gebruiken. Als ik zo'n webservice-proxy class bekijk en probeer diezelfde code in m'n class-library wil gebruiken lukt dat niet omdat ik de system.web namespace daar niet kan includen (waar de benodigde classes in staan)
dus mijn vraag is: Hoe roep je dynamisch/runtime een willekeurige webservice aan