Toon posts:

Wellicht een ATI Radeon 32 MB DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toch zit ik met één ding in, zullen de gamedeveloppers zich in de toekomst niet meer en meer gaan toeleggen op de GeForce, zodat bepaalde games niet zullen werken op de ATI Radeon? :'(

2) Welke drivers zijn nu de beste voor een ATI Radeon 32 MB DDR?

Dank bij voorbaat.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.rage3d.com/#969740231<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voodoo Extreme has been doing an interview with the all mighty John Carmack, at id software. Here's a short blurb he did about ATI's Radeon and support of Doom.

ATI Radeon: All features work properly, but I needed to disable some things in the driver. I will be working with ATI to make sure everything works as well as possible. The third texture unit will allow the general lighting path to operate a bit more efficiently than on a GeForce. Lacking the extra math of the register combiners, the specular highlights don't look as good as on a GeForce.
3DFX Voodoo4/5, S3 Savage4/2000, Matrox G400/450, ATI Rage128, Nvidia TNT[2]: Much of the visual lushness will be missing due to the lack of bump mapping, but the game won't have any gaping holes. Most of these except the V5 probably won't have enough fill-rate to be very enjoyable.

Great to see that the Radeon will be working great with Doom3! (a game I'm look forward to) [/quote]Dus dat zit wel goed.
en ik gebruik gewoon de laatste beta's en heb nog niks gemerkt (heb ook geen andere drivers geprobeerd *D )

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ga ik zojuist ff naar m'n lokale computerboer, krijg ik te horen dat ie de ATI Radeon niet meer opdoet wegens teveel problemen (o.a. ondersteuning)...

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat gamedevelopers zich gaan toeleggen op 1 bepaalde kaart. Ik denk dat het meer het volgen van een DirectX is.
Nu staat het op het net vol met verhalen van JC dat ie de Geforce neemt als referentie voor het ontwerp van nieuwe spellen. Hij doet dat zo hardnekkig dat ik soms wel eens het idee krijg dat ie op de loonlijst van nV staat. Maar ik denk dat je dat soort dingen gewoon wat ruimer moet zien. Op T&L gebied kent de Radeon zijn gelijke niet en het zou heel merkwaardig zijn wanneer JC met zijn ontwerpen zou blijven steken op het Geforce 256/GTS principe zoals we het nu kennen. Dat zal hij nooit doen, daar is ie veel te goed voor. Ik denk dat je in de toekomstige Geforce versies ( GF3 ofzoiets) een aantal dingen terug zult zien die nu op de Radeon zitten. Alleen zit daar natuurlijk wel weer een halfjaar ontwikkeling in.

Ik zou absoluut voor een ATI Radeon gaan als je die graag wilt hebben en er bestaan meer computerboeren dan alleen die op de hoek.
BTW elke verkoper wil verkopen, dus als jij zegt dat je de Radeon wil, krijg je'm vast wel.