Toon posts:

BIOS moet geupdate worden

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb al gezocht hier op GoT. Maar ik kan dus geen relevante informatie vinden. Wanneer ik windows 2000 wil installeren dan gaat de compu moeilijk doen dat ik de BIOS moet updaten. Maar ik heb daar absoluut geen ervaring mee. Waar kan ik meer informatie vinden, over Flashen e.d. Ook wil ik graag weten hoe ik kan zien welke BIOS ik nodig heb???

Alvast bedankt...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je het merk en type van je moederbord weet kanje op de site van de fabrikant gewoon de nieuwste BIOS downloaden. Als het goed is zit daar dan een programma/readme bij over hoe je precies je BIOS kunt flashen :)
Zwijg! Sorry dat ik zo grof ben,
Maar je postcount zegt genoeg!
Kijk eerst hier
Ik neem het je niet kwalijk,
Ook ik was eens net zoals jou...
:?

Verwijderd

welk mobo heb je dan zijn we al wat verder

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een Asus p5a-b moederbord (een al wat ouder type)

M'n pc zit echter zo vol dak er nie goed in kan kijken, ik zie wel een winbond-chipje zitten met een award stikker erop, k weet alleen niet of da de bios chip is.

Nou is het niet de eerste keer dat ik een bios update uit wil voeren; de vorige keer was de pc per ongeluk opnieuw opgestart na de flash en daarom hebk toen een nieuw moederbord moeten kopen, dus was m'n eerste instelling nooit meer doen. Maar nu krijg ik steeds fouten bij installeren van nieuwe windows versies (xp pro, 2000 pro), dus is het denk ik wel tijd voor een update.
Aangezien ik echt een leek ben, zouden jullie ff kunnen vertellen hoe ik dit keer wel een goede bios update kan uitvoeren?

Graag reacties en bedankt voor jullie hulp.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
normaal moet je gewoon en opstart diskette maken. dan het flashprog (awdflash.exe oid) en bios image er op zetten, booten met de diskette. Dan start je awdflash, geef je de bestandsnaam v/d nieuwe bios, dan vraagtie of je je oude bios wilt opslaan, kies yes of no, dan zie je zo'n metertje hoever die is. (de PC absoluut niet uitzetten of resetten onder het flashen) als die klaar is moet je resetten, en dan zie je je nieuwe bios.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ff AFLASH van de asus site afhalen(of van de instalatie cd die bij je mobo zat)
en de nieuwste officiele bios.
deze zet je op diskette.
ff opstarten met opstart diskette van win98 of me ofzo.
dan aflash starten door a:\aflash in te tikken.
ff oude bios saven door op 1 te drukken.
daarna op 2 en flashen maar :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Uhmz, ondersteund dat bordje niet al gewoon dat windowsprog om je bios up te daten?

Asus heeft daar toch een tool voor?

Asusupdate heet het geloof ik.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Op woensdag 24 april 2002 17:46 schreef martijnjuh het volgende:
Nou is het niet de eerste keer dat ik een bios update uit wil voeren; de vorige keer was de pc per ongeluk opnieuw opgestart na de flash en daarom hebk toen een nieuw moederbord moeten kopen, dus was m'n eerste instelling nooit meer doen.
Zonde.. nergens voor nodig.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 17:46 schreef martijnjuh het volgende:
*knip* Nou is het niet de eerste keer dat ik een bios update uit wil voeren; de vorige keer was de pc per ongeluk opnieuw opgestart na:? de flash en daarom hebk toen een nieuw moederbord moeten kopen, dus was... *knip*
Daar gaat ie toch niet stuk van? dat is alleen als je reset als je nog aan het flashen bent, enzelfs als dat gebeurt dan kun je je mobo nog redden door de bios in een ander mobo te doen(eerst opstarten met de normale bios die er al op zit, en dan de mis-flashte bios er op en flashen maar)

Verwijderd

Topicstarter
De pc was idd gereset en er waren geen andere mobo's meer met dezelfde bios-chip.
Pagina: 1