Seagate ST340824A zonder fans?

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Mijn computer maakt nogal wat herrie, omdat er steeds meer fans bijkomen. Onder mijn hdd, een Seagate ST340824A, zitten dus ook een paar koelers (op aanraden van de verkoper).
Nu heb ik die koelers verwijderd. Met de kast open loopt de temperatuur op tot zo'n 32 graden. Er zitten nog 5 andere fans in mijn case, waarvan 1 intake en 1 outtake. Is het gezond voor de hdd om hem er zo in te laten zitten?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Download Speedfan, kan je temperatuur van je hd zien, komt hij boven de 50 graden moet je je zorgen gaan maken, maar denk niet dat dat gaat gebeuren.

• cashewnut
speedfan heb ik al (daarmee las ik de temp af), maar het probleem is dat ik niet weet hoe hoog die mag zijn. 50 graden is dus ongeveer een bovengrens?

[edit: hdd is 7200 rpm]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
Barracudas worden lang zo warm niet als de oude Medalist Pro drives van vroeger (heb zelf een SCSI Medalist in mn server, als ik die een week laat draaien kan je em niet meer aanraken). Het enige waar je voor moet zorgen is dat ie redelijk vrij hangt, en dat ie contact maakt met het metaal van je kast. Als je daaraan voldoet kan je zonder problemen de coolers weghalen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dus ook 2 van die coolertjes onder mij Seagate Barracuda IV 80Gb 7200rpm zitten...
Ik laat ze er mooi onder hangen, deze worden nl. overstemt door de case fans die in me case zitten.

Whatever.

• cashewnut
Tnx everybody, dat was wat ik wilde weten. Ik laat de fans gewoon weg, tenzij de hdd dan echt warm wordt (> 50 graden).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 24 april 2002 20:38 schreef Starbase218 het volgende:
Tnx everybody, dat was wat ik wilde weten. Ik laat de fans gewoon weg, tenzij de hdd dan echt warm wordt (> 50 graden).
wat voor Barracuda is het?
De barracuda II werd echt heet, terwijl de IV lang niet zo heel heet wordt.

• cashewnut
Het is een Barracuda III.

• cashewnut
schop omhoog...

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 23:15 schreef Starbase218 het volgende:
schop omhoog...
Wat wil je dan nog weten?

• cashewnut
Op donderdag 25 april 2002 23:20 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Wat wil je dan nog weten?
Op woensdag 24 april 2002 21:19 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

wat voor Barracuda is het?
De barracuda II werd echt heet, terwijl de IV lang niet zo heel heet wordt.
Het is dus een Barracuda III. Hoe heet wordt die in vergelijking met de cuda II of IV?
Pagina: 1