Toon posts:

meteen beeld na opstarten met tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht maar kon het niet vinden... Vraag: ik heb een oude pentium II @400 mhz, zonder AGP slot. Ik wil daar een PCI kaartje inhangen met TV-out om vervolgens die bak als stand-alone Divx-bak te gebruiken. Kan ik het zo instellen dat de videokaart meteen beeld geeft via de tv-out zodat ik er dus geen monitor aan hoef te hangen? Zie ik dan het bootmenu al op mijn tv verschijnen of zie ik pas wat op TV nadat windows is gestart? Waarschijnlijk zal ik dus wel nog een keyboard en muis eraan moeten hangen?

thx alvast voor eventuele reacties...

Verwijderd

Bij mij (ATI 8500) geeft hij meteen beeld (dus ook tijdens het booten). Moet wel de eerste keer instellen dat ik de desktop kloon. Daarna kan ik in principe de monitor afkoppelen en rebooten e.d.

Verwijderd

ik denk dat je pas je beeld op je tc krijgt als windows gestart is, maar sommige videokaarten hebben wel een functie om alles op tv te laten zien

Verwijderd

Sommige oude videokaarten zijn volgens mij ook zo in te stellen dat ze direct beeld geven tijdens het booten.
Ze zijn er ook die én op je VGA aansluiting én op je TV-out beeld weergeven ten aller tijde.
Ik kan zo helaas geen merken/types bedenken maar ik weet dat ze er zijn.

Verwijderd

Mijn oude TNT1 met tv-out gaf ook al direct beeld. Deze detecteert of je een monitor en/of tv gebruikt en zend het beeld dan naar de tv als deze is aangesloten.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Alleen een TV aanhangen, geen VGA en proberen maar. Meestal werkt het wel !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 17:49

Tweaker.nu

we all float down here

ik heb een noname geforce mx kaartje met tvout (wel agp) en die boot gewoon op m'n TV
Inderdaad geen monitor aansluiten, doe je dit wel boot dan boot hij op de monitor

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=8]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb een ATI aiw radeon en een ATI aiw pro (oude pc)
Beide kaarten geven direct beeld op een tv.
Ik kan zelfs mijn bios settings opvragen,
en deze zien op mijn tv.
Ook een bootmenu en dos floppies gaan goed.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:06
Mijn MSI GF2 mx 400 (niet noname vind ik) kan dit truukje ook. ooit gigantisch mee in de boot gegaan dooordat het ingesteld was en mijn pc zelf 15 meter verderop stond en de monitor aldaar niks gaf. Moest de settings dus "blind" terugzetten :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Twee recente topics : [topic=474836/1/50]
[topic=474347/1/50]

Lijkt me genoeg, en in de search is nog veel meer te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.