GeForce 2 Pro mem op 365 MHz?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#tabel staat dat het geheugen van de GF2 Pro op 400 MHz draait, maar die van mij draait standaard toch echt op 365 MHz!
Issie gedownclockt of komt dat omdat ik een Noname versie heb?
Mijn computer weet volgens mij zelf geeneens meer wat voor videokaart erin zit. Bij het opstarten zegt ie namelijk dat er een Pro in zit, maar mijn Windows XP zegt dat er een GTS in zit (mem op 333 MHz)...

Verwijderd

het geheugen kan verschillen per fabrikant, je hebt bv. GF2 MX kaarten met SD-RAM en kaarten die dezelfde chipset hebben maar dan met DDR-RAM

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op woensdag 24 april 2002 17:06 schreef HerrTod het volgende:
het geheugen kan verschillen per fabrikant, je hebt bv. GF2 MX kaarten met SD-RAM en kaarten die dezelfde chipset hebben maar dan met DDR-RAM
Ja, en dat maakt dus geen hol verschil uit want dat DDR-SDram is 64bit en het SD-SDram is 128bit :)

Ik d8 eerst dat ik dat had met mn Gf2mx200, maar das een brak kut ding ! Dies nu dood

• Ruuddie
Thus eigenlijk klopt die tabel niet >:)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op woensdag 24 april 2002 17:13 schreef RuuddieBoy het volgende:
Thus eigenlijk klopt die tabel niet >:)
Wel, alleen sommige noname branch fabs plakken er brak 5ns geheugen op wat gewoon niet sneller kan :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

zoals powercolor maar dat draait wel op 400mhz geloof mij ;)

• Ruuddie
Ah, tnx guys.
Hmm, zo zie je thus maar weer, goedkoop == duurkoop :(

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

Op woensdag 24 april 2002 17:21 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ah, tnx guys.
Hmm, zo zie je thus maar weer, goedkoop == duurkoop :(
als je standaard laat draaien dan wel, maar ik haal hier met 5.5ns nog 450mhz..

Verwijderd

Dat ding mag geen pro heten, die snelheden kwamen dacht ik rechtstreeks bij nVidia vandaan.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn videokaart start ook op als een PRO kaart. Ik heb hem gekocht als een GTS kaart. Op de doos staat GTS/PRO.
GTS = 333mhz
PRO = 400mhz
Dus een GTS/PRO zal dan wel 366mhz zijn. Officieel draait mijn videokaart ook op 366mhz (na oc'en op 412) Ik heb een powercolor geforce 2 gts, en zo staat ie ook op die website van powercolor. (die website is niet helemaal te vertrouwen omdat er nogsteeds staat dat ik een core heb van 400mhz!!!)
Waarschijnlijk heb jij iets soortgelijks. Als je hem als PRO heb gekocht ben je te grazen genomen :(, en als je hem als GTS heb gekocht heb je een mazzeltje :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Ruuddie
Jip, was idd een GTS/Pro, maar ik d8 dat ze bij X-ray 't ook gewoon niet zeker wisten of 't nu een GTS of een Pro is, die weten daar namelijk niet zoveel van computers af.
Ze kunnen mij geeneens 't serienummer van de koeler in mijn DOOR HUN GEBOUWDE computer vertellen!

Is er trouwens een manier om te testen hoeveel ns het geheugen is? En als ik zo die overklok-cijfers van jullie zie, kan ik die van mij ook nog wel wat opschroeven (loopt nu @ 385)...

[/edit]
Ik heb 't geheugen nu op 393 MHz lopen, als ie hoger komt laat ie een paar zwarte puntjes zien...
[/edit]
Pagina: 1